Strona 3 z 4

: sob wrz 13, 2008 21:31
autor: Paweł Marek
takie jak w aku, ponad 12V, oczywiście przez tą sekundę czy dwie tylko, potem zaniknie

: ndz wrz 14, 2008 13:19
autor: Pi
Sprawdziłem przekaźnik, to jest jak rozumiem, ten biały, pierwszy od prawej. Niestety kolega wziął ten, który jest nad nim, ale próbowałem wyczuć metodą na palec. Raz cyknął i po sekundzie drugi raz, auto zapaliło na dotyk. Więcej już nie cyknął, nie pomogło wyjmowanie i wkładanie parę razy.

No to chyba mamy sprawcę zamieszania. :) Kupię nowy i napiszę jaki efekt.

: ndz wrz 14, 2008 13:24
autor: Paweł Marek
No nie wiem, nie spiesz się. Podmień na właściwy od kolegi.

: ndz wrz 14, 2008 16:06
autor: Pi
A co w przypadku, jeśli na przekaźniku kolegi będzie to samo? :E

: ndz wrz 14, 2008 16:26
autor: vwarek
A zdejmij tą osłonę z przekaźnika, zewrzyj go palcem i spróbuj odpalić auto.

: ndz wrz 14, 2008 18:03
autor: Paweł Marek
Pi pisze:A co w przypadku, jeśli na przekaźniku kolegi będzie to samo? :E
to będzie znaczyło że przekaźnik nie jest winien tylko pompa, albo sterowanie przekaźnika od stronu ECU

: ndz wrz 14, 2008 20:48
autor: Pi
No i tak jest... auto dzisiaj generalnie odpaliło na moim przekaźniku, cyknęło po przekręceniu i drugi raz po około sekundzie. Po zgaszeniu cisza, więcej nie odpalił... Włożyłem sprawny przekaźnik i też nic.

Może to być np. kostka stacyjki?

Czy może to być wina pompy, jeśli przekaźnik nie cyka?

I co, jak ECU? :/

Ogólnie to nie mam już pomysłów :(

: ndz wrz 14, 2008 21:00
autor: vwarek
Pi pisze:Może to być np. kostka stacyjki?
U siebie wymieniałem ale nie pomogło, dalej gaśnie.
Pi pisze:Czy może to być wina pompy, jeśli przekaźnik nie cyka?
IMHO raczej nie.. ja jak zewrę przekaźnik pompy palcem czy tam coś podłożę żeby był cały czas załączony to nie zgaśnie i pali za każdym razem więc pompa jest na 100% sprawna. Spróbuj tak odpalić auto jak wcześniej pisałem.

: ndz wrz 14, 2008 21:06
autor: Paweł Marek
no to w taki razie większa bieda, bo nie dociera sygnał z ECU steryjący tym przekaźnikiem. Wina może być po stronei samego ECU albo okablowania. Jeśli masz dalej chęć się z tym bawić musisz sprawdzić czy pojawia się masa sterująca na pinie 31 ECU, żółto-niebieski kabelek.

: ndz wrz 14, 2008 21:21
autor: Pi
No to jestem bardzo niepocieszony. :/ Obawiam się, że dalej już nie dam rady...

Chyba zostaje mi zawlec auto do ASO i mieć nadzieję, że oni znajdą. :/

Jeszcze jedno pytanie - czy kostka stacyjki może mieć wpływ na załączanie przekaźnika, jeśli inne urządzenia elektyczne działają?

: ndz wrz 14, 2008 21:26
autor: Paweł Marek
Pi pisze:Jeszcze jedno pytanie - czy kostka stacyjki może mieć wpływ na załączanie przekaźnika, jeśli inne urządzenia elektyczne działają?
jeśli jest iskra to kostka jest dobra, inne urządzenia mogą być zasilane z innych styków stacyjki, ale cewkę obsługuje na pewno ten sam styk.
Jest jeszcze taki przekaźnik zasilający samo ECU, ma chyba numer 30 lub 32 chyba, pierwszy rząd od góry, można by nim poruszać ale trochę wątpię w jego winę. Trochę już nabrałeś wprawy, możesz ten kabel przy wtyczce z ecu sprawdzić, wbijesz w niego szpileczkę tylko i sprawdzisz z pomoca kolegi czy ojawia się ta masa na nim czy nie.

: ndz wrz 14, 2008 21:32
autor: Pi
A jeśli byłby walnięty przekaźnik zasilający ECU, to w ogóle silnik by kręcił i dawał iskrę?

: ndz wrz 14, 2008 21:35
autor: Paweł Marek
rozrusznik kręcił będzie, ale iskry nie będzie, i obrotek nie ruszy z miejsca przy zapalaniu

: ndz wrz 14, 2008 21:35
autor: vwarek
Paweł Marek pisze:czy ojawia się ta masa na nim czy nie
A co jeśli się nie pojawia? Ewidentnie uszkodzone ECU?