Strona 3 z 3

: śr cze 11, 2008 00:04
autor: Lipek81
Rurka - owszem, jest dość gruba, ale przednią jest jeszcze sitko....

: śr cze 11, 2008 00:06
autor: abrover
Nadmiar oleju, ale dopiero bardzo znaczny, może nam uszkodzić panewki korbowodowe, gdy korbowody będą uderzać o lustro oleju. Simmeringi nie powinny puścić, nawet jak się zamoczą w oleju (olej do nich sięgnie).

Ciśnienie oleju jest takie samo, gdy mamy olej trochę poniżej minimmum i takie samo gdy mamy troche poniżej maximum - jest regulowane zaworem ciśnieniowym.

W serwisach w 90% przypadkach przelewa się olej powyżej maximum, i nie się nie dzieje. Poziom na bagnecie jest orientacyjny, czy centrymetr poniżej minimum czy centymetr powyżej maximum - bez znaczenia.

Smok ma być zanurzony w oleju, a sięga on do samego dna.

W obiegu krąży mniej niż litr oleju. Biorąc pod uwagę dodatkowo przechyły oleju na zakrętach i podczas hamowania - dla silnika 4 cylindrowego gdzie wchodzi 4 litry, można zalać 2 litry, i jeżeli nie bierze w ogóle oleju - można tak jeździć.

A już na pewno można zalać 3 litry.

: śr cze 11, 2008 00:13
autor: Pinhead
Lipek81 pisze:Rurka - owszem, jest dość gruba, ale przednią jest jeszcze sitko....
Olej na sitku nie zatka drożności odmy bo olej to ciecz.