[Felicia 1.6 AEE Magnetti Marelli] Nierówna praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kondras
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 22:41
Lokalizacja: białystok

Post autor: kondras » czw mar 05, 2009 20:38

piotras666666 tez miałem taki problem że mi gasł przy światłach itp, a jak kręcisz kierownica gdy stoisz to obroty falują?
dobre ustawienie zapłonu pomaga. teraz mam tylko te małe obroty ale nie gaśnie, filtr paliwa raczej nie ma nic do tego u mnie na benzynie i na gazie tak samo pracuje

pozdrawiam



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw mar 05, 2009 20:51

Wyczytałem że Marelli działa w ten sposób że zapłon jest ustawiony na książkowe 6st. a komp, dzięki czujnikowi spalania stukowego nieustannie przyśpiesza i opóźnia moment zapłonu. Do tego nieregulowalne obroty i takie sytuacje jak dodatkowe obciążenie (skręt kołami itp) może dawać efekt przygasania.Zawsze mnie ciekawiło jak chodzi AEE z klimatyzacją - wtedy chyba bez skrętu kół gaśnie :grrr: . Ehhh no cóż poradzić, nie mam głowy.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw mar 05, 2009 20:51

czyli tego silnika się nie okiełzna??? Widziałem i słyszałem nie raz jak ten silnik chodzi - tragedia.

Moze znajdzie się jakiś spec na forum, który mógłby jeszcze coś doradzić... chyba, ze ostateczność to swap albo auto do żyda... :grrr: :grrr:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw mar 05, 2009 21:19

Coś za coś. Trudno szukać drugiego ośmiozaworowca bnzynowego co Ci zejdzie na trasie poniżej 5,7 l/100. Chłopaki w Polówkach rozwiązują to tak, że wkładają Digifanta z kompletną wiązką i przepustnicą.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw mar 05, 2009 21:25

sHpAaKu pisze:Chłopaki w Polówkach rozwiązują to tak, że wkładają Digifanta z kompletną wiązką i przepustnicą.
tzn?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw mar 05, 2009 22:19

prezesso pisze:
sHpAaKu pisze:Chłopaki w Polówkach rozwiązują to tak, że wkładają Digifanta z kompletną wiązką i przepustnicą.
tzn?
Ja też się podepnę do tematu... O co chodzi z tym Digifanta???

Dodam, że mój AEE nie dość że pracuje jak diesel to jeszcze rzuca jak psa po obierkach.

A tak na marginesie to jest możliwość podregulawania dawką paliwa?

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

aros87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pn lis 05, 2007 15:31
Lokalizacja: jaskowice

Post autor: aros87 » czw mar 05, 2009 22:56

W sumie jak to wszystko czytam, to dochodze do wniosku ze z moim aee wcale nie jest tak zle, boroty raczej stabilne, czasem lekko zafaluje lub przygasnie ale naprawde rzadko, czasem przy ruszaniu szarpnie ale to tez rzadko..... i przy tym male spalanie przy dosc dobrym przyspieszeniu..... ja jestem zadowolony..... auto kupilem 1,5 roku temu, sprowadzone z niemiec.... 2 razy wymienialem olej, wszystkie filtry, nowy rozrzad, pasek klinowy, swiece, czyszczona przepustnica...... kopulka i palec z beru wymieniona jeszcze przez niemca....



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw mar 05, 2009 23:41

prezesso pisze:tzn?
Komputer Boscha z napisanym softem.

http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony czw mar 05, 2009 23:43 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt sie 25, 2009 17:41

Witam, i jak rozwiązał ktoś problem?
Miałem już takie 2 skody octavie z podobnymi przypadkami, niestabilne wolne obroty, przygasanie, nie równo wchodziły na obroty, szarpnięcia.

Co udało mi sie ustalić to to że w obu praktycznie nie działały sondy lambda.
Napięcie wynosiło 0v.
W jednej wymieniłem sonde na nową BOSCHA ale to nic nie dało, dziwne ale również pokazywała 0v.
W drugiej nie chcę tego błedu popełnic bo jednak sonda nie jest tania.

Może któryś z was się orjętuje jakie powinno być napięcie zwrotne podawane przez sterownik na sondę?
W większości samochodów jest to ok 0.45v a tu jest 0.10v czy to normalne?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

dandi900107
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 17:53
Lokalizacja: złota

Post autor: dandi900107 » śr wrz 09, 2009 11:29

Ja mam golfa z 1.6 AEE ;/ tylko u mnie problem jest przy odpalaniu silnika , później chodzi dobrze.Po przejechaniu kilku kilometrów silnik pracuje w miarę równo ( tylko lekko faluje).Najgorzej jest z rana , im bardziej zimny silnik tym gorzej .Zauważyłem również , że mocno spadają obroty przy włączonych światłach.Czasami bywa tak , że jak włączę światła , radio i wycieraczki (przód i tył) to gaśnie mi radio ;/ Możliwe , że to kopułka lub palec ,mógłby ktoś dać zdjęcia gdzie te części są w samochodzie ? Jestem dopiero początkującym ;]

Dodam , że po zakupie samochód działał normalnie , tylko lekko falował na jałowym.Postał u mnie w garażu 2 dni i się zaczęły problemy. Po odpaleniu i włączeniu świateł również zaczęło coś trzeszczeć , okazało się ,że silnik od regulacji świateł chyba padł i został odłączony.
Proszę o pomoc.



kamil92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 15:58
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: kamil92 » śr wrz 09, 2009 14:35

Kolego obiboqs zrób jeszcze raz dokładnie czyszczenie przepustnicy i adaptację na VAGu. Sprawdź uszczelkę pod przepustnicą czy nie łapie lewego powietrza. Na 99,9% to pomoże - przerabiałem to niedawno. Pozatym to bardzo dobre silniki o niskim spalaniu i nie ma potrzeby robić wymiany kompa! Miałem dużo z nimi do czynienia jak też z bliźniaczymi AEX. Jeszcze raz powtarzam - ważne jest w nich dokładne wyczyszczenie przepustnicy i prawidłowe zaadoptowanie VAGiem. One są na to czułe właśnie. I nie ma potrzeby wymieniać też innych podzespołów czy czujników, jeżeli VAG nie wykazuje żadnych błędów oznacza to, że komputer dostaje prawidłowe wartości sygnałów z czujników.

pozdr


VW Golf MK5 1.9 TDI 2005r.

Awatar użytkownika
pegasus_sis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: pegasus_sis » sob wrz 12, 2009 13:05

U mnie z kolei obroty są stabilne, soda wskazuje prawidłowo Silnik trzęsie natomiast jak szalony. W dodatku jak postoi na jałowym 20-30 sekund zaczyna dostawać większych drgawek i słychać delikatne metaliczne stukanie.
Auto pali ile się wleje, z rury i w oleju wyraźnie czuć zapach nie spalonego paliwa.

Byłem u mechanika, wyczyścił przepustnicę i wprowadził nastawy. Nie pomogło.
Następnie odkrył, że wtryskiwacze leją na wprost. Najprawdopodobniej przez to silnik zalewany jest paliwem a na jałowym dodatkowo wariują przez to czujniki - stąd bardziej nierówna praca.

Teraz mam pytanie - jakie są oznaczenia wtryskiwaczy dla AEE? Czy są to te same co w AEX i czy są wymienne z tymi ze Skody (nr. 032906031A/O)
Planuję wymienić całą listwę i zobaczyć, czy pomoże... Mam możliwość kupna listwy używanej i zwrotu, kiedy nie podpasuje. Czy może wyskoczyć z kasy i sprawić sobie nowe wtryski?
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 13:06 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » sob wrz 19, 2009 14:38

pegasus_sis pisze:Następnie odkrył, że wtryskiwacze leją na wprost. Najprawdopodobniej przez to silnik zalewany jest paliwem
moze to regulator ciśnienia nie działa?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
pegasus_sis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: pegasus_sis » sob wrz 19, 2009 19:42

Regulator ciśnienia? O tym nie pomyślałem - dzięki :bajer: do sprawdzenia.

Ale ktoś wie, jak to jest z tymi wtryskiwaczami? Bo one na 90% są uszkodzone.
10% to być może wina okablowania. Zostały wymienione z oryginalnych w stanie agonalnym na JANMOR (a to ponoć straszny badziew)...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 485 gości