Strona 3 z 3

: pt maja 16, 2008 19:30
autor: Sztomel
Boczkowski_D pisze:Mam trochę głupie pytanie. Chcę kupić klucz do odkręcenia zamka bagażnika, ale nie mam pojęcia jak taki klucz się nazywa. Może ktoś podać mi fachową nazwę?
w Golfach zwłaszcza Mk4 większość śrub i wkrętów ma łeb z wpustem gwiazdowym i do ich odkręcania służą klucze o nazwie torx

: pt maja 16, 2008 19:31
autor: hudy21
O co dokładnie ci chodzi bo cała klamka z zamkiem jest przykręcona śrubkami typu torx lecz nie powiem ci jaki rozmiar zresztą prawie wszystkie śrubki są na ten sam rozmiar

: pt maja 16, 2008 19:37
autor: Boczkowski_D
Chodzi mi o klucz do śrub mocujących zamek bagażnika do karoserii. Pewnie macie rację, że chodzi o torx-a. Zawsze jednak wydawało mi się, że torx-y były 6-cio wypustowe, a te są dwunasto. Rozmiaru też nie kojarzę, na śrubach jest jedynie wybite 9.8 (o ile się nie mylę).

: pt maja 16, 2008 20:18
autor: Sztomel
Boczkowski_D pisze:Chodzi mi o klucz do śrub mocujących zamek bagażnika do karoserii. Pewnie macie rację, że chodzi o torx-a. Zawsze jednak wydawało mi się, że torx-y były 6-cio wypustowe, a te są dwunasto. Rozmiaru też nie kojarzę, na śrubach jest jedynie wybite 9.8 (o ile się nie mylę).
nie mając wcześniej torx-a i innych oryginalnych wkrętaków lub kluczy radziłem sobie w ten sposób, że takie śruby odkręcałem przy użyciu cienkiego pilniczka trójkątnego wkładając go w gniazdo w łbie śruby i zawsze pomagało.

: sob maja 17, 2008 20:22
autor: oldtigerman
W klapie bagażnika i drzwiach zastosowano śruby które wymagaja użycia kluczy "SPLINE" one są właśnie dwunastokatne. Do kupienia choćby na Allegro za jakieś nieduże pieniądze. Warto zainwestować bo z biegiem czasu coraz częściej trzeba coś w autku rozbierać.
Przerabiałem problem z mikrostykiem 2 tygodnie temu. U mnie kłopoty z zamkiem wynikły z pękniecia obudowy trzpienia wycieraczki tylnej. Płyn ze spryskiwacza lał sie prosto na zamek. Po jakims czasie wszystko zaśniedziało a wtyk z przewodami dosłownie przegnił i po wyjęciu rozpadł się. Zamek wymieniłem na nowy bo starego nie było sensu nawet dotykać.
Także panowie zobaczcie czy w okolicy zamka nie ma plam po płynie od spryskiwacza jeżeli coś jest to radzę sprawdzić silnik tylnej wycieraczki.

: ndz maja 18, 2008 06:34
autor: przemcio
witam ja kupiłem takie klucze w norauto za 28zł warto kupic przedaja sie sam sie o tym przekonałem

: ndz maja 18, 2008 10:03
autor: mariosol
przemcio pisze:witam ja kupiłem takie klucze w norauto za 28zł warto kupic przedaja sie sam sie o tym przekonałem

zestaw tych kluczy był polecany przez tygodnik motoryzacyjny "Motor". Tez nabyłem :D a w kasie dowiedzialem sie za majac paragon mam dożywotnia gwarancje na nie:grin

: pn maja 19, 2008 13:08
autor: marcin2628
Panowie też tak miałem. Rozebrałem tapicerkę tylnej klapy i okazało się że wewnątrz tuż obok zamka jest mała wtyczka którą wyczyściłem i ponownie podpiąłem do gniazda.
Mi pomogło mam nadzieje że i Wam pomoże. Pozdrawiam

: wt maja 27, 2008 18:48
autor: SaintCKM
A ja mam znowu inny problem z tym swiatelkiem.
Czyścilem ostatnio wszystko wewnątrz klapy, lacznie z zamkiem. Teraz dziala normalnie i otwiera sie jak helmut nakazal, ale swiatelko dziala przy...zamykaniu klapy;]
mikrostyk chyba nie ma tutaj nic do rzeczy, bo nawet jak odpiąłem zamek z tym wtykiem to sie swiecilo i nei mialo zadnego wplywu. Swiatelko sie zapala kiedy klapa jest w pozycji prawie zamknietej a nawet na zamknietej. Potrafi sie to niestety swiecic caly czas a zapala sie od tak. Podejrzewam, ze gdzies moze dostaje kabelek masy przy domykaniu. Nie wiem co zrobic z tym, ale nie am ochoty wyciagac wszystkich kabli z obudowy.

: śr lut 24, 2010 21:41
autor: rolmik
haber pisze:Jeden z Koleg. napisał----------------------------------------- I tu się kolego mylisz..
Zauważ, że masz MK4 kombi, a więc to Twój zamek jest nierozbieralny. W hatchbackach można wymienić sam mikrostyk.
No nie wiem ja mam 3 door i zamek nie jest rozbieralny :smoke:[/quote]
nie rozbieralny :D fakt ale zawsze można odgiąć blaszkę i wymienić styk lub założyć zamek od 5 drzwiowego