Swap silnika na 1.8 Turbo 20v oznaczenie AGU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt lip 24, 2009 09:24

no z tego co piszesz to wszystko jest narazie git, miał bym tylko prośbę jak mógł byś po zakończeniu prac zrobić jakiś cennik co i za ile :helm:


Obrazek

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pt lip 24, 2009 11:14

niema problemu zrobię tylko bierzcie na niego poprawkę bo ja mam ziomka który handluje i rozbiera VW na części więc wiele rzeczy miałem niemal pół darmo, ale napiszę to sobie tam plus minus podliczycie.

SWAP NA 1.8 T 20V - CENNIK

- silnik kompletny z osprzętem i wiązką 4 tys pamiętajcie o drążku zmiany biegów i o pedale sprzęgła, a i o tym kolanku co odchodzi od kolektora i co idzie do katalizatora (ja znalazłem dużo taniej ale patrząc po allegro tak trzeba liczyć)
- przeniesienie napędu - od 200 do 400pln dlaczego taka rozbieżność a dla tego że albo dajecie swoje półosie i zmieniacie tylko przeguby wewnętrzne, tak też można, albo dajecie mocniejsze pół osie co niesie ze sobą niestety zmianę zwrotnic i wahaczy co za sobą niesie zmianę felg, teraz mam rozstaw 5x100 i narazie stalówki za które dalem 200pln
- chłodzenie od 120zł do 400zł też w zależności czy kupujecie używana chłodnicę czy nówkę (do mk2 to chłodnica od mk2 TD czyli największa jaka wchodzi w seryjne mocowania, zamiennik 100pln ori hella 340pln używka 80pln)
- układ hamulcowy 1000pln ja mam przod vento vr6 280mm tył pasat vr6
- no i masa drobiazgów typu łożyska, obejmy, węże itd jakieś 200pln
- a bym zapomniał zdjęcie immo 300pln, bo wątpię że by ktoś chciał cały licznik od mk4 przekładać ze stacyjką czujnikiem immo i kluczykiem
- a i dolot powietrza mnie wyniósł 300pln

podsumowując mnie swap wyniósł około 6000pln ale wszystko od początku do końca robiłem sam z pomocą ojca i kumpla który ogarnął mi elektrykę

w razie pytań jakiś wątpliwości piszcie tu w tym temacie albo na priv to postaram się pomóc
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 12:30 przez gibon.vw, łącznie zmieniany 4 razy.


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1489
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Post autor: toudi » pt lip 24, 2009 21:38

zmiana silnika wiaze sie ze zmiana zawieszenia i hamulcy rozpurki trzeba dolozyc.mozna zostac przy rozstawie 4X100 ale trzeba spawac polosie.skrzynie mozna zastosowac z g60 i wybierak z passata.na takiego setapa to min. 6tys. mozna kupic passata w angliku ale nie wiem jak to wyglada ze silnikiem.najlepiej to golf 4 albo skoda.chodzi w granicach 5tys w angliku.jeszcze za czesci sie zwroci.
gibon.vw, jak tam relacja z pierwszego przejazdu.bedziesz cos krecil przy silniku?? moim zdaniem zrobiles to profesjonalnie.


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pt lip 24, 2009 22:33

toudi pierwszego przejazdu jeszcze nie było bo muszę pospawać układ wydechowy jeszcze i czekam na stożek, ale w przyszłym tygodniu już będzie gotów do jazdy... a najlepsze na swap jest skoda albo golf wychodzi najtaniej a co do passata to silnik w nim jest ułożony wzdłużnie a nie poprzecznie więc większy problem da się zrobić ale więcej roboty, a i swap niesie za sobą zmiany w zawieszeniu ja już nie pisałem bo ja mam gwint który wcześniej założyłem i stabilizator wahaczy, rozpurki pojawią się z czasem, a z silnikiem nic na razie nic nie robiłem bo fundusze się już skończyły ale planuje wziąć go na hamownie i go sprawdzić a potem coś będę myślał nad przyrostem mocy


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz lip 26, 2009 17:01

kurde gratuluje za chęci i tak dożą wiedzę co z czego pasuje


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pn lip 27, 2009 15:31

powiem tak dużo czasu spędziłem na szukaniu info w necie i na forum, zanim wziąłem się za swap... i tak jeszcze podczas swapu wychodzą różne wałki ale z tym trzeba się liczyć przy takich modyfikacjach grunt to chęci i cierpliwość no i trzeba mieć jakieś tam pojęcie o mechanice... ja na przykład teraz borykam się z brakiem ładowania, ale to wina raczej alternatora, da się zrobić ale trzeba galancie czasu poświęcić jak się samemu robi


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn lip 27, 2009 17:11

gibon.vw, podziwiam Cię. Czekam na filmik z jazdy tym masakratorem...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » śr sie 12, 2009 09:34

tak furka już zestrojona wszystko gra i buczy jedyny problem to brak ciśnienia na pompce, wydajność ma dobrą ale ciśnienie za słabe, ale na dniach będę miał pompkę od gti która powinna dać wystarczające ciśnienie


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
LeszekMK2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: sob sty 24, 2009 10:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: LeszekMK2 » czw wrz 24, 2009 15:46

daj moze cos o elektryce jak sie podpiołeś do skrzynki bezpieczników wiazka od 1.8T


[b][url=http://www.youtube.com/user/LeszekMK81]Filmy - LeszekMK81[/url][/b]

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » pt wrz 25, 2009 08:44

co do elektryki to zrobiłem tak cała wiązka od silnika z mk2 i to co idzie do kabiny wywaliłem, potem wiązkę od silnika od 1.8T wypiąłem i zostawiłem nic nie ruszałem, tą część wiązki od 1.8T co łączy się z wiązką silnika i wchodzi do środka wypiąłem rozplątałem z kumplem wywaliłem abs kilmę i wszystko to czego u siebie nie mam, zostawiłem tylko to co idzie ori do kompa. więc zostawiłem wiązkę od 1.8T razem z bezpiecznikami i przekaźnikiem od pompy paliwa, nie wpinałem się w skrzynkę od mk2
na skrzynce w mk2 mam to co nie idzie do kompa czyli światła migacze ogrzewanie no wszystko co w kabinie....
a na wiązce z 1.8T mam cały silnik i tyle mam po prostu dwie wiązki które łączy tylko stacyjka i licznik .... i każdemu proponuje tak zrobić bo inaczej zginiecie, a co gorsza możecie potem mieć błędy na kompie... a tak jak macie ori wiązkę co idzie do kompa od 1.8T wszystko gra i można to spokojnie pod vaga podłączyć i wszystko śmiga, a wiązka w mk2 co zostaje to same światła i kontrolki i to wszystko a do tego nie potrzebny jest vag


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pt wrz 25, 2009 14:46

gibon.vw, a kontrolki np.ciśnienie oleju na zegarach będzie dobrze pokazywała, czy np.ładowanie akumulatora? Temp.silnika też dobrze pokazuje? W jaki sposób te kontroli są połączone z silnikiem?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
LeszekMK2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: sob sty 24, 2009 10:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: LeszekMK2 » pt wrz 25, 2009 15:01

gibon.vw, na gg ci napisałem czemu potrzebuje twojej pomocy , ten silnik i wiazki byly kiedys zrobione pod seata ibize mk2 i dlatego chcialbym abys mi pomogl


[b][url=http://www.youtube.com/user/LeszekMK81]Filmy - LeszekMK81[/url][/b]

Awatar użytkownika
gibon.vw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: gibon.vw » ndz wrz 27, 2009 10:28

jak dokładnie są połączone nie wnikałem wzieliśmy schemat od wiązki zegarów z mk4 i schematy od zegarów z mk3 i kombinowaliśmy co pasuje a co nie, ciśnienie i temp silnika działa na tej samej zasadzi jak w trójce, fakt jeszcze ciśnienia nie podłączyłem ale temp silnika wskazuje dobrze


VW Golf mk2 pasja zobowiązuje

Awatar użytkownika
LeszekMK2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: sob sty 24, 2009 10:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: LeszekMK2 » sob paź 03, 2009 20:07

gibon.vw, wez mi moze wyjaśnij jak podlaczyłeś obrotomierz ?


[b][url=http://www.youtube.com/user/LeszekMK81]Filmy - LeszekMK81[/url][/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 320 gości