Strona 3 z 3

: sob lip 11, 2009 14:39
autor: cad
Mirek39m pisze:greg, mnie puka w zawieszeniu sprawdziłem wszystko wymienione wszyskie części w zawieszeniu i dalej puka zostało tylko wymienić amorki , z autkiem byłem pare razy w ASO diagnoza była taka żadnych luzów nic niejest wybite a na dołkach jak pukało tak puka
Moze to byc jeszcze gorne łożysko na kolumnie McPhersona czyli na górze amorka.

: sob lip 11, 2009 21:18
autor: Atomic10
Po zdemontowaniu osłony stacyjki widać ewidentnie ze jest luz w pionie i w pozionie jak ruszam kierownicą. Wiem także iż po zdemontowaniu kierownicy na samym końcu jest spreżyna taka sama jak przy krzyzakach na dole kolumny. Pytanie teraz co nie spełnia swojej funkcji sprezyny czy łożyska? Czy da sie te łożyska kupic osobno czy trzeba cały element wymieniać?

Pozdrawiam

: sob lip 11, 2009 21:22
autor: Celnik007
Moze to byc jeszcze gorne łożysko na kolumnie McPhersona czyli na górze amorka.[/quote]

Co za głupstwo !!! Jak może mieć łożysko amortyzatora luz jak one jest ciaglę pod naciskiem sprężyny !!!

Kolega ma wybite łożysko w kolumnie kierownicy @@

: wt lip 14, 2009 14:29
autor: carollo
ja mam podobne stuki...i niestety okazało się ze drążek kierowniczy do wymiany, luz się zrobił na końcówcedrązka który jest wkręcany przy maglownicy

: czw lip 16, 2009 12:19
autor: Freyu
Mam podobne objawy. Przede wszystkim lekkie drganie przy hamowaniu w granicach 40-50kh/h. No i wrażenie właśnie że coś jakby stua i lekki luz jest. Na początku także mi mówili i sam wyczytałem że najpewniej to wina tarcz, choć 5k km temu zmieniałem. Ale pojechałem na stację diagnostyczną na szarpak i gość po wszystkich testach stwierdził że właśnie drążki albo co gorsza maglownica do wymiany.

: czw lip 16, 2009 14:48
autor: Morgoth_
Witam!

Ja tu stworzyłem wątek podobny do waszego.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251555

Czy o oto Wam chodzi czy jeszcze coś innego.

PS. Od tego czasu rozkręciłem obudowe pod kierownicą chcyciłem przy podłodzę i kręciłem kierownicą. Wygląda na to, że luz nie jest na układzie kierowniczym tylko niżej.

: czw lip 16, 2009 19:16
autor: Atomic10
U mnie ewidentnie luz jest na odciku od regulacji połozenia kierownicy do samej kierownicy. Można ją ruszać na boki i do góry.

Opisany przez Ciebie luz moze występowac w samej przekłądni lub na łaczeniu przekładni z kolumna kierowniczą. Luz na samej przekładni jeśli jest mały to nie ma sie czym przejmować. Tam zawsze musi byc mały luz. Mozna go spróbować zmniejszyc dokręcając srube na przekładni. Wiem że MK2 i MK3 taką posiadaja co do Mk4 to nie wiem ale uwazam że także i tam powinna być.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 22:48 ]
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Powiem tak - kolumna kierownicza z MKIII to duże nieporozumienie. Konstrukcja i jej sposób zamocowania - tragiczny, bak możliwości wymontowania. Mimo najszczerszych chęci, problem luzów jest praktycznie nie do usunięcia chyba, że ktoś ma zamiar wymieniać całą kolumnę (nawet nie pytałem o koszty, bo element dostępny tylko w ASO – kolumna z regulacja wysokości). Gdy odkręciłem plastiki i zobaczyłem sposób zamocowania w aucie kolumny to ręce mi opadły. Pozostaje nic innego jak przyzwyczaić się to stuków.

Pozdrawiam

: pn lip 27, 2009 14:24
autor: Freyu
A ja dalej walczę z tematem. Wymienione drążki i tuleje. Wyraźna poprawa ale wciąż jakby lekki luzik przy kręceniu kierownicą i lekkie drganie podczas hamowania w zakresie 60-40km/h. Co ciekawe nie zawsze ale często.

: pt paź 23, 2009 23:04
autor: krzysbiker
czy w koncu ktos to robierał ta kolumne kierownicza i w czym tkwi problem z tymi luzami na odcinku krzyzaka a kierownicy poniewaz mam ten zam problem ? lub czy mozna np dociagnac góra srube aby luz zminimalizowac?