Strona 3 z 12
: pn wrz 08, 2008 14:39
autor: Neoarti
no wiec zabrałem się za montaż
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kable i sam przełącznik ( podwójny czyli będzie rozłączał oba obwody na raz ) mam już zamontowane w samochodzie do montażu musiałem rozebrać pół samochodu
jutro chce podłączyć się pod kable sygnałowe tak jak radziłeś ( środokwe przewody obu wtyczek) zdjąłem osłonę kabli i widzę ze z czujnikiem wałka nie będzie problemu kable są na samym wierzchu sygnałowy ma kolor czarno-niebieski
ale kable od czujnika wału korbowego są w dodatkowej otulinie
wszystko widać na zdjęciu które dodałem no i to mnie trochę przyhamowało bo pewnie założyłbym wszystko już dziś ale pomyślałem czy jak przetnę tą dodatkową izolacje to potem nie będzie jakichś dziwnych zakłóceń czy cos w tym stylu ? wolę się upewnić i zapytać bo o elektryce mam blade pojęcie
kolego ciąć tą otulinę znaleźć biały przewód i na nim robić przełącznik ? i wszystko będzie grało ?
co by było gdybym zrobił przełącznik tylko na czujniku wałka ? zapalał by normalnie ?
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/8/1bc774788cda1f11m.jpg)
: pn wrz 08, 2008 17:07
autor: marnog
Witam Panowie, mam pytanie a gdzie te kable wszystkie idą od tych czujników G28 i G40(od ich wtyczek)?Nie idą czasem do skrzynki łączącej w podszybiu z lewej strony?jeśli tak to czy nie prościej byłoby tam je rozłączyć?
: pn wrz 08, 2008 19:50
autor: Neoarti
ida do tej skrzynki ale co to daje nie bedziesz chyba za każdym razem jak chcesz zabezpieczyć auto przed odpaleniem otwierał maski, owierał tunelu z kablami i ich rozłaczał
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dla tego robimy mały ukryty przełącznik
: pn wrz 08, 2008 20:32
autor: Darek Madejczyk
Neoarti pisze:jutro chce podłączyć się pod kable sygnałowe
Mam nadzieje że wszystko zagada jak trzeba
Też byłem zainteresowany "odcięciem" G28 ( pytałem o to tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1881015 ) ale koledzy z forum odradzili mi tego. Ale widze że warto do tego powrócić bo temat nabrał nowego blasku. Powodzenia.
: pn wrz 08, 2008 21:01
autor: korfanty
Neoarti pisze:ida do tej skrzynki ale co to daje nie bedziesz chyba za każdym razem jak chcesz zabezpieczyć auto przed odpaleniem otwierał maski, owierał tunelu z kablami i ich rozłaczał
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dla tego robimy mały ukryty przełącznik
koledze chodziło pewnie o to żeby nie ciągnąć kabli z wyłącznikiem od samego silnika do środka tylko od podszybia do środka - nie trzeba pruć wiązki idącej do silnika.
: pn wrz 08, 2008 21:11
autor: Neoarti
teoaretycznie odciecie sygnałów od tych czujników to dobre rozwiązanie komp nie powinien łapac błedów bo zasilanie czujników jest odcinamy tylko sygnał czyli komputer wie widzi obrotów silnika i go nie uruchania i o to chodzi ale czy nie będize jakichś zakłucen związanych z przcięciem tych kablii montazem przełącznika tego nie wiem
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
: pn wrz 08, 2008 21:24
autor: marnog
korfanty ma racje, oto właśnie mi chodziło:)
: pn wrz 08, 2008 23:47
autor: mariusz75
Będzie działać.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: wt wrz 09, 2008 09:44
autor: Neoarti
Ok czyli jak tylko znajde chwile tnę kable ten biały w dodatkowej izolacji od czujnika wału też,
mam nadzieje ze nic nie popsuję
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 19:07 ]
dziś nie dałem rady nic zrobić ale jurto spróbuje podłączyć do końca
kolego marusz -1975
mam jeszcze jedno może dla ciebie banale pytanie ale czy dla tych czujników nie jest problemem to że kable zostaną znacznie wydłuzone ? bo długość przewodów zwiekszy sie o ok 2 metry a tymi kablami idze syganł informujący kompa o ruchu wałka i wału korbowego
: wt wrz 09, 2008 21:47
autor: mariusz75
Neoarti pisze:mam jeszcze jedno może dla ciebie banale pytanie ale czy dla tych czujników nie jest problemem to że kable zostaną znacznie wydłuzone ? bo długość przewodów zwiekszy sie o ok 2 metry a tymi kablami idze syganł informujący kompa o ruchu wałka i wału korbowego
Nie ma problemu co do długości kabli.Cujniki G28 i G40 są to najzwyklejsze czujniki HALLA.
: śr wrz 10, 2008 07:22
autor: Neoarti
ok dzieki jak tylko znajde chwilke czasu zabieram sie za montaż oczywiście dam znac czy działa
[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 15:38 ]
no i zrobione wszystko działa jak nalezy vag nie rejestruje błędów i o to chodziło
dzięki za pomoc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: śr wrz 10, 2008 18:44
autor: Darek Madejczyk
Neoarti pisze:no i zrobione wszystko działa jak nalezy
Fajna sprawa, gratulacje
Kiedyś musze sobie zrobić takie odcięcie tym bardziej że literatura fachowa zawarta jest powyżej
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: śr wrz 10, 2008 19:49
autor: Neoarti
no naprawde super sprawa za coś podobnego czyli najtańszy dodatkowy immobilizer w elektryka zapłacisz ok 150 zł a ty zrobisz sam w ok 1h i najważniejsze że nawet jak podnienisz kompa i złamiesz fabryczne immo to nie odpali
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: śr wrz 10, 2008 22:58
autor: mariusz75
Nie będe skromny
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
. WIEDZIAŁEM OD POCZĄTKU CO PISZE
Jeśli jeszcze w czymś pomuc to chętnie
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
.