Strona 3 z 4

: śr lut 04, 2009 08:46
autor: PrincessNasim
qmalin21 pisze:tez mam 1,6 16v + sekwencja i sprawa wyglada tak ze mechanik zaslepil mi EGR i obroty sie nie ruszaja od ponad paru tys km :bigok: tylko check sie pali dupek nawet po kasowaniu za jakis czas znowu sie zapali, a z tym olejem to mi tez wpie... w cholere , wyjdzie ponad litr na 1000 km :grrr: i niewiem co z tym zrobic
u mnie zaslepienie egra nie pomoglo, wymiana na nowy tez nie pomogla - wyglada, jakby sie cos w kompie spierniczylo :grrr: zrec olej na szczescie przestal jakies pol roku temu

Rotex pisze:Jak wam zaczyna Falować szybko zacznijcie naciskać na pedał hamulca.
Jeśli pomoże oznacza to że samochód ma zbyt ubogą mieszankę paliwa.
mi wywala od czasu do czasu, ze ma zbyt uboga mieszanke, ale wciskanie hamulca bynajmniej nie pomaga :hmm:

: śr lut 04, 2009 10:20
autor: Bronco
mokil pisze:Panowie to jest po prostu koszmar. Kupiłem VW z nadzieją na dobry niezawodny samochód a są z nim ciągłe problemy. To już nie jest ten sam VW co 20 lat temu. Nawalili elektroniki a wcale niepotrzebnie bo żadnych pieniędzy mi to nie oszczędza. Jakby mi palił 2 litry więcej ale się nie psuł to lepiej bym na tym wyszedł. Coś spróbuję zrobić z tym falowaniem bo nie da się po mieście jeździć - obciach straszny, szczególnie w korkach.
Dzisiaj jadę do mechanika, jak coś wskóram to napiszę.
He he , chyba żartujesz...Vilkswagen i niezawodność...
Temat był już wałkowany. Koleś miał to samo w MK IV , przeczyścił przepustnicę i wymienił filtr powietrza i przeszło na jakiś czas.

: śr lut 04, 2009 13:23
autor: jimmy87
jaki jest dopusczalny zakres wahan obrotow w azd?

: śr lut 04, 2009 14:58
autor: pavulon78
jimmy87 pisze:jaki jest dopusczalny zakres wahan obrotow w azd?
Mój ma nastukane 200000 i obroty stoją twardo w jednym miejscu. Żadnego falowania.
Zmartwił mnie jednak trochę ten watek bo sadziłem że przy falowaniu wystarczy czyszczenie przepustnicy, adaptacja i wszystko bdzie grało. Okazuje sie nie zawsze to wystarcza i jak juz zacznie falować to mogą być problemy :(

: śr lut 04, 2009 17:52
autor: qmalin21
A wie ktos moze co sie robi gdy na jednym z cylindrow jest za uboga mieszanke? W jaki sposób sie to naprawie i czy wplywa taki blad na dynamike samochodu ? :chytry:

: śr lut 04, 2009 21:50
autor: jimmy87
moj tez na razie siedzi twardo :) wystepuja wahania ok 3-6 sprawdzone na vagu ale to chyba ok :) wskazowka siedzi twardo. pytam sie bo bede wiedzial kiedy zaczac sie martwic :_

: czw lut 05, 2009 12:48
autor: pavulon78
jimmy87 pisze: pytam sie bo bede wiedzial kiedy zaczac sie martwic :_
Nie ma to jak wyszukiwać sobie problemy i zmartwienia na zapas :D
Ja mam tak samo. Naprawię jedno i juz zaczynam grzebać po forum w poszukiwaniu oznak ewentualnych kolejnych problemów ;)

: śr mar 11, 2009 00:48
autor: Tuthmozis
A jeśli wskutek falowania zgaśnie silnik i wyłączy się wspomaganie. A niby zakres wahań widziany na obrotomierzu niewielki.
Myślę o kupnie nowego modułu przepustnicy.
A może jest w AZD czujnik temperatury powietrza dolotowego?
Jeśli tak, to gdzie? Zaraz go wymienię bo to już robi się niebezpieczne...

: śr mar 11, 2009 09:52
autor: Jacek75
Mam prawie podobny problem:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222674

Silnik AZD i BCB mają wiele wspólnych części wystarczy spojrzeć na katalog Foty lub Intercars.

Za falowanie obrotów odpowiada przedewszystkim lewe powietrze, przepustnica, sonda(y), EGR, EVAP, wtryskiwacze z uszczelkami, świece i cewki wg. manuala z którego korzystam. Pozostrałe elementy powodują stałe podniesienie lub zmniejszenie wartości obrotów jałowych.
Diagnostyka jak się okazało w moim wypadku wymaga mozolnego sprawdzania logów na jałowym biegu (statycznych) i w czasie jazdy (dynamicznych) co wymaga pomocy drugiej osoby. Uważna obserwacja wyników pozwala izolować problem. Zabieranie się za problem bez VAG to pewna strata kasy, z VAG można minimalizować wydatki.
Wyłączenie elektryczne EGR powoduje wzrost spalania i CHECK, zaślepianie w benzynie jest niezalecane.

Jak zdejmę wężyk z zaworu N80 ukłądu recyrkulacji par paliwa (EVAP) idący do przepustnicy i zatkam go to przestaje szarpać...
O czym to świadczy?

Nowa przepustnica jest

: sob mar 14, 2009 16:52
autor: Tuthmozis
I na razie ładnie. Zamelduję po paru trasach...

Re: Nowa przepustnica jest

: czw mar 19, 2009 16:48
autor: PrincessNasim
Tuthmozis pisze:I na razie ładnie. Zamelduję po paru trasach...
no i jak? obroty stabilne? :D

Niestety

: czw mar 19, 2009 21:53
autor: Tuthmozis
W podróży (Do Białegostoku i z powrotem) jakby milej i żwawiej i w ogóle ale tylko odrobina korka w Wawie (takie nie do końca ruszenie) połączone z hamowaniem silnikiem przed światłami i dostaje swoich drgawek cholernych.
Jak nacisnąć gaz przy ruszaniu (normalnym) to słychać "kleknięcie" zaworów.
Czysta rozpacz i desperacja. Co za g...ny silnik
Oczywiście rano jak zimny to nie ma sprawy a tylko chwila "na żółwia" i sprawa wraca.

: pt mar 20, 2009 20:38
autor: Jacek75
Silnik AZD tak jak mój BCB ma 4 oddzielne cewki. U mnie pojawiały sie braki zapłonu które nie powodowały żadnej lampki na wyświetlaczu. Vag pokazał na blokach 14, 15, 16 ze sa braki zapłonu (szarpanie). Zaryzykowałem wymianę cewki i po problemie. Wadliwa cewka na miernik jest ok.

14 ogolna liczba braku/wypadnięcia zapłonu, 15 i dalej kolejne cylindry.

Warto poobserwować.

Historia jednej cewki

: pt mar 20, 2009 21:36
autor: Tuthmozis
Od początku ten egzemplarz dostawał przynajmniej 1 nową cewkę rocznie od ASO.
Jak sobie kiedyś obejrzałem, każda była inna.
Zatem poszedłem i wziąłem (po dokładnym wytypowaniu) 4 nowe, takie same cewki BERU i założyłem własnoręcznie. Od tego czasu (ponad 1,5 roku) nie ma zimową porą zapalonych kontrolek CHECK. A tymczasem falowania sobie pozostały.
Dziś wrednie prawie doprowadzałem do zgaśnięcia silnika hamując na biegu. Ale przecież ten cholerny EGR znowu się raczej nie rozpirzył...

Uaktualnienie: Kolejny do zdiagnozowania jest czujnik MAP. Już wiemy gdzie jest, jaki ma numer VW i ile kosztuje. Pozostało jedynie wyjąć stary i włożyć nowy.