: pt lut 01, 2008 23:29
ja to jeszcze nie wiem czy sie da naprawic czy trzeba nowy ale jutro mam zamiar do tego dojsc wiec jak by co to napisze
jerrylu pisze:Witam
Mam ten sam problem co opisujecie a więc z silniczkiem sterującym obiegiem powietrza.
Trochę się namęczyłem ale dobrałem sie do tego ustrojstwa, i tu moja mała uwaga aby zdemontować schowek należy najpierw zdemontować środkową konsolę a dopiero pod nią jest ostatni 7 torx który trzyma schowek.
Ale chodzi mi o mechanizm silniczka który porusza tą gąbczastą klapę zamykającą obieg powietrza, wyciągnełem go bo klapa tylko lekko się unosiła ok 2 cm, jak rozkręciłem to czarne pudełeczko to okazało się że pęknięte jest to kółko zębate, pęknięcie jest tuż przy osi tak jak na zdjęciach które zamieścił kolega Endriu4, ta metalowa oś ma leki frez - ząpki na które wchodzi to pęknięte kolo zębate, co do styków u mnie są ok, wg mnie działa to jak tradycyjny potencjometr czy rezystor o zmiennej rezystancji jak kto woli, silnik kręcąc się napędza to kółko ze stykami a ono szorując stykami po ścieżkach oporowych na płytce zmienia rezystancje.
Zamierzam pokleić to kółko ale nasuwają mi się pytania czy te mechanizm powinien tak działać, czy takie działanie jest prawidłowe a mianowicie gdy nacisnę na climatroniku przycisk obiegu zamkniętego rusza silnik który napędza mechanizm, kółka sie kręcą aż do momentu gdy zewnętrzne ramię tego mechanizmu dojdzie do końca - taki plastykowy ogranicznik na obudowie tego mechanizmu, wtedy silnik zwalnia obroty bo jest mocno obciążonyaż do całkowitego zatrzymania i tak jakby kilkanaście razy próbuje dalej ruszyć mechanizmem - daje to efekt chrobotania, ponowne naciśnięcie przycisku obiegu na klimatroniku daje taki sam efekt tylko zewnętrzne ramię porusza się w drugą stronę.
Moje pytanie szczególnie do kolegów Endriu4 i bob_1410, czy u was jest tak samo
, czy może to zębate kółko się przestawiło jak pękło, i styki nie wyłączają silnika w odpowiednim momencie, dodam że robiłem autodiagnoze klimatronika i nie wykazuje błędu tego silniczka, jest 444 00
Po mojemu jak to ramie dojdzie do końca, klimatronik powinien wyłączyć silniczek a nie na siłę próbować ruszyć juz zablokowany mechanizm co być może kończy się właśnie pęknięciem kółka.
Gdy uda mi się pokleić kółko zębate to jak je prawidłowo założyć ?