Strona 3 z 3

: pn maja 19, 2008 14:32
autor: Gutekspc
Przy podszybiu od strony kierowcy mam takie coś:
Obrazek
Wydaje mi się, że to to samo, co pokazywałeś Maćkooo na obrazku. Jeśli tak - to gdzie mam się z diodą podpiąć? A jeśli nie - co to dla mnie oznacza? Wciąż czujnik halla winien?

: pn maja 19, 2008 16:02
autor: jhosef
To jest moduł zapłonowy.

Masz zatem zapłon tranzystorowy, bezstykowy z czujnikiem hallotronowym.

Na początek odwin izolację widoczną za przewodzie do niego i zobacz co pod nią jest. Być może ktoś coś kombinował i kiepsko połączył.

: pn maja 19, 2008 17:41
autor: Łyskacz
jhosef pisze:Na początek odwin izolację widoczną za przewodzie do niego i zobacz co pod nią jest. Być może ktoś coś kombinował i kiepsko połączył.
dokładnie bo widać że było coś tam grzebane. Może któryś kabelek zaśniedział albo sie rozlutował i raz styka a raz nie.. :bajer:

: pn maja 19, 2008 19:41
autor: Gutekspc
Izolka poszła w piz**, ale pod nią nie widać nic niezwykłego. Napaćkane silikonem pod izolką, ale kable całe, bez żadnych widocznych uszkodzeń.

: pn maja 19, 2008 21:06
autor: Łyskacz
w takim razie nadal obstawiam czujnik... Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/item365440867_ste ... di_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku. Jeżeli będzie zaśniedziała,pordzewiała to też warto ją wymienić chociaż ciężko znaleźć to ustrojstwo... Ja wsadziłem od Passata z silnikiem 1,6 RF jedyna różnica jest taka ze tam jest gaźnik 2e3 ale śmiga :]

: wt maja 20, 2008 01:00
autor: Gutekspc
Łyskacz pisze:w takim razie nadal obstawiam czujnik... Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/item365440867_ste ... di_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku. Jeżeli będzie zaśniedziała,pordzewiała to też warto ją wymienić chociaż ciężko znaleźć to ustrojstwo... Ja wsadziłem od Passata z silnikiem 1,6 RF jedyna różnica jest taka ze tam jest gaźnik 2e3 ale śmiga :]
Ten pieprzony czujnik.. A ta płytka, jeśli jest zaśniedziała może powodować gaśnięcie silnika? I nie chęć odpalania po zgaśnięciu?

: wt maja 20, 2008 06:57
autor: Łyskacz
Gutekspc, może, bo jest to tranzystorowy sterownik zapłonu czy jakoś tak...

: wt maja 20, 2008 09:08
autor: jhosef
Łyskacz pisze:Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/ite...at_audi_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku.
Co o właścicwie jest? To nie jest przypadkiem jakis sterwnik systemu oczyszczania spalin? jest?
Łyskacz pisze:Gutekspc, może, bo jest to tranzystorowy sterownik zapłonu czy jakoś tak...
Tranzystorowy strownik zapłonu to moduł zapłonowy.

: wt maja 20, 2008 16:54
autor: Łyskacz
jhosef, a cholera go wie... Mi mechanik powiedział, że to właśnie jest tranzystorowy..... coś tam coś tam niepamiętam już.. :bigok:
Na allegro piszą znowu że jest to komputer sterujący pracą silnika ale po cholere komuter w silniku 1,6 na gaźniku sterowanym mechanicznie...

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 17:15 ]
jhosef, miałeś racje że to coś z wydechem/spalinami bo w ETce piszą tak : engine control unit / for vehicles with retro fitted lambda regulated exhaust emission system / (conversion : 01/90 >> 12/95 )
'ECOTRONIC' / RF czyli coś z sondą lambda, której w RF podobno nie ma natomiast ja w swoim egzemplarzu mam :P

: wt maja 20, 2008 21:27
autor: Gutekspc
Łyskacz pisze:Na allegro piszą znowu że jest to komputer sterujący pracą silnika ale po cholere komuter w silniku 1,6 na gaźniku sterowanym mechanicznie...
Na allegro piszą różne rzeczy, nie brałbym tego pod uwagę. Gościu się nie znał widocznie i tak walnął.

Dobra, mogę tą płytkę obejrzeć, ale mam jeśli to jest coś od czyszczenia spalin, to mam to gdzieś.. To co, dalej teoria, że mam sprawdzić moduł zapłonu za pomocą pomysłu z tą diodą? Jeśli tak, to gdzie mam ją podpiąć?

[ Dodano: 26 Maj 2008 13:02 ]
Dioda jest, mały test był - ale golf jak na złośc teraz chodzi dobrze. Pytanie tylko, czy jak zgaśnie i nie będzie dioda świeciła po podłączeniu, to czy pokazuje to definitywnie, że to wina czujnika halla? A jeśli tak - nie można tego jakoś obejśc? Czy trzeba wymienic ten czujnik?

[ Dodano: 26 Maj 2008 21:17 ]
Golf nie chciał odpalic, ale dioda świeciła. Jedyne co zauważyłem, to palec kopułki mocno w nią wciśnięty.. Sam palec się wymienia? Czy wrzucic go na większą (dłuższą) sprężynę?