chłopaki wielkie dzięki za rady, zmobilizowalo mnie to do działania,
tylko teraz narodziło sie nowe pytanie, czy da się wymienić te nieszczęsne panewki z kanału? i jak się do tego najlepiej zabrac? robotę chce robić sam bo wole mic pewność ze jest dobrze zrobione, no i kasa zaoszczędzona na mechaniorach
luz na panewkach, mrugający olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
1. Wjazd na kanał.
2. Spuszczenie oleju.
3. Sciągniecie miski olejowej. (Klucz na patyku 10mm)
4. Demontaż pompy oleju i plastikowej osłony anty rozbryzgowej oleju (Bez tego też sie da, ale bez niej jest łatwiejszy dosęp.
5. Odkrecenie stopy korbowodów (Klucz bodajrze 14mm) Tylko układaj je sobie w odpowiedniej kolejności jak były w silniku, Ma znaczanie czy przód czy tył.
6. Dla ułatwienia sobie demontażu/montarzu panewek obruc sobie wał, tak aby czop wału był na samym dole.
7. Jakims prętem od dołu pchnij tłok troche do góry, aby mozliwe było wyciągnięcie panewki.
8. Przy zakładaniu panewek zwruc uwage na zamki na panewkach i stopie korbowodu, aby sie ze soba pokrywały.
9. Przed założeniem panewek można je leko zwilżyc olejem.
10. Skłądanie odbywa sie w odwrotnej kolejności.
11. Przyda sie troche cierpliwości i dużo ,
A tak na marginesie ja skłądając do kupy swój silnik (wymiana uszczelki pod głowica, czyszczenie tłoków pomiar zużycia co sie wiąze z wyciągnieciem tłoków) robiłem pod blokiemi, auto było tylko na dwóch koziołkach i miałem problemy żeby pozakłądac panewki, ale dla chcącego nic trudnego.
A co do panewke głównych to raczej bez demontażu wału nie jest wykonalne.
2. Spuszczenie oleju.
3. Sciągniecie miski olejowej. (Klucz na patyku 10mm)
4. Demontaż pompy oleju i plastikowej osłony anty rozbryzgowej oleju (Bez tego też sie da, ale bez niej jest łatwiejszy dosęp.
5. Odkrecenie stopy korbowodów (Klucz bodajrze 14mm) Tylko układaj je sobie w odpowiedniej kolejności jak były w silniku, Ma znaczanie czy przód czy tył.
6. Dla ułatwienia sobie demontażu/montarzu panewek obruc sobie wał, tak aby czop wału był na samym dole.
7. Jakims prętem od dołu pchnij tłok troche do góry, aby mozliwe było wyciągnięcie panewki.
8. Przy zakładaniu panewek zwruc uwage na zamki na panewkach i stopie korbowodu, aby sie ze soba pokrywały.
9. Przed założeniem panewek można je leko zwilżyc olejem.
10. Skłądanie odbywa sie w odwrotnej kolejności.
11. Przyda sie troche cierpliwości i dużo ,
A tak na marginesie ja skłądając do kupy swój silnik (wymiana uszczelki pod głowica, czyszczenie tłoków pomiar zużycia co sie wiąze z wyciągnieciem tłoków) robiłem pod blokiemi, auto było tylko na dwóch koziołkach i miałem problemy żeby pozakłądac panewki, ale dla chcącego nic trudnego.
A co do panewke głównych to raczej bez demontażu wału nie jest wykonalne.
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości