Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

BadyleK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 03, 2008 17:06
Lokalizacja: łowicz
Kontakt:

Post autor: BadyleK » czw lip 31, 2008 07:37

A więc tak wszystkim wielkie dzięki za pomoc i porady wiedzy nigdy dość :chytry:
Autko już smiga,co sie okazało nie była to wina zapchanego wężyka od odpowietrznika lecz wejścia do chłodnicy przy tym wężyku,dość cieżko było to znależć ponieważ sam wężyk działał bez zażutu. Wejście w chłodnice ma jakieś 6cm. i przypchało sie jakimś syfem na samym końcu. dzieki jeszcze raz bez waszej wiedzy było by ciężko
pozdrawiam!!! :grin:

[ Dodano: 31 Lip 2008 13:17 ]
No i przed wcześnie sie cieszyłem.Tak wyeliminowałem kłopot z wyrzucaniem płynu ze zbiornika i obwód jest prawidłowy ale powiedzcie mi czemu sie grzeje?To jest przejechałem dzis z 10km po mieście i to nie w takich znów wielkich korkach i co?temperatura wody znacznie sie podniosła oczywiście wiatrak sie włączył a mimo wszystko temperatury nie zbijał badz stała w miejscu.Jak podjechałem pod dom wiatrak wyłaczył sie gdzies po 2 minutach a z korak leciała juz delikatnie para,czyli sie zagotował,heh...



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw lip 31, 2008 19:32

mam pytanie odnosnie wiatraka -masz 2 biegowy czy 3 biegowy bo koles mial kiedys problem z wiatrakiem 3 biegowym i podlaczyl 2 biegowy ale zle podlaczyl i zamiast wiatrak ciagnac powietrze z chłodnicy to wial w kierunku chlodnicy i ciagle mial wysoka temperature-ale ty pewnie masz ok



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lip 31, 2008 23:39

BadyleK, rozumiem że jak leciała para to i węże były twarde jak cholera i gdybyś odkręcił korek ta cały płyn chłodzący był by na tobie. Te objawy jak nic pasują do mojej teorii, ale anie będę sie upierał tym bardziej,że na odległość na 100% pewności nie mam.
Ile osób tytle teorii. Jeszce jedno mogę Ci podpowiedzieć, bo mi też zaczyna brakować pomysłów a poza tym znikam z forum na jakiś czas (wakacje) ale najpierw pytanie. Jeździłeś na płynie czy na wodzie. Jest to dosyć ważne ponieważ trafiają się modele pojazdów, które nawet w lecie nie powinny jeździć na wodzie z powodu zbyt wysokich dopuszczalnych temperatur w układzie chłodzenia w trakcie pracy. Są to np Fiaty Brava, Bravo, Marea i podobne i niestety VW też można do takiej grupy zaliczyć. W moim temperatura w upały w mieście stoi pomiędzy 92-95 a 100 lub ciut więcej. Jak go pogonie w upał po trasie to też jadzie z prawie 100 na zegarze ale nic mu sie nie dzieje. Zapytasz dla czego. To proste bo jest w układzie chłodzenia płyn zamiast wody, który poza obniżoną temp. krzepnięcia ma także podwyższoną temp. wrzenia.Do tego dochodzi ciśnienie w układzie chłodzenia, a wiadomo że ciecz wrze w wyższej temp. przy wyższym ciśnieniu. Więc 100 dla sprawnego VW nie powinna stanowić problemu. Dla tego generalnie uważam że żaden VW nie powinien jeździć na wodzie nawet w lecie To co napisałem raczej potraktuj jako informacje ogólną, a nie przyczynę twoich kłopotów choć nigdy nic nie wiadomo.

I jeszcze jedno czy temperatura podniosła znacznie wyżej niż przy poprzedniej fali upałów kiedy auto było sprawne i czy założyłeś termostat z powrotem?.


JaroW

Awatar użytkownika
barek321
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: wt paź 23, 2007 17:21
Lokalizacja: pieniężno
Kontakt:

Post autor: barek321 » pt sie 01, 2008 00:57

ja mam to samo u siebie z golfikiem 1.8 RP LPG i nie stety juz nie jedna osoba mi powiedzial ze ma do wymiany uszczelke pod glowica. Ale powiem Ci kolego, ze nie dawaj samochodu na warsztat tylko sam wymien ta uszczelke to nie jest wcale takie trudne jak sie wydaje tylko trzeba dobrze sobei zaznaczyc rozrzad i pozniej poprosic jakiegos znajomego mechanika zeby dokrecil glowice kluczem dynamometrycznym i bedzie gitara.


[url=http://img142.imageshack.us/my.php?image=new1wj9vr2.gif][img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]

BadyleK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 03, 2008 17:06
Lokalizacja: łowicz
Kontakt:

Post autor: BadyleK » pt sie 01, 2008 11:16

Więc tak,cały czas nim jeżdze i podczas gdy już jest w pełni rozgrzany silnik i stane gdzies w korku właczy sie dmuchawa i już nie poradzi sobie ze zbiciem temperatury tylko cały czas rosnie więc nie wiem czemu to tak jest.
Bez problemowo mogeę zalać płynem lecz jeśli to nie pomoże to szkoda wydatków(jak mam mi zaraz wystrzelić z parownika) lecz w pełni sie z tobą zgadzam i sam nawet już myślałem o tym...:)
Nie termostatu jeszcze nie założyłem...
Co do wymiany uszczelki jeżeli nie dojde co i jak to pewnie sie skusze na wymiane,sama uszczelka nie jest taka droga a wymieniał ją oczywiście bede w domowych warunkach z zachowaniem ostrożności... :goof:



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » ndz sie 03, 2008 13:26

Mi tez wybija wode z chlodnicy zaczeło sie tak dziać wtedy gdy zmieniałem obejme na weżu i spuściłem płyn .Od temtej pory zaczeło wybijać . Dodam ze zrobiłem wielki bład bo jechałem do Krakowa i nie zauwazyłem ze temperatura oleju ma 146 stopni a woda sie gotuje .Do dzis nie wiem o co chodzi. Napiszcie mi czy moze to być spowodowane ze est 100% wody zamiast pl;ynu w chłonicy ( chodzi mi o inna temperature wrzenia) ?



BadyleK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt cze 03, 2008 17:06
Lokalizacja: łowicz
Kontakt:

Post autor: BadyleK » ndz sie 03, 2008 16:47

Nie to na pewno odpada!!!Auto nie może sie aż tak gotować nawet na wodzie..to jest nie realne,powinien dać sobie rade z ostudzeniem tym bardziej na trasie.Ja cały czas walcze jak coś wykombinuje to sie odezwe...
Napiszcie mi czy jak bym założył wieksza chłodnice na 2 dmuchawy to by było lepiej?np.od nowszych polonezów one miały takowe.
dzieks



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości