Strona 3 z 3
: sob cze 07, 2008 22:03
autor: Lipek81
Ma ktoś zdjęcia podwozia mkIII ? Niecvh zamieści, to zaznaczę co i gdzie.
: ndz cze 08, 2008 11:40
autor: CzapCzap
Ok moj mkIII
Zdjecia wykonane z lewej strony samochodu
Przod
Czy chodzi o te wybrzuszone miejsce za gumowa zaslepka ?
Tyl
A tutaj przed mocowaniem belki ?
: ndz cze 08, 2008 14:10
autor: sas_gti
to ja moze nic nie powiem tylko pokaże shota z autodaty
: ndz cze 08, 2008 15:46
autor: Buli fan VW
Wielkie dzięki Kolego
CzapCzap bo szukałem wczoraj w internecie jakichkolwiek zdjęć spodniej części podwozia i niestety nic nie znalazłem. Już się obawiałem, że nam tu temat upadnie - jeszcze raz dzięki za zaangażowanie.
Teraz tylko musimy poczekać na Kolegę
Lipek81 aby ostatecznie rozwiał wszystkie nasze wątpliwości
[ Dodano: 08 Cze 2008 15:53 ]
Wielkie dzięki również dla Kolegi
sas_gti chociaż widać tu wyraźnie sposób pojmowania sprawy przez autorów poradników do napraw. Z przodu mamy bowiem pokazany punkt do podłożenia łapy podnośnika na płycie podłogowej co rozwiązuje nam problem bowiem auto można podnieść za próg. Ale z tyłu zaznaczono już tylko miejsce na progu!
Czy któryś z Kolegów mógłby rozwiać tę wątpliwość w przypadku VW Lupo?
PozdraVWiam!
: ndz cze 08, 2008 16:02
autor: Lipek81
Tył podkładasz tak samo jak w mkII - na poczatku podłużnic, te drugie zdjęcie pokazuje dokladnie to miejsce, a przód - cóż, nie widzę lepszego miejsca, niż właśnie te, które opisaleś - te wybrzuszenie. Można podłożyć pod podłużnicę przednią, ale ona jest prawie na środku samochodu, i wtedy całość może być niestabilna.
: ndz cze 08, 2008 16:18
autor: CzapCzap
Buli fan VW pisze:Wielkie dzięki Kolego CzapCzap bo szukałem wczoraj w internecie jakichkolwiek zdjęć spodniej części podwozia i niestety nic nie znalazłem. Już się obawiałem, że nam tu temat upadnie - jeszcze raz dzięki za zaangażowanie.
Nie ma za co, takie fotki to kwestia minuty. Sam bylem strasznie ciekawy, na codzien uzytkuje golfika i nie chce by mu robili krzywde
.
Lipek81 pisze:Tył podkładasz tak samo jak w mkII - na poczatku podłużnic, te drugie zdjęcie pokazuje dokladnie to miejsce, a przód - cóż, nie widzę lepszego miejsca, niż właśnie te, które opisaleś - te wybrzuszenie. Można podłożyć pod podłużnicę przednią, ale ona jest prawie na środku samochodu, i wtedy całość może być niestabilna.
Wielkie dzieki, jeszcze sam obadam to miejsce z przodu, zobacze jak solidne jest. Na fotce widac ze raczej nikt tam nic nie podstawial nigdy ..... a szkoda bo progi to masakra. Pozdrawiam
: ndz cze 08, 2008 16:49
autor: greg
Buli fan VW pisze:Czy któryś z Kolegów mógłby rozwiać tę wątpliwość w przypadku VW Lupo?
wg mnie tu
: ndz cze 08, 2008 17:31
autor: Buli fan VW
Dzięki Kolego
greg! Oto jedna z tych rzeczy, która najbardziej mnie pociąga w motoryzacji - dokumentacja techniczna
A tak z ciekawości to mogę wiedzieć skąd masz takie piękne ilustracje?
No to wygląda na to, że Volkswagena Lupo też mamy z głowy. Temat nam się ładnie rozwija i mam nadzieję, że te informacje przydadzą się nie tylko mnie.
PozdraVWiam!
: ndz cze 08, 2008 17:33
autor: greg
Buli fan VW pisze:A tak z ciekawości to mogę wiedzieć skąd masz takie piękne ilustracje?
E
L
S
A
: ndz cze 08, 2008 17:36
autor: Buli fan VW
Dzięki, już wiem o co poproszę Gwiazdora na tegoroczne Święta
PozdraVWiam!
: ndz cze 08, 2008 17:38
autor: greg
Buli fan VW pisze:Dzięki, już wiem o co poproszę Gwiazdora na tegoroczne Święta
a o co tu prosić?
http://peb.pl/literatura-programy/24942 ... te-v3.html
: ndz cze 08, 2008 17:46
autor: Buli fan VW
Serdeczne dzięki
[ Dodano: 23 Paź 2008 08:57 ]
Po ostatnich pracach przy Seacie Ibiza '98 mogę sam wypowiedzieć się w kwestii praktycznego podpierania samochodu.
Auto podnosiłem "żabą" z przodu w miejscu dla podnośnika w progu. Z tyłu zaś za wzmocnienie podłogi w tylnej jej części, gdzie podłoga przechodzi w półkę dla tylnej kanapy, która jest jednocześnie wnęką dla zbiornika paliwa. Z tyłu dodatkowo podłożyłem kawałek deski 10x30 cm.
Podniesienie tyłu auta "żabą" w miejscu dla podnośnika i późniejsze oparcie na podporach jest niemożliwe. Stąd konieczność podnoszenia auta za wspomniane wzmocnienie podłogi.
Podpory podłożyłem w miejscach zaznaczonych na rysunku jako punkty pomiaru wymiaru 1499. Z przodu jest to przetłoczenie obok korka progu; z tyłu zaś kwadratowy element obok mocowania belki do nadwozia.
PozdraVWiam!
[ Dodano: 23 Paź 2008 08:59 ]
Naturalnie ten sposób nadaje się także dla bliźniaczego VW Polo 6N1
: pn lut 02, 2009 12:24
autor: wtct
Ja natomiast znalazłem na stronie VWvortex konkretną odpowiedź dotyczącą podnoszenia MKIV i Bory:
Podnoszenie
P.S. Część tej porady może się odnosić również do MKIII, natomiast uważam, że MKIII ma lepsze miejsca w podwoziu na to przeznaczone.
Pozdrawiam