Strona 3 z 3

: czw paź 30, 2008 17:42
autor: Lipek81
Oryginalną rurę w dobrym stanie rzeczywiście jest bardzo ciężko dostać. Rury te były montowane w silnikach gaźnikowych 1.6, 1.8 i nie jestem pewien, ale rura z 1.3 na gaźniku też chyba by podeszła. Poza tym, że trzeba trafić na odpowiednią wersję silnika, to rury te były bardzo nietrwałe. Oryginalna rura w ASO to coś ok. 200zł. Oprócz tego potrzebny jest jeszcze chwyt powietrza w błotnik, jeżeli go nie masz, oraz sprężyna, która mocuje rurę na obudowie klapki ciepłe/zimne. Srężynę tą można zastąpić np. opaską metalową, taką jak do węży. Odnośnie chwytów powietrza - było ich kilka rodzajów i np. chwyt z diesla nie przypasuje do benzyny, choć wyglądają podobnie - ale mają różną średnicę otworów. Czasami w niektórych samochodach była tam też zaślepka.
Jeżeli uda się Tobie na jakimś szrocie znaleść rurę - obojętnie w jakim stanie - bierz ją. Ja taka kupiłem - próbowałem ją reanimować, ale ponieważ ona tam pod maską jest dość mocno wygięta - rozleciała mi się podczas zakładania. Wyciągnęłem z niej plastikowe końcówki, które wchodzą w chwyt i obudowę klapki i na te końcówki założyłem zwykłą rurę dostępną w sklepach motoryzacyjnych (taką jakby papierową). Troszkę trzeba było na końcówki nawinąć taśmy izolacyjnej, bo rura z nich spadała, ale teraz jest ok.
Po założeniu tej rury nie zauważyłem żadnych większych różnic w jeździe - jedynie przy 180km/h :helm: słychać jak silnik ssie powietrze właśnie z tego błotnika.

Co do stożków to się nie wypowiadam, bo się nie znam.