Strona 3 z 4

: sob sty 17, 2009 23:03
autor: DrLupus
Ta fotka ma zastosowanie tylko do ADZ? I drugie pytanie: czujnika nie wykręcam z układu?

: ndz sty 18, 2009 10:39
autor: Fahoo
tak ADZ
nic nie wykrecasz skad weźmiesz 60-80`C jak go wykrecisz?
musisz mierzec przy roznych temp. i porownac z danymi z tabelki

: ndz sty 18, 2009 12:38
autor: Mirekmiro
a moze ktos wyjasnic mi to co napisal jaszczur bo jesli czujnik ok,napiecie ok to z tego co zrozumialem to mam sie dostac do kabli od komputera?

: ndz sty 18, 2009 16:55
autor: Fahoo
DrLupus, sprostowanie do twego AAM tez ten diagram

: ndz sty 18, 2009 20:35
autor: DrLupus
Fahoo pisze:DrLupus, sprostowanie do twego AAM tez ten diagram
Ok, o to chodziło :) Master of Diagrams - dobre :okej:

Jeszcze jedno - napisałeś, że czujnik sprawdzam przy odłączonym zapłonie - czyli motor nie chodzi tak? Tzn. mam go rozgrzać, wyłączyć, odpiąć przewody od czujnika i sprawdzać omomierzem wg diagramu?

: ndz sty 18, 2009 21:16
autor: norek111
wymontuj czujnik i pomiary na tz. stole

[ Dodano: 18 Sty 2009 20:18 ]
termometr,pojemnik z wodą i pomiary

: ndz sty 18, 2009 22:23
autor: Fahoo
wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima

więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i

mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy

ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp

np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega

liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik

: pn sty 19, 2009 08:06
autor: eldorado84
Fahoo pisze:wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima

więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i

mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy

ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp

np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega

liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik
kolego mam pytanko masz silnik sdi więc czujnik jest chyba taki sam co w moim aaz. możesz się udzielić do tego co napisałem w innym poście?

"Miałem wsadzony ori czujnik i działał tak jak trzeba, potem momentalnie się zepsuł i pokazywał 70 stopni :grrr: czytałem wiele postów na forum i wymieniłem czujnik temp. ten co przy krućcu i co.... a to że kupiłem 1-wszy czujnik i pokazywał 110stopni (koszt 25zł) kupiłem następny za 30zł pokazywał 110stopni, podjechałem (czego żałuje) do elektryka i powiedział ze to wina zegarów, więc wymieniłem koszt 100zł - efekt - ten sam !!!! Potem podjechałem do następnego elektryka, wyciągną pare starych czujników zmierzył omomierzem rezystancję i wybrał ori VW-Audi i co EUREKA zaczeło działać wszystko IDEALNIE (koszt 20zł), ale... no właśnie to był stary czujnik i działał jakieś 2tygodnie a potem znów na 70stopni poszedł to taki:
http://www.wega.net.pl/cg...50&sid=60974edc
więc kupiłem markowy FAE i to samo 110stopni pokazuje a co najlepsze prze ok 112 miga mi kontrolka od płynu koszt 78zł
koszt = 253zł + czas + paliwo (nie wspomne o termostacie i czujniku od wentylatora czyli ok 50zł)
a tu podobny temat:
http://74.125.77.132/sear...lnk&cd=15&gl=pl
23stycznia mam oddać auto do elektryka :hehe: = kolejne pieniądze - Kocham VW - daje mi tyle ....... "pięknych i nie zapomnianych dni"

: pn sty 19, 2009 15:01
autor: Fahoo
eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasu :bajer: temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy

: pn sty 19, 2009 16:06
autor: eldorado84
Fahoo pisze:eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasu :bajer: temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy
dziś zrobiłem test. Mam 3 czujniki i sprawdzałem wszystkie w godującej się wodzie czyli ok 100stopni:
- czujnik ori VW-Audi (357919501A) wsadził go wcześniej elekrtyk i działał przez pewien czas o dziwo bardzo dobrze. Sprawdzałem na google.pl że to czujnik od 1.9TDI
Dziś go sprawdziłem omomierzem : na 1/3 pinie nic nie wykazało (chyba uszkodzony), a na 2/4 pokazało 117ohm - przy ok 100stopni
- następny czujnik to zamiennik "no name" i na 1/3 pinie pokazało 85ohm a na 2/4 pokazał 98ohm (cena 35zł)
- no i czujnik FAE (33650) na 1/3 pinie pokazał 100ohm a na 2/4 pokazał 93ohm (cena ponad 70zł)

a teraz mam pytanko gdzie są podłączone 1 i 2 pin (bo wcześciej miałem je podłączone razem i najprawdopodobniej podłączone do masy). A 2 i 4 miałem podpięte w tą okrągłą kostkę. Czy ma ktoś schemat elektryczny który pokazuje ten czujnik i jak kabelki idą. A moze fabrycznie są jakieś podłączone oporniki które po przepaleniu pokazują takie głupoty. Moim zdaniem tutal leży wina po stronie elektyki; coś się przepaliło i tyle. Więc potrzebny schemat elektyki. Bo wnioskując po moich pomiarach omomierz jest jak wskażnik w zegarach tyle że on pokazuje w omach. Bo jak dobrze pamiętam jak podłączyłem czujnik i podpiołem się z 3 i 4 pinem to nic nie poazywało a jak wpiołem 1 pin do masy to automatycznie wskazówka wskazówka zegara poszła na 110stopni i zaczęła migać kontrolka od braku płynu/wody. A jak rozmiąłem z masy powędrowała na zero wskazówka więc dzieś tutaj musi być błąd bo pokazuje za dużo wić dostaje za duży prąd (???), nie wiem... . A jak podpiołem 2 pin do masy to nic nie pokazywało

: pn sty 19, 2009 18:49
autor: Fahoo
jeden komplet pinów na szafe 2gi dla sterownika tak przynajmniej powinno byc

[ Dodano: 19 Sty 2009 17:56 ]
procedura sprawdzania czujnika opisana jest w tej tabelce reszta "myków"to juz twoje eksperymenty nie moge potwierdzic ani zaprzeczyc
bo procedura jest jasna mierzyc na 1 i 3 pinie

: pn sty 19, 2009 18:59
autor: DrLupus
Fahoo pisze:tak ADZ
nic nie wykrecasz skad weźmiesz 60-80`C jak go wykrecisz?
musisz mierzec przy roznych temp. i porownac z danymi z tabelki
No to właśnie pytałem...

: pn sty 19, 2009 20:22
autor: Fahoo
DrLupus, mozesz mierzyc na aucie ale bedzie to utrudnione

: pn sty 19, 2009 21:01
autor: Mirekmiro
dzisiaj sie wzielem za sprawdzania przewodow i niestety w moim silniku ABU nie ma tych samych kolorow przy komputerze i czujniku ale dodam ze rozkrecilem to kostke na zdjeciu i o dziwo akurat 4 styki od czujnika byly zasniedziale,wyczyscilem , podlaczylem pod Vaga i odrazu ladnie pokazuje 90 :grin: ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70

Obrazek


Po sprawdzeniu mierniki na koncowkach 1,3 jest okolo 180-200omow (zaraz po wlaczeniu sie wentylatora) ale na 2,4 jest 420-460omow?

Wniosek jest taki ze widocznie styki 2,4 odpowiedaja za wskazania wskaznika w kabinie? moze mi ktos na to odpowiedziec czy sie myle?bo jesli nie to jednak jest czujnik do wymiany