Strona 3 z 7
: czw gru 18, 2008 21:12
autor: bibi466
Tu masz troche informacji o tym elemencie z intercars
Drążek/dźwignia zmiany biegów
TOPRAN
108 840
Drążek/dźwignia zmiany biegów
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: HP108 840
Cena brutto: 8,82 zł
nazwa: Zest. napr. dzwigni zmiany biegów
opis
: 1J0711183D cięgno zmiany biegów Audi A3 (8L1)
1.6,1.8,1.8 quattro,1.8 T,1.8 T quattro,1.9
TDI,1.9 TDI quattro,S3 quattro;SEAT LEON (1M1) 1.4
producent: HANS PRIES
W MAGAZYNIE: 1
Ograniczenia
Strona zabudowy: z przodu
stosowane w:
GOLF IV (1J1)
1.4 16V
1.6
1.6
1.6 16V
1.9 SDI
[ Dodano: 18 Gru 2008 20:16 ]
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... c=0&moto=0 tu moższe zobaczyć jak to wygląda
: czw gru 18, 2008 23:06
autor: Pablitto
bibi466,
Znalazłem to. Tyle że tam przy tej części nie ma opisu, że nadaje sie do golfa/bory. Takowe są, ale o innych numerach i inaczej wyglądają. Jednak jak pamiętam, to tam przy skrzyni coś takiego było, taki "wichajster" wygięty
Powiedz mi jeszcze czy łatwo to wymienić, czy trzeba rozbierać kupe rzeczy? Ile może to zająć mechanikowi i ile w przybliżeniu może kosztować wymiana? bo koszt części to grosze..
No i oczywiście serdecznie dziękuje za pomoc
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
: czw gru 18, 2008 23:17
autor: bibi466
Powinna pasować na stronie intercarsu przy każdej częsci jest zakładka stosowane w... no ztego wynika że do 1.6 pasuje. Wymiana bardzo prosta nie wiem jak w 1.6 ale u mnie dostęp bardzo łatwy jak otworzysz maskę to napewno w okolicach skrzyni biegów je znajdziesz zdejmujesz stare cięgło i zakładasz nowe i tyle. Tylko to nowe u mnie było znacznie ciaśniejsze i trzeba troche siły użyć
[ Dodano: 30 Gru 2008 01:08 ]
Jak ktoś będzie zakładał ten element to proponuje dać odrobinę smaru w te zatrzaski bo u mnie po paru dniach działania na sucho ledwo lewarkiem mogłem ruszyć. Po nasmarowaniu jest ok
: śr sty 07, 2009 16:02
autor: mojama
Natchniony tym wątkiem kupiłem tą część, oto fotka do archiwum:
W piątek będę miał wymieniane, mam nadzieję, że poczuję różnicę.
: pt sty 09, 2009 13:31
autor: Pablitto
bibi466,
Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału? Bo jak pamiętam, to ustrojstwo siedzi dość nisko. Da się to ręcznie wyjąć czy przydatny jest jakiś łom czy też jakieś bardziej subtelne narzędzie do zdjęcia/ założenia tej części? Jak na razie wożę ją od wczoraj w aucie..
: pt sty 09, 2009 14:09
autor: Jacek75
Oprócz elementu na zdjęciu powyżej (ten jest metalowy), są jeszcze w tym mechaniźmie 2 podobne części tylko bez tego przekręcenia w połowie i dłuższe, też metalowe poprzecznie do silnika, też mają tego typu gniazda. Najgorszy z kolei element to plastikowy drążek obok tego metowego ze zdjęcia umiejscowiony zgodnie z linią samochodu (też posiada takie gniazda na kulkę).
To jedyne elementy do kupienia służące do reparacji mechanizmu. Pasują części od Skody Octavi - są identyczne (numery też) przynajmniej jak u mnie.
Luzy w gniazdach w tych 4 elementach powodują problemy z załączaniem biegów - haczenie i opory. Co ciekawe czasem przy małych luzach przy niskiej temperaturze objaw ustępuje - plastik się kurczy.
Tu w sklepie są zdjęcia:
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1152#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1702#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1701#
mogę dać wieczorem rysunek z ETKA
: pt sty 09, 2009 14:35
autor: Pablitto
Jacek75,
Dzięki za te info
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ceny są tak niskie,że warto może od razu wymienić wszystko.
Mam kilka pytań
- dlaczego ta mała część plastykowa jest najgorsza? O co chodzi?
- Czy takie same (bądź podobne) ceny mają w ASO skoda? Bo na tej stronie to rozumiem zamienniki są?
- Czy wymiana tych pozostałych części jest tak samo prosta jak tej opisywanej wyżej?
Porównałem z cenami w IC, wygląda na to że są to części TOPRANa, są jeszcze FEBI BILSTEIN, tyle że 2x droższe.
Stąd pytanie - czy wymieniać wszystkie elementy od razu, jeśli tak to które zamienniki lepsze, czy też może brać oryginały (niektóre zamienniki jak wiadomo są o kant d**y rozbić)
: pt sty 09, 2009 14:47
autor: Jacek75
W tym sklepie oznaczenie literowe na końcu oznacza czy jest to zamiennik, czy oryginał producenta, czy na pierwszy montaż. Obejrzyjcie stronę sklepu dokładnie, są wszystkie objaśnienia.
2szt długie są głęboko z tyłu i najciężej się dostać (długie ręce zarówno z kanału i od góry) Plastikowa jest najgorsza bo to plastik nie metal
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
u mnie miała wyczuwalny luz na metalowych raczej się nie wyczuwało.
Wybrałem ten sklep bo mi najbliżej i mieli na magazynie. Koszt raczej żaden. Do Foty, Intercarsu czy dealera mam daleko.
U mnie przy 87tys. (zaraz po sprowadzeniu) 2 przy powolnym toczeniu auta była nie do włożenia, (czasem opór był też na jedynce przy lekkim toczeniu). Wchodziła prawidłowo na postoju i przy szybszej jeździe. Myślałem że to synchro.
Dodatkowo oczyściłem i nasmarowałem cały mechanizm smarem silikonowym (oprócz części wchodzącej do skrzyni).
ZAZNACZAM, że sprzęgło było ok. Biegi NIE zgrzytały, tylko haczyły lub stawiały opór.
: pt sty 09, 2009 18:04
autor: bibi466
Pablitto pisze:Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału
od góry u u mnie w 1.4 łatwy dostęp do tego jest ze zdjęciem nie było problemów wystarczyło pociągnąć i zeszło a z założeniem było gorzej trzeba mieć kombinerki z dużym rozstawem zęby to ścisnąć ja u siebie użyłem klucza nastawnego w kształcie litery T skręcając klucz wcisnąłem ten zaczep na łeb tylko jak wspominałem odrobinę smaru nie zaszkodzi przed montażem
: pt sty 09, 2009 18:14
autor: Pablitto
Czyli z tego co widzę, należało by wymienić komplet, czyli:
- 2x łącznik stabilizatora 1J0711803C,
- 1x łącznik mechanizmu wybierania 1J0711596E,
- 1x wspominana wcześniej część, drążek przełączania 1J0711183D.
Na razie zobacze, może uda mi się samemu od góry zmienić ten drążek co mam 1J0711183D. Jak nie pomoże zakupie pozostałe części - podejrzewam,że aby je wymienić kanał będzie niezbędny.. Tylko muszę poczekać aż temperatura troche pójdzie w górę..
Co do smaru, mam taki ŁT4 do łożysk (wygląda jak bezbarwny tawot), w tubce. Nada się?
: pt sty 09, 2009 18:16
autor: bibi466
Pablitto pisze:Co do smaru, mam taki ŁT4 do łożysk (wygląda jak bezbarwny tawot), w tubce. Nada się?
może być chociaż lepszy byłby grafitowy
: pt sty 09, 2009 19:28
autor: mojama
bibi466 pisze:Pablitto pisze:Wymieniałeś to od "góry" czy z kanału
od góry u u mnie w 1.4 łatwy dostęp
U mnie będzie od dołu, przynajmniej tak mi zapowiedział mechanik. Niestety dzisiaj nie mógł mnie załatwić i muszę jeszcze poczekać. Jutro spróbuję u innego, a jak nie to może w poniedziałek
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja narazie wymieniam tylko tą część z fotki. Jak nie będzie poprawy to pomyślę o tych innych.
: pt sty 09, 2009 19:44
autor: wielblad2
Warto wymienić cały komplet łączników to mały koszt w sumie ale zato jaka ulga u siebie po wymianie praca lewarka iwrzutka biegów jak w nowiżnie - polecam.
: sob sty 10, 2009 00:12
autor: Jacek75
Obiecany rysunek, części 24 - 2szt, 27, 30
![Obrazek](http://images32.fotosik.pl/433/9c5564472a2488dfm.jpg)