Strona 3 z 24

: sob maja 31, 2008 23:27
autor: seti
Niemiec pisze:Pokażcie chopaki jak jeszcze to zrobiliście przy bezpiecznikach
Niestety takiej fotki nie pstryknąłem
Ale zrobiłem podobnie jak przy tej kostce w przedziale licznika, kabel trzeba podłączyć do przewodu idącego do bezpiecznika nr 5 (7,5A), ten kabel jest dwukolorowy teraz niestety nie pamiętam jakie to kolory (ten drugi kabel jest z tego co pamiętam jednokolorowy więc pomylić się nie da)

: sob maja 31, 2008 23:42
autor: Niemiec
jutro postaram sie tam zajrzeć.
Znalazłem tez taką instrukcje http://vwgolfr32.co.uk/Passat-CCS.pdf

: śr cze 04, 2008 22:48
autor: viper82
Cześć

Seti dziś przysiadłem do mojej manetki i wiem co z nią jest, po przełączeniu włącznika na ON cały czas mam zwarty RES, jeżeli chcesz sprawdzić czy działa Ci tempomat, to odłącz pin nr 2 w manetce, jest to właśnie RES, zobacz czy wtedy Ci utrzyma ustaloną prędkość. Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak to powinno działać. Ja jeszcze nie miałem czasu zamontować tego u siebie, jedynie dziś podłączyłem się pod kabel w bezpiecznikach, jest on koloru czarno-niebieskiego.

: czw cze 05, 2008 18:49
autor: seti
Seti dziś przysiadłem do mojej manetki i wiem co z nią jest, po przełączeniu włącznika na ON cały czas mam zwarty RES, jeżeli chcesz sprawdzić czy działa Ci tempomat, to odłącz pin nr 2 w manetce, jest to właśnie RES, zobacz czy wtedy Ci utrzyma ustaloną prędkość. Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak to powinno działać. Ja jeszcze nie miałem czasu zamontować tego u siebie, jedynie dziś podłączyłem się pod kabel w bezpiecznikach, jest on koloru czarno-niebieskiego.
Jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę to, ale to najwcześniej będzie dopiero w weekend za tydzień. Ale z tego co VAG mi pokazywał to wyglądało, że jest OK, ale czytałem gdzieś, że ktoś miał zanieczyszczone styki w manetce - VAG pokazywał że jest OK ale był zły styk i przez to tempomat też nie działał.

[ Dodano: 05 Cze 2008 19:04 ]
Teraz zobaczyłem na schemat, i PIN nr 2 to nie jest RES tylko ON/OFF, więc powinno być cały czas zwarte z PINem 7 po włączeniu. Chyba że mam zły lub źle odczytałem schemat, ja używałem tego:
Obrazek
Obrazek

: pt cze 06, 2008 23:34
autor: viper82
Kurcze masz racje :okej: , pomyliły mi się wyprowadzenia, miałem na myśli pin 5. :bajer:

Myślę, że zasada działania tempomatu jest następująca, jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:

Na pin 6 podajemy +12V z bezpiecznika, przełączając tempomat w pozycję ON, pojawia nam się +12V na pinie 7, a pin 7 każą zewrzeć z pinem 4. Tyle tylko, ze ja po przełączeniu na ON mam zwarte piny 4 i 5, oraz 6,7 (to akurat jest poprawnie). Naciśnięcie przycisku SET powoduje zwarcie pinu 7 z 3, natomiast przyciśniecie RES powinno zwierać piny 7 z 5, lecz to jest nie tak. Pinem 7 idzie informacja do komputera, ze załączyliśmy tempomat w pozycję ON.

Wczoraj rozebrałem manetkę do środka, jest tam ślizgacz który jeździ po stykach, ja to bym przerobił po swojemu, na próbę przykleiłem kawałek taśmy w miejscu gdzie są styki od RES i wtedy to zaczęło działać tak jak myślę.

: pn cze 09, 2008 13:06
autor: Niemiec
wiązka już zrobiona i zamontowana :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i montaż... w troche gorszej jakości bo telefonem...
zdejmujemy poduche... (wcześniej odłączamy akumulator)
Obrazek
odkręcamy kierownice...
Obrazek
zdejmujemy taśme poduszki (chyba tak się to nazywa)
Obrazek
i zdejmujemy manetki
Obrazek
Obrazek
a tak wygląda zamontowana moja wiązka....
Obrazek
reszty jeszcze nie podpiąłem, ale na dniach się tym zajme. Oczywiście foto relacja będzie :)

: pn cze 09, 2008 20:48
autor: czajaa22
witam panowie ja tez wczoraj walczylem z tempomatem. Udalo sie dziala wszystko mialem ori wiazke wiec nie bylo problemow jednak nei swieci mi sie kontrolka na licnziku po wlaczeniu a tempomat dziala poprawnei testowalem. Na dniach bede zmianial licznik na licznik z mfa wiec moze w tamtym bedzie dzialalo ale jesli macie pomysl jakis to chetnie wyslucham i w razie czego pomoge. Pozdro.

Montujac tempomat natknalem sie na jakis czujnik zaraz przy skrzynce elektryczej w podszybiu moze wiecei co to za czujnik moze to do mfa co? Ponizej na zdejciu widac.

Obrazek

Wyglada mi na jakis czujnik temperatury ale nei wiem. Moze ktos bedzie wiedzial

: sob cze 14, 2008 01:02
autor: maxmaster
Udalo mi sie znalezc dokladny opis montazu tempomatu w golfie, po angiesku ""kliknij mnie""

: ndz cze 15, 2008 19:38
autor: seti
Witam ponownie, wczoraj przysiadłem do tempomatu i już wszystko śmiga. Nie wiem co było nie tak, może coś nie łączyło lub odłączenie akumulatora pomogło, bo w zasadzie nic wielkiego nie zrobiłem, tylko odłączyłem i ponownie podłączyłem manetkę oraz rozebrałem ją i dogiąłem delikatnie styki. Tempomat fajna sprawa, ale przydaje się jak się jeździ przy małym natężeniu ruchu lub na expresówkach i autostradach.

[ Dodano: 16 Cze 2008 19:08 ]
viper82 pisze:Myślę, że zasada działania tempomatu jest następująca, jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:

Na pin 6 podajemy +12V z bezpiecznika, przełączając tempomat w pozycję ON, pojawia nam się +12V na pinie 7, a pin 7 każą zewrzeć z pinem 4. Tyle tylko, ze ja po przełączeniu na ON mam zwarte piny 4 i 5, oraz 6,7 (to akurat jest poprawnie). Naciśnięcie przycisku SET powoduje zwarcie pinu 7 z 3, natomiast przyciśniecie RES powinno zwierać piny 7 z 5, lecz to jest nie tak. Pinem 7 idzie informacja do komputera, ze załączyliśmy tempomat w pozycję ON.

Wczoraj rozebrałem manetkę do środka, jest tam ślizgacz który jeździ po stykach, ja to bym przerobił po swojemu, na próbę przykleiłem kawałek taśmy w miejscu gdzie są styki od RES i wtedy to zaczęło działać tak jak myślę.
U mnie jest następująco:
-Przy włączonym tempomacie zwarte są PINy 6 z 7 oraz 4 z 5
-wciskając przycisk RES zwarte są 3 PINY 2 z 6 i z 7 oraz 4 z 5
- przy wciśnięciu przycisku SET zwierają się PINy 3 z 7

i to wszystko tak powinno być działa bez zarzutu u mnie, nic w manetce nie przerabiałem.

: pn cze 16, 2008 20:32
autor: ergal
mam pytanie odnośnie tempomatu a dokładniej uaktywnieniem działanie tempomatu VAG-iem czy musze z tym jechac do serwisu czy moge tego dokonac samodzielnie tylko skad pobrac program ?? pozdrawiam

: pn cze 16, 2008 20:32
autor: czajaa22
a kontrolka w liczniku swieci? Bo u mnie nie bardzo!!!!

: pn cze 16, 2008 21:19
autor: viper82
Witam!
Ostatnio znalazłem chwile czasu i założyłem sobie tempomat, na samym początku nie chciało mi to działać, ale po kilku minutach ruszyło i działa już cały czas. Nic nie zmieniałem w manetce, po załączeniu tempomatu zaświeca mi się kontrolka w liczniku.
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:24 ]
ergal pisze:mam pytanie odnośnie tempomatu a dokładniej uaktywnieniem działanie tempomatu VAG-iem czy musze z tym jechac do serwisu czy moge tego dokonac samodzielnie tylko skad pobrac program ?? pozdrawiam
Sam sobie to możesz uaktywnić, potrzebujesz kabel, a program poszukaj w necie. Albo podjedz do kogoś kto ma VAGA, aktywacja przebiega bardzo szybko.
Pozdrawiam

: pn cze 16, 2008 21:44
autor: ergal
a jaki to ma być dokładnie program ?? i co tam trzeba zaznaczyć aby wszystko działało ??

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:45 ]
mam program VAG-COM PL czy to moze być ??

: pn cze 16, 2008 21:50
autor: seti
ergal pisze:a jaki to ma być dokładnie program ??
np. VAG-COM ver 3.11 lub inne
co tam trzeba zaznaczyć aby wszystko działało ??
wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK i już tempomat aktywowany

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:51 ]
ergal pisze:mam program VAG-COM PL czy to moze być ??
może być