Strona 3 z 6

: pt lip 24, 2009 09:24
autor: Lukasz_mk2
no z tego co piszesz to wszystko jest narazie git, miał bym tylko prośbę jak mógł byś po zakończeniu prac zrobić jakiś cennik co i za ile :helm:

: pt lip 24, 2009 11:14
autor: gibon.vw
niema problemu zrobię tylko bierzcie na niego poprawkę bo ja mam ziomka który handluje i rozbiera VW na części więc wiele rzeczy miałem niemal pół darmo, ale napiszę to sobie tam plus minus podliczycie.

SWAP NA 1.8 T 20V - CENNIK

- silnik kompletny z osprzętem i wiązką 4 tys pamiętajcie o drążku zmiany biegów i o pedale sprzęgła, a i o tym kolanku co odchodzi od kolektora i co idzie do katalizatora (ja znalazłem dużo taniej ale patrząc po allegro tak trzeba liczyć)
- przeniesienie napędu - od 200 do 400pln dlaczego taka rozbieżność a dla tego że albo dajecie swoje półosie i zmieniacie tylko przeguby wewnętrzne, tak też można, albo dajecie mocniejsze pół osie co niesie ze sobą niestety zmianę zwrotnic i wahaczy co za sobą niesie zmianę felg, teraz mam rozstaw 5x100 i narazie stalówki za które dalem 200pln
- chłodzenie od 120zł do 400zł też w zależności czy kupujecie używana chłodnicę czy nówkę (do mk2 to chłodnica od mk2 TD czyli największa jaka wchodzi w seryjne mocowania, zamiennik 100pln ori hella 340pln używka 80pln)
- układ hamulcowy 1000pln ja mam przod vento vr6 280mm tył pasat vr6
- no i masa drobiazgów typu łożyska, obejmy, węże itd jakieś 200pln
- a bym zapomniał zdjęcie immo 300pln, bo wątpię że by ktoś chciał cały licznik od mk4 przekładać ze stacyjką czujnikiem immo i kluczykiem
- a i dolot powietrza mnie wyniósł 300pln

podsumowując mnie swap wyniósł około 6000pln ale wszystko od początku do końca robiłem sam z pomocą ojca i kumpla który ogarnął mi elektrykę

w razie pytań jakiś wątpliwości piszcie tu w tym temacie albo na priv to postaram się pomóc

: pt lip 24, 2009 21:38
autor: toudi
zmiana silnika wiaze sie ze zmiana zawieszenia i hamulcy rozpurki trzeba dolozyc.mozna zostac przy rozstawie 4X100 ale trzeba spawac polosie.skrzynie mozna zastosowac z g60 i wybierak z passata.na takiego setapa to min. 6tys. mozna kupic passata w angliku ale nie wiem jak to wyglada ze silnikiem.najlepiej to golf 4 albo skoda.chodzi w granicach 5tys w angliku.jeszcze za czesci sie zwroci.
gibon.vw, jak tam relacja z pierwszego przejazdu.bedziesz cos krecil przy silniku?? moim zdaniem zrobiles to profesjonalnie.

: pt lip 24, 2009 22:33
autor: gibon.vw
toudi pierwszego przejazdu jeszcze nie było bo muszę pospawać układ wydechowy jeszcze i czekam na stożek, ale w przyszłym tygodniu już będzie gotów do jazdy... a najlepsze na swap jest skoda albo golf wychodzi najtaniej a co do passata to silnik w nim jest ułożony wzdłużnie a nie poprzecznie więc większy problem da się zrobić ale więcej roboty, a i swap niesie za sobą zmiany w zawieszeniu ja już nie pisałem bo ja mam gwint który wcześniej założyłem i stabilizator wahaczy, rozpurki pojawią się z czasem, a z silnikiem nic na razie nic nie robiłem bo fundusze się już skończyły ale planuje wziąć go na hamownie i go sprawdzić a potem coś będę myślał nad przyrostem mocy

: ndz lip 26, 2009 17:01
autor: dziabi3
kurde gratuluje za chęci i tak dożą wiedzę co z czego pasuje

: pn lip 27, 2009 15:31
autor: gibon.vw
powiem tak dużo czasu spędziłem na szukaniu info w necie i na forum, zanim wziąłem się za swap... i tak jeszcze podczas swapu wychodzą różne wałki ale z tym trzeba się liczyć przy takich modyfikacjach grunt to chęci i cierpliwość no i trzeba mieć jakieś tam pojęcie o mechanice... ja na przykład teraz borykam się z brakiem ładowania, ale to wina raczej alternatora, da się zrobić ale trzeba galancie czasu poświęcić jak się samemu robi

: pn lip 27, 2009 17:11
autor: Xabingo
gibon.vw, podziwiam Cię. Czekam na filmik z jazdy tym masakratorem...

: śr sie 12, 2009 09:34
autor: gibon.vw
tak furka już zestrojona wszystko gra i buczy jedyny problem to brak ciśnienia na pompce, wydajność ma dobrą ale ciśnienie za słabe, ale na dniach będę miał pompkę od gti która powinna dać wystarczające ciśnienie

: czw wrz 24, 2009 15:46
autor: LeszekMK2
daj moze cos o elektryce jak sie podpiołeś do skrzynki bezpieczników wiazka od 1.8T

: pt wrz 25, 2009 08:44
autor: gibon.vw
co do elektryki to zrobiłem tak cała wiązka od silnika z mk2 i to co idzie do kabiny wywaliłem, potem wiązkę od silnika od 1.8T wypiąłem i zostawiłem nic nie ruszałem, tą część wiązki od 1.8T co łączy się z wiązką silnika i wchodzi do środka wypiąłem rozplątałem z kumplem wywaliłem abs kilmę i wszystko to czego u siebie nie mam, zostawiłem tylko to co idzie ori do kompa. więc zostawiłem wiązkę od 1.8T razem z bezpiecznikami i przekaźnikiem od pompy paliwa, nie wpinałem się w skrzynkę od mk2
na skrzynce w mk2 mam to co nie idzie do kompa czyli światła migacze ogrzewanie no wszystko co w kabinie....
a na wiązce z 1.8T mam cały silnik i tyle mam po prostu dwie wiązki które łączy tylko stacyjka i licznik .... i każdemu proponuje tak zrobić bo inaczej zginiecie, a co gorsza możecie potem mieć błędy na kompie... a tak jak macie ori wiązkę co idzie do kompa od 1.8T wszystko gra i można to spokojnie pod vaga podłączyć i wszystko śmiga, a wiązka w mk2 co zostaje to same światła i kontrolki i to wszystko a do tego nie potrzebny jest vag

: pt wrz 25, 2009 14:46
autor: Xabingo
gibon.vw, a kontrolki np.ciśnienie oleju na zegarach będzie dobrze pokazywała, czy np.ładowanie akumulatora? Temp.silnika też dobrze pokazuje? W jaki sposób te kontroli są połączone z silnikiem?

: pt wrz 25, 2009 15:01
autor: LeszekMK2
gibon.vw, na gg ci napisałem czemu potrzebuje twojej pomocy , ten silnik i wiazki byly kiedys zrobione pod seata ibize mk2 i dlatego chcialbym abys mi pomogl

: ndz wrz 27, 2009 10:28
autor: gibon.vw
jak dokładnie są połączone nie wnikałem wzieliśmy schemat od wiązki zegarów z mk4 i schematy od zegarów z mk3 i kombinowaliśmy co pasuje a co nie, ciśnienie i temp silnika działa na tej samej zasadzi jak w trójce, fakt jeszcze ciśnienia nie podłączyłem ale temp silnika wskazuje dobrze

: sob paź 03, 2009 20:07
autor: LeszekMK2
gibon.vw, wez mi moze wyjaśnij jak podlaczyłeś obrotomierz ?