JAK CO GDZIE??? OLEJ ROŚLINNY W DISLU???? ZAMIAST ROPY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

miroooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 22:47
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: miroooo » śr sty 11, 2006 13:29

Ja zatankowalem Biodiesla do swojego MkII GTD i wiecie co silnik dzila tak jakos ladniej i "gladzej" moc ta sama no i cena!!!! Ja kupuje to po 2.8!



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 13:34

bio diesel,czy olej roślinny?:) a z tym masz całkowitą raczje,silnik pracuje ciszej,i przyjemniej,co do osiągów,brak praktycznie różnicy.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr sty 11, 2006 14:02

a takie BIO po ile chodzi ? i gdzie można kupić . stacje są czy znowu lewizna


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 14:13

na stacji petrochemii,u nas jest 10gr.taniej niz ON,w cenie 3.55 płaciłem ost.grudnia.nie wiem jak ceny gdzie ingdziej:) ja lałem koło M1 w czeladzi,koło zajezdni autobusowej.jak ma sie drugi zbiornik to jest to dobra przykrywka na śmierdzące opary placków ziemniaczanych:)mają chyba B20 tam,choc sami nie wiedzieli co sprzedają:):)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr sty 11, 2006 14:46

A jak wasze filtry.



miroooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 22:47
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: miroooo » śr sty 11, 2006 14:58

Ja to mam od kumpla po 2.8 on to w trzebini tankuje!!! na rafinerii (Orlen) I to jest normalny Bio ON taki ktory juz nie dlugo bedzie we wszytkich dystrybutorach!! To jet czysciutkie i filtry OK



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 15:10

na filtry nie ma co narzekać:)co najwyżej moża raz na jakiś czas spuścić wode która może sie odłożyć w filtrze.ma może ktoś info na temat czy lepszy jest ogrzewany filtr,czy wymiennik ciepła i filtr paliwa przy zbiorniku.naolej jeśli jest slkepowy,znaczy bez śmieci nie powinien chyba byc potrzebny filtr,zastanawiam się także nad adaptacją filtra zwykłego na ogrzewany,nie wiem co mi z tego wyjdzie:)jesli ktoś miał juz z czyms tak konkretnym doczynienia to prosze odp.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sty 11, 2006 16:01

ja mam u siebie bio po 3.59 (18.8% dodatku)
ale znalazlem shella gdzie roka zwykla kosztuje 3.52 :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr sty 11, 2006 16:07

Chodziło mi o filtry przy jeździe na OR.



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 18:58

no przy jeździe na OR,przepłukac filtr najwyzejco jakiś czas,ale sam olej nie powinien w żadnym stomniu zatykać filtrów.fakt faktem jest gestszy,ale nie zauważyłem by w jakiś sposób sie przytykały.i tak uważam że do OR nie potrzeba filtru,bo zazwyczaj jest to środek spożywczy wiec nie masyfu w przeciwieństwie do tego co leje sie na stacji.

[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 18:00 ]
dodając,znalazłem gdie jest tańsza ropa,ale leje bio troche drożej,zarazem już niedługo zakończe prace nadinstalacją i bedee jeździł na rzepaczku,jednocześnie w baku mając BIO ON wiec rozwiąze sie problem smrodka z wydechu:)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw sty 12, 2006 08:52

A czym przepłukać filtr paliwa?



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » czw sty 12, 2006 09:07

Sprawa wygląda następująco:

Do zasilania diesla olejem jadalnym trzeba zamontować specjalną instalację i tzw. podgrzewacz oleju, ponieważ przy niższych temp. robi się kleik. Więc jest tam urządzenie podobne do parownika w LPG które nagrzewa olej roślinny do temp 60-100*C.

Samochód taki wyposarzany zostaje w oddzielny zbiornik na tenże olej, tak, żeby w razie kontroli drogowej policjant zawsze pobierał dobre paliwo z baku.

Poza tym tenże dieselek musi być zawsze odpalany na ON, a dopiero po przekroczeniu temp. silnika 50-60*C można przełączyć na olej roślinny.

Silnik spala bardzo zbliżone ilości oleju roślinnego i nie jest odczuwalny spadek mocy. Wszystko zawiera się w granicach błędu pomiaru.

Jednakże przystosowane do spalania oleju roślinnego mogą być jedynie diesle starszej generacji tj. wolnossące - bez doładowania.

Cena takiej instalacji to ~1100-1400zł.

Powodzenia.

PS. W razie zainteresowania taką instalacją poproście wydawnictwo Auto -Świat o adresy firm zajmujących się montażlem tych instalacji.



Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » czw sty 12, 2006 09:47

i po co to wam???? nie macie za co to nie jeździjcie a nie męczycie swoje golfiery, kupcie se maluchy albo rowery


Golfik Golfik Golfik

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » czw sty 12, 2006 10:12

no i tutaj kolege poinformuje że tdi również mogą być tym zasilane.fakt faktem,silnki starsze,ale nie znowu takie stare,póki co nie opracowano metody założenia instalacji do silników na bezpośrednim wtrysku paliwa(bodajże na TDI PD)ale zwykłe TDI bedą chodziły na tym,kolega Adamm ma TDI mk3 i lał roslinke,i jeździł.instalacja i zasada działania jest prostsza niż w LPG(choc prawe tasama)dobrze zaobrazowane jest to w dokumence do którego linka umieścił bakłazan. jedyne co zrobiłbym(i zrobiłe)inaczej to powrót paiwa mam na osobnych elektrozaworach.ez(elektrozawór) potrójny tokoszt w granicach 250pln,ja zastosowałem dwa elektrozawory i na wyjsciu zaraz trójnik,różnice w działaniu?praktycznie żadne,w kosztach?dwa elektrozawory z poloneza lub dużego fiata(nie gazowe) to koszt 50pln za kmpl.dzisiaj kończe zakładać zbiornik,ogrzewacz,i koszta całkowite jakie mnie wyniosą za tą instalacje to 221pln.
100pln 4elektrozawory,waż gumowy do paliwa 20pln(10m),2trójniki miedziane-2x6pln, miedziana rurka,którą opleciony jest kolektor wydechowy w celu ogrzania paliwa-ok.2m-20pln, przełącznik trójstopniowy(jamam przerobiony od regulacji wysokości świateł,nie wiele roboty)ok.15pln,przwody do zasilana elektrozaworów-8pln,4diody prostownicze do przełacznika-6pln, zbiornik od trabanta-40pln. na nowych elektrozaworach może kosztować 100wiecej.2m.na kolektorze wydechowym weza miedzianego fi8 to chyba wystarczająco dobre grzanie.do tego doliczyc można jescze termometr elektroniczny za 50pln,czyli całkowity koszt wyniósł mnie nie całe 300pln!!!,przy mojej jeździe zwrot instalacji przewiduje za półtora miesiąca.(po 3000km)w tym momencie jade do znajomego 100km,i płace 2pln taniej niz za pociąg:)
co do spak\dku mocy,olego drogi,gdzie możesz mie spadek mocy jesli olej rzepakowy ma wieksza liczbe cetanową niż ON,tymbradziej że cięzko kupić ni chcrzeczone paliwo na naszych stacjach.gdzieś widziałem nawet wyniki z hamowni,VW 1.9D.na OR miał 3Nm wiecej niż na ON.
to chyba tyle co powinien kazdy wiedziec na temat instalacji. zakładanie elektrozaworów plus przełącznika,plus robota przełacznika zajeła mi 3h.teraz zostają jescze 3 na to abypodpiąc dokładnie węże z paliwem,i znaleć miejsce na zbiornik.
a urzadzenie podobne do parownik może wyglądać np. tak: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79678804
jednak jest to wymiennik ciepła doskonale sprawujący się przy ogrzewaniu OR.
jak ktoś ma znajomego co ma pojecie jakieś o materiaałach metalowych to koszt zrobienia tego po znajpomości jest niewielki.
wiec jak widać na instalacje nie potrzebne są niewiadomo jakie nakłady finansowe.
tylko toche wyobraźni:)
pozdrawiam i w razie pytań pisać,bo troche o tym pojęcia mam.testy przeprowadzane były w różnych warunkach,w ońcu nie kazdy by pomyślał że skoro jeźdz na rzepaku to pojedzie też na kebabie?a jeździ,tylko koszta modernizacji instalaci którą tu przedstawiłem są troche wieksze,potrzeba wiekszy zbiornik,i ogrzewany przedewszystkim.koszt wykonania na allegro to
-->> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79678915
prawda że nie wielki,tymbardziej że jest w stanie zrobić to każdy spawacz który umie spawać kawałek blachy.korek od wlewu>?z byle jakiego baku od jakiejś jawki czy od czegokolwiek,za grosze sie kupi,niedługo załacze rysunki dokładne jak wygląda ta sprawa u mnie.próbowałem wielu rozwiązań i wg.mnie to jest najlepsze.sami ocenicie:)

[ Dodano: Czw Sty 12, 2006 09:45 ]
schemat instalacji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 429 gości