Swap silnika na 1.8 Turbo 20v oznaczenie AGU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
niema problemu zrobię tylko bierzcie na niego poprawkę bo ja mam ziomka który handluje i rozbiera VW na części więc wiele rzeczy miałem niemal pół darmo, ale napiszę to sobie tam plus minus podliczycie.
SWAP NA 1.8 T 20V - CENNIK
- silnik kompletny z osprzętem i wiązką 4 tys pamiętajcie o drążku zmiany biegów i o pedale sprzęgła, a i o tym kolanku co odchodzi od kolektora i co idzie do katalizatora (ja znalazłem dużo taniej ale patrząc po allegro tak trzeba liczyć)
- przeniesienie napędu - od 200 do 400pln dlaczego taka rozbieżność a dla tego że albo dajecie swoje półosie i zmieniacie tylko przeguby wewnętrzne, tak też można, albo dajecie mocniejsze pół osie co niesie ze sobą niestety zmianę zwrotnic i wahaczy co za sobą niesie zmianę felg, teraz mam rozstaw 5x100 i narazie stalówki za które dalem 200pln
- chłodzenie od 120zł do 400zł też w zależności czy kupujecie używana chłodnicę czy nówkę (do mk2 to chłodnica od mk2 TD czyli największa jaka wchodzi w seryjne mocowania, zamiennik 100pln ori hella 340pln używka 80pln)
- układ hamulcowy 1000pln ja mam przod vento vr6 280mm tył pasat vr6
- no i masa drobiazgów typu łożyska, obejmy, węże itd jakieś 200pln
- a bym zapomniał zdjęcie immo 300pln, bo wątpię że by ktoś chciał cały licznik od mk4 przekładać ze stacyjką czujnikiem immo i kluczykiem
- a i dolot powietrza mnie wyniósł 300pln
podsumowując mnie swap wyniósł około 6000pln ale wszystko od początku do końca robiłem sam z pomocą ojca i kumpla który ogarnął mi elektrykę
w razie pytań jakiś wątpliwości piszcie tu w tym temacie albo na priv to postaram się pomóc
SWAP NA 1.8 T 20V - CENNIK
- silnik kompletny z osprzętem i wiązką 4 tys pamiętajcie o drążku zmiany biegów i o pedale sprzęgła, a i o tym kolanku co odchodzi od kolektora i co idzie do katalizatora (ja znalazłem dużo taniej ale patrząc po allegro tak trzeba liczyć)
- przeniesienie napędu - od 200 do 400pln dlaczego taka rozbieżność a dla tego że albo dajecie swoje półosie i zmieniacie tylko przeguby wewnętrzne, tak też można, albo dajecie mocniejsze pół osie co niesie ze sobą niestety zmianę zwrotnic i wahaczy co za sobą niesie zmianę felg, teraz mam rozstaw 5x100 i narazie stalówki za które dalem 200pln
- chłodzenie od 120zł do 400zł też w zależności czy kupujecie używana chłodnicę czy nówkę (do mk2 to chłodnica od mk2 TD czyli największa jaka wchodzi w seryjne mocowania, zamiennik 100pln ori hella 340pln używka 80pln)
- układ hamulcowy 1000pln ja mam przod vento vr6 280mm tył pasat vr6
- no i masa drobiazgów typu łożyska, obejmy, węże itd jakieś 200pln
- a bym zapomniał zdjęcie immo 300pln, bo wątpię że by ktoś chciał cały licznik od mk4 przekładać ze stacyjką czujnikiem immo i kluczykiem
- a i dolot powietrza mnie wyniósł 300pln
podsumowując mnie swap wyniósł około 6000pln ale wszystko od początku do końca robiłem sam z pomocą ojca i kumpla który ogarnął mi elektrykę
w razie pytań jakiś wątpliwości piszcie tu w tym temacie albo na priv to postaram się pomóc
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 12:30 przez gibon.vw, łącznie zmieniany 4 razy.
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
- toudi
- Forum Master
- Posty: 1493
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
- Lokalizacja: dabrowa gornicza
- Kontakt:
zmiana silnika wiaze sie ze zmiana zawieszenia i hamulcy rozpurki trzeba dolozyc.mozna zostac przy rozstawie 4X100 ale trzeba spawac polosie.skrzynie mozna zastosowac z g60 i wybierak z passata.na takiego setapa to min. 6tys. mozna kupic passata w angliku ale nie wiem jak to wyglada ze silnikiem.najlepiej to golf 4 albo skoda.chodzi w granicach 5tys w angliku.jeszcze za czesci sie zwroci.
gibon.vw, jak tam relacja z pierwszego przejazdu.bedziesz cos krecil przy silniku?? moim zdaniem zrobiles to profesjonalnie.
gibon.vw, jak tam relacja z pierwszego przejazdu.bedziesz cos krecil przy silniku?? moim zdaniem zrobiles to profesjonalnie.
[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]
toudi pierwszego przejazdu jeszcze nie było bo muszę pospawać układ wydechowy jeszcze i czekam na stożek, ale w przyszłym tygodniu już będzie gotów do jazdy... a najlepsze na swap jest skoda albo golf wychodzi najtaniej a co do passata to silnik w nim jest ułożony wzdłużnie a nie poprzecznie więc większy problem da się zrobić ale więcej roboty, a i swap niesie za sobą zmiany w zawieszeniu ja już nie pisałem bo ja mam gwint który wcześniej założyłem i stabilizator wahaczy, rozpurki pojawią się z czasem, a z silnikiem nic na razie nic nie robiłem bo fundusze się już skończyły ale planuje wziąć go na hamownie i go sprawdzić a potem coś będę myślał nad przyrostem mocy
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
powiem tak dużo czasu spędziłem na szukaniu info w necie i na forum, zanim wziąłem się za swap... i tak jeszcze podczas swapu wychodzą różne wałki ale z tym trzeba się liczyć przy takich modyfikacjach grunt to chęci i cierpliwość no i trzeba mieć jakieś tam pojęcie o mechanice... ja na przykład teraz borykam się z brakiem ładowania, ale to wina raczej alternatora, da się zrobić ale trzeba galancie czasu poświęcić jak się samemu robi
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
co do elektryki to zrobiłem tak cała wiązka od silnika z mk2 i to co idzie do kabiny wywaliłem, potem wiązkę od silnika od 1.8T wypiąłem i zostawiłem nic nie ruszałem, tą część wiązki od 1.8T co łączy się z wiązką silnika i wchodzi do środka wypiąłem rozplątałem z kumplem wywaliłem abs kilmę i wszystko to czego u siebie nie mam, zostawiłem tylko to co idzie ori do kompa. więc zostawiłem wiązkę od 1.8T razem z bezpiecznikami i przekaźnikiem od pompy paliwa, nie wpinałem się w skrzynkę od mk2
na skrzynce w mk2 mam to co nie idzie do kompa czyli światła migacze ogrzewanie no wszystko co w kabinie....
a na wiązce z 1.8T mam cały silnik i tyle mam po prostu dwie wiązki które łączy tylko stacyjka i licznik .... i każdemu proponuje tak zrobić bo inaczej zginiecie, a co gorsza możecie potem mieć błędy na kompie... a tak jak macie ori wiązkę co idzie do kompa od 1.8T wszystko gra i można to spokojnie pod vaga podłączyć i wszystko śmiga, a wiązka w mk2 co zostaje to same światła i kontrolki i to wszystko a do tego nie potrzebny jest vag
na skrzynce w mk2 mam to co nie idzie do kompa czyli światła migacze ogrzewanie no wszystko co w kabinie....
a na wiązce z 1.8T mam cały silnik i tyle mam po prostu dwie wiązki które łączy tylko stacyjka i licznik .... i każdemu proponuje tak zrobić bo inaczej zginiecie, a co gorsza możecie potem mieć błędy na kompie... a tak jak macie ori wiązkę co idzie do kompa od 1.8T wszystko gra i można to spokojnie pod vaga podłączyć i wszystko śmiga, a wiązka w mk2 co zostaje to same światła i kontrolki i to wszystko a do tego nie potrzebny jest vag
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
jak dokładnie są połączone nie wnikałem wzieliśmy schemat od wiązki zegarów z mk4 i schematy od zegarów z mk3 i kombinowaliśmy co pasuje a co nie, ciśnienie i temp silnika działa na tej samej zasadzi jak w trójce, fakt jeszcze ciśnienia nie podłączyłem ale temp silnika wskazuje dobrze
VW Golf mk2 pasja zobowiązuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 220 gości