Strona 3 z 3

: pn sty 21, 2008 09:49
autor: dellos
Tak z Krzysztofem doszliśmy do podobnego zdania a dodatkowo słaba dostępność części do G60 odstrasza bardzo. Decyzja jest jedna jedyna, w przyszłym roku swap na VR6 2.9l i zabawa z poważnym silnikiem... już zaczynam na niego odkładać :)

: pn sty 21, 2008 11:01
autor: bugalon
Przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac. Napisaliscie w tym poscie tyle bzdur na temat silnikow i ich mocy, ze naprawde az nie wiem od czego zaczac prostowanie. Moze lepiej zerknijcie sobie w tabele ktore sa w dziale "dane techniczne" na stronie vwgolf.pl Znajdziecie tam silnik GX i jego faktyczna moc (na pewno nie jest to 112, ani 115 koni), znajdziecie tez silniki EG (1,6 Mk1 GTI) oraz DX (1.8 MK1 GTI). Zobaczcie jakie maja moce i jaki rodzaj zasilania. Prawie wszystko co tu napisaliscie nie jest prawdą a moze tylko ludziom namieszac w glowach.
Jedyny sensowny post tutaj to post Sasa, który chyba jako jedyny z calej grupy ktora sie tu udziela, kuma o co chodzi w przerobkach i nie napisal glupot.

: pn sty 21, 2008 12:26
autor: sas_gti
bugalon pisze:Jedyny sensowny post tutaj to post Sasa, który chyba jako jedyny z calej grupy ktora sie tu udziela, kuma o co chodzi w przerobkach i nie napisal glupot
dziękuje :blush:

: pn sty 21, 2008 12:36
autor: bugalon
sas_gti pisze:
bugalon pisze:Jedyny sensowny post tutaj to post Sasa, który chyba jako jedyny z calej grupy ktora sie tu udziela, kuma o co chodzi w przerobkach i nie napisal glupot
dziękuje :blush:
Nie ma za co, taka prawda. Niektore watki tutaj podają bledne informacje (jest tych watkow calkiem sporo wbrew pozorom). Potem ktos bedzie szukal tego samego problemu w szukajce i otrzyma bledne odpowiedzi. Mi tylko chodzi o to, zeby ludzie nie powielali niewiedzy, lub bzdetnych zapisów.

: pn sty 21, 2008 19:35
autor: motorufus
bugalon pisze:Przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac. Napisaliscie w tym poscie tyle bzdur na temat silnikow i ich mocy, ze naprawde az nie wiem od czego zaczac prostowanie. Moze lepiej zerknijcie sobie w tabele ktore sa w dziale "dane techniczne" na stronie vwgolf.pl Znajdziecie tam silnik GX i jego faktyczna moc (na pewno nie jest to 112, ani 115 koni), znajdziecie tez silniki EG (1,6 Mk1 GTI) oraz DX (1.8 MK1 GTI). Zobaczcie jakie maja moce i jaki rodzaj zasilania. Prawie wszystko co tu napisaliscie nie jest prawdą a moze tylko ludziom namieszac w glowach.
Jedyny sensowny post tutaj to post Sasa, który chyba jako jedyny z calej grupy ktora sie tu udziela, kuma o co chodzi w przerobkach i nie napisal glupot.
No widzę że kolega nam tutaj zabłysnął inteligencją. Zacznijmy może od początku: Pytanie brzmiało jaki to może być silnik pokazany na zdjęciu? To co widać to jest to MKI GTI z silnikiem 1,6 lub 1,8 ośmio zaworowym na wtrysku mechanicznym K-Jetronik który wbrew twojej szalonej wiedzy nie posiada żadnego komputera bo się opiera na mechanicznym rozdzielaczu paliwa. i ten właśnie silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa posiada moc ok. 110-112 kM. nie mylić z KW. Jak byś nie wiedział to jeden koń mechaniczny to ok 735 Wat bo moc jest podawana w KW a nie w koniach.
Pozdrawiam :pub:
a zapomniałem jeszcze o jednym. Pojemność silnika jest odlana na bloku pod kolektorem wydechowym i oczywiście wynika bezpośrednio z kodu silnika podanym w numerze (o ile nr nie był już wcześniej przebijany) :okej:

: wt sty 22, 2008 01:43
autor: sas_gti
tylko że bugalon nigdzie nie pisał na temat rodzaju wtrysku, przynajmniej ja nie widzę
innych nieścisłowći też jakos nie mogę się doszukać
Mi i jemu (bugalonowu) ja sądzę chodziło o to samo, czyli żeby przypadkiem kolega posiadacz teg omk1 nie wpadł na pomysł przerabiania go na g60 jak ktoś to sugerował bo wzrokowu mu sie ten silnik nie różnił
co do reszty to nie wiem

[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 00:47 ]
motorufus, w/g danych ze strony głównej GX ma 66KW czyli okolo 90 KM
a EG 81 kW czyli 110 KM wiec chyba Ty sie troszkę zagalopowałeś,
W kazdym razie bugalon gdy pisal ze EG ani GX nie maja ani 112 ani 115 Km mial rację. Ja nie wiem o co Ci chodzi

[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 00:52 ]
aha dx ma 112

: wt sty 22, 2008 11:05
autor: krzysztof w
Witam. Panowie możecie mieć racje. Postaram sie wyjaśnić to całe nieporozumienie. Zaczne od tego że zakupiłem golfa tydzień po wejściu do Uni. Wtedy nie rejestrowano jeszcze aut z silnikami bez numerów więc rzeczoznawca poradzil mi żeby nabić numery na bloku. Polecil mi swojego znajomego. Podał mi oznaczenie tego silnika czyli te nieszczęsne GX i tak się to zakończyło. Zarejestrowałem auto. Kolega Bugalon i Sas_gti mają w pewnym sensie racje. Więc to jest ten błąd przez który jest ten spór. Zawinił rzeczoznaca który podał błędne oznaczenie. Więc wróćmy do pytania kolegi co to za jednostka? Wyjaśnijmy to w końcu. Tak pozatym to On i tak juz jest zdecydowany na VR6 2,9 z Corrado. Pozdrawiam :grin:

: śr cze 11, 2008 02:33
autor: dellos
No to jest to GX czy DX wkońcu silnik z fotki ?? :)

[ Dodano: 17 Cze 2008 17:44 ]
Ale do tego wejdzie skrzynia 4S ??