Czy na gazie są wyższe obroty??? (mk2) 1,3 2G Pieburg 2EE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

janusz przybylski

Post autor: janusz przybylski » ndz cze 12, 2005 21:25

Co do rozwazań nad instalacja II generacji w gaźniku Pieburg 2EE , dodam swoje trzy grosze . Mam instalkę jak wcześniej pisałem I generacji od kilku dni i na prawdę zupełnie wystarcza do normalnej jazdy, no chyba ze ktoś chce super osiągi robic to O.K. kupuje GTI na 98 oktan i hula , ale tu chyba chodzi o jak najmniejsze koszty instalacji i wydatków na paliwo .Bo to było moim celem przy założeniu gazu do nie młodego juz Golfa .Ale jak Paulox załozy komuterek i podzieli się wrażeniami to może .......



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz cze 12, 2005 23:08

tez z checia poczekam na efekty. ja mam instalacje 1 generaci ale kolo mowi ze jak zmienei na wtrysk to spokojnei podejdzie po drobnych przerobkach.



janusz przybylski

Post autor: janusz przybylski » pn cze 13, 2005 17:21

Co do podwyższonych obrotów na gazie LPG . Koło parownika jest śruba regulujaca obroty więc jak się podkręci we właściwą stronę to obroty na biegu jałowym można sobie ustawić dokładnie tak jak się chce.



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 13, 2005 17:28

janusz przybylski pisze:Co do podwyższonych obrotów na gazie LPG . Koło parownika jest śruba regulujaca obroty więc jak się podkręci we właściwą stronę to obroty na biegu jałowym można sobie ustawić dokładnie tak jak się chce.
Już o tym pisałem i oczywiście można zmniejszyć obroty. Ale wiesz jaka uboga mieszanka wtedy mi sie tworzy? Ja wiem, bo cały czas mierze napięcie na sondzie. A obroty w PN'e reguluje nastawnik przepustnicy przy gaźniku.

To jest nie sztuka wkręcić śrubę na reduktorze tak mocno żeby obroty były właściwe. Bo jeżeli zacina sie nastawnik przepustnicy czy jeszcze cos innego przy przepustnicy pozostawiając w ten sposób silnik na wyższych obrotach nie mogąc jej przymknąć do odpowiedniego zakresu to zubożenie mieszanki to tylko półśrodek i nie polecam tego.

Te wszystkie śruby przy instalacji gazowej są po to, żeby ustawiać jak najlepszą pod względem składu mieszankę (stechiometryczną czyli tak aby wskaźnik lambda wynosił 1).


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn cze 13, 2005 18:14

ustawienia obrotów tu niewiele dają.
początkowo myślałem, że mój problem wywodzi się z tego, że mam za niskie obroty.
rozkręciłem je trochę na gaźniku a efekt ten sam.
po wyłączeniu ssania na gazie silnik dusi się i chrząka. chwilę później, kiedy już się rozgrzeje, to jest ok i obroty są wzorcowe.
problem tylko z tym początkiem.
jak się jeździ sporo po mieście, to trochę to trwa zanim silnik się rozgrzeje, dlatego szlag mnie trafia jak to siędzieje...



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 13, 2005 18:35

szyki pisze:ustawienia obrotów tu niewiele dają.
początkowo myślałem, że mój problem wywodzi się z tego, że mam za niskie obroty.
rozkręciłem je trochę na gaźniku a efekt ten sam.
po wyłączeniu ssania na gazie silnik dusi się i chrząka. chwilę później, kiedy już się rozgrzeje, to jest ok i obroty są wzorcowe.
problem tylko z tym początkiem.
jak się jeździ sporo po mieście, to trochę to trwa zanim silnik się rozgrzeje, dlatego szlag mnie trafia jak to siędzieje...
Może problem w tym, że jak masz zimny silnik a w szczególności zimny reduktor to gaz dobrze nie odparowuje i dochodzi go mniej.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn cze 13, 2005 18:49

możliwe
w sumie. to przy instalacjach z kompem, gaz jest puszczany dopiero wtedy, kiedy reduktor osiągnie określoną temperaturę.
może, jeżeli w mojej I generacji puszczę gaz chwilę po odpaleniu, to reduktor rzeczywiście nie jest jeszcze dostatecznie nagrzany i coś się tam dzieje...

jeżeli by tak było, to nie rozumiem tych pozytywnych opinii o I generacji.
każdy gaz-majster mówił, że to najfajniejsze instalacje. najtańsze, itp.
a wielu szczególnie tutejszych forumowiczów też bardzo je chwali jak się przejrzy opinie...

przy komputerze możliwe jest późniejsze przełączanie na gaz, tak ja mi sugerował majster.
przy I generacji trudno jest mi sobie wyobrazić filowanie na moment, kiedy resztki benzyny zostaną wypalone z gaźnika tym bardziej, że on ma w zwyczaju od razu gasnąć. trudno jest wychwycić ten moment...

no nic, nie pozostaje mi nic innego, jak umówić się z innym majstrem na konsultacje...



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 13, 2005 19:07

szyki pisze:możliwe
w sumie. to przy instalacjach z kompem, gaz jest puszczany dopiero wtedy, kiedy reduktor osiągnie określoną temperaturę.
może, jeżeli w mojej I generacji puszczę gaz chwilę po odpaleniu, to reduktor rzeczywiście nie jest jeszcze dostatecznie nagrzany i coś się tam dzieje...

jeżeli by tak było, to nie rozumiem tych pozytywnych opinii o I generacji.
każdy gaz-majster mówił, że to najfajniejsze instalacje. najtańsze, itp.
a wielu szczególnie tutejszych forumowiczów też bardzo je chwali jak się przejrzy opinie...

przy komputerze możliwe jest późniejsze przełączanie na gaz, tak ja mi sugerował majster.
przy I generacji trudno jest mi sobie wyobrazić filowanie na moment, kiedy resztki benzyny zostaną wypalone z gaźnika tym bardziej, że on ma w zwyczaju od razu gasnąć. trudno jest wychwycić ten moment...

no nic, nie pozostaje mi nic innego, jak umówić się z innym majstrem na konsultacje...
Tzn u mnie nie mam kłopotów ostatnio zawsze odpalam na gazie i normalnie chodzi. Ciut niższe ma obroty niż jak jest rozgrzany ale też powyżej 1000 obr/min. Jaki masz reduktor?


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

tayger

Post autor: tayger » pn cze 13, 2005 19:09

ja ci radze jechac do innego gazownika!
albo zrobic tak jak kolega wyzej, ustawic obroty wedlug benzyny a pozniej na gazie ustawic takie same!

wczesniej mialem cc z gazem i tak w cc jak i w goferze nawet w zime jak zostawilem na gazie to rano odpalil(chociaz nie powinno sie tak robic) i chodzil dobrze! a teraz to raczej mrozow nie ma!



tayger

Post autor: tayger » pn cze 13, 2005 19:24

szyki pisze:możliwe

przy komputerze możliwe jest późniejsze przełączanie na gaz, tak ja mi sugerował majster.
przy I generacji trudno jest mi sobie wyobrazić filowanie na moment, kiedy resztki benzyny zostaną wypalone z gaźnika tym bardziej, że on ma w zwyczaju od razu gasnąć. trudno jest wychwycić ten moment...

no nic, nie pozostaje mi nic innego, jak umówić się z innym majstrem na konsultacje...
ale przeca jak bedziesz mial inst II generacji przy gazniku to i tak bedziesz musial czekac na wypalenie benzyny z gaznika! centralka zostaje stara!



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn cze 13, 2005 19:32

tayger pisze:
szyki pisze:możliwe

przy komputerze możliwe jest późniejsze przełączanie na gaz, tak ja mi sugerował majster.
przy I generacji trudno jest mi sobie wyobrazić filowanie na moment, kiedy resztki benzyny zostaną wypalone z gaźnika tym bardziej, że on ma w zwyczaju od razu gasnąć. trudno jest wychwycić ten moment...

no nic, nie pozostaje mi nic innego, jak umówić się z innym majstrem na konsultacje...
ale przeca jak bedziesz mial inst II generacji przy gazniku to i tak bedziesz musial czekac na wypalenie benzyny z gaznika! centralka zostaje stara!
No niestety masz racje. Przełączanie w gaźniku zawsze będzie ręczne.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn cze 13, 2005 21:33

przełączanie to małe piwo, tak mi sie zdaje, wiadomo bedzie to mniej odszczedne niż na wtrysku, ale chodzi głównie o to ze bedzie dawka gazu ustawiona odpowiednio do parametrów a nie na oko albo stechiometrycznie pod zakłądane parametry, tak bedzi ebardziej oszczedna niz 1 generacja i na dodatek zdrowsza dla silnika.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » wt cze 14, 2005 15:45

No to dzisiaj zamówiłem zestaw "Voila" w shopgazie. W sobotę montuję. :pub: Zdam relacje co i jak :grin:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw cze 16, 2005 12:07

Wczoraj tj. w środę przyszła paczuszka z zamówionym zestawem Voila, którą zamontowałem tego samego dnia. Z montażem nie było żadnych problemów od razu działalo jak należy.

Napisałem poradę o tej przeróbce w pdf'ie i udostępnię ją jak zmierzę spalanie i jeśli wyjdzie w miarę ok :hmm: Zatankowane do pełna i bede sie starał jeździć w miarę oszczędnie, choć wątpię żeby mi sie to udało, ale może sie uda :crazy: bo aż korci żeby sprawdzić na co goferka teraz stać :grin:

Na razie powiem, że Lambda ładnie oscyluje (na jałowym tak co sekunde sie zmienia a na wyższych obrotach nawet do 3, lub 4 razy na sekunde). Osiągi są nawet zadowalające.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 201 gości