Strona 3 z 3

: pt kwie 25, 2008 00:41
autor: TheBiSHoP
mi to wygląda na grube przestawienie rozrządu z jakiegoś powodu. Może puścił któryś z napinaczy. Może coś na lini wałka pośredniego. Coś zaczeło przestawiać rozrząd (to klekotanie jak diesel) i wkońcu przestawiło tyle zębów że tłoki spotkały się z zaworami (daj bóg aby tylko to). Takie moje przypuszczenia. Miałem kiedyś coś w tym stylu ale to długa historia

: pt kwie 25, 2008 02:20
autor: grandi
djmrowka pisze:Odpaliłem go z pędu
:crazy:

Mógł przeskoczyć pasek
djmrowka pisze:wymieniałem olej w nieautoryzowanym serwisie na Castrol 10W40
Ja zawsze kupuje olej w moim zaufanym sklepie z beczki juz 6 lat kupuje tam z ojcem i nie bylo prolemow , ale jak mialem praktyki w takim nie autoryzowanym zakładzie czesto widzialem jak lali olej do wysyarkia co sie dzialo z nim dalej ..... dlatgo szybko zrezygnowalem z tych praktyk , jedno takie pytanie ile oleju zostalo ci w bance

: pt kwie 25, 2008 14:41
autor: Marek_
Ostatni post w tym temacie był napisany 3,5 miesiąca temu :P.
Dość możliwe, że problem został już rozwiązany ;).

: pt kwie 25, 2008 18:39
autor: Buli fan VW
Wydaje mi się, że całkowitą pewność będziesz miał dopiero po rozbiórce silnika. Przyczyn może być kilka.
1.Niedrożność kanału olejowego. Czujnik nie bada smarowania wszystkich punktów smarowania tylko ciśnienie w jednym punkcie magistrali olejowej.
2.Usterka pompy oleju lub jej napędu.
3.Wada fabryczna lub montażowa.
Pozdrawiam!

: pn kwie 13, 2009 23:14
autor: Ronivw
Znajomy miał podobny problem w 2-u letnim Polo, po rozbiurce okazało sie że była to wina zamarzniętych panewek. Samochód robił pare km codziennie rano i wieczór niedogrzany , a była to zima, para się zbierała aż wkońcu zamarzła na wiekszym mrozie. koszt naprawy to którys tysiak na orginalnych częściach :bigok: A co do oleju to sam olej nie mogł nic zepsuć, nie przesadzajcie :D

: pn kwie 13, 2009 23:33
autor: Michał_1977
Ronivw, po co Ty ten temat odkopałeś :-k ?

: wt kwie 14, 2009 20:08
autor: Ronivw
YYY może komuś się przyda :helm:

zatartysilnik

: wt gru 22, 2009 15:35
autor: as15
Ronivw pisze:YYY może komuś się przyda :helm:
Witam,
jestem tutaj nowy i przeczytałem ten temat i chciałem troche go odświeżyć
a mianowicie posiadam vw lupo z silnikiem 1.0 50km
u mnie taka sytuacja miała miejsce kilka dni temu ,
przejechalem kilkaset metrów ,auto miedzy czasie gasło 2 x
i odpalałem aż do momentu kiedy stanął .
Teraz rozrusznik nie kreci silnikiem ,a może rozrusznik padł?
Dodam że metoda na popych też nie zadziałała

: wt gru 22, 2009 16:55
autor: jhosef
as15 pisze:Dodam że metoda na popych też nie zadziałała
NIE WOLNO odpalać silnika, do którego ma sie podejrzenia o zatarcie lub zerwanie paska. Tym bardziej na pycha.

Chyba ze ktoś ma wolne kilka tysięcy na remont silnika.

Czy rozrusznik cokolwiek się odzywa czy głucha cisza?

: wt gru 22, 2009 19:52
autor: raczekp1
Witam.
Miałem takie zdarzenie ze był zle ustawiaony pasek rozrządu.po 100 km doszło kolizji tłoka z zaworem wydechowym.tłok wbuł zawór w gniazdo, zawór został w gniezdzie, wałek rozrzady naciskając na główke zworu poprzez dzwigienke zaworową spowodowł ułamanie góry zaworu, opadniecie dzwigienki zaworiowej, ale zakrzywiony zawór był nadal w gniezdzie, nie wykonywał zadnego ruchu.niestety musiałem sielnik uruchomić i przejechac ok 10 km.jechał byle kak ale jechał,tak na 3 cylindrach.po wymianie uszkodzonego zaworu, jego dotarciu w nieżdzie auto przejechało 40.000 km i nadal jezdzi.moze jest głosniejsze ale jezdzi.
co do zatarcia, to przyczyna to brak smarowania.zdejmij głowice,nawet mozesz zrobic to sam i dalej trzeba dobrac sie do tłoków.a pompe olejową mozesz obejrzec,poprzez odkręcenie misy olejowej.u mnie to nie prosta sprawa bo by wyjąc mise trzeba wywalic rure wydechową, tzn odkrecic kolektor wydechowy i zdiąc rure z tłumika srodkowego.
naprawa silnika napewno nie bedzie mała tak z 2-3 tyś napewno.te silniki maja to do siebie ze maja do D smarowanie.rzeczoznawca by sie przydał by jednonaczne ci odpowiedział czy to olej.ale pewnie droga sadowa by cie czekała by uzyskać zwrot kosztów naprawy

[ Dodano: 22 Gru 2009 19:16 ]
dodam ze gadałem z gosciem który w MK5 tez miał zatarty tłok przy 70 tys km i wymieniał silnik.a inny znajomy miał pękniety blok silnika i nie bawił sie w wymiane lub naprawe silnika.była wymiana silnika i tyle.mysle ze mozna znalezc silnik 1.4 16V z anglika lub cos w tym stylu.trudni Ci bedzie zepchnąc ewentualna wine na zły olej.te auta tak mają ze g sie przydaza

[ Dodano: 22 Gru 2009 19:20 ]
a jeszcze pytanie dlaczego lałeś olej 10W40 przeciez to półsyntetyk.to nie jest olej który zalecają serwisy.mysle ze serwis leje olej syntetyczny klasy 0W lub 5W

: pt cze 18, 2010 13:50
autor: zena1111
Witam wyjechałam dziś z domu moim VW Golfem III i podczas jazdy silnik zaczął bardzo głośno chodzić... i przy zmianie biegów zatrzymywał się przejechałam nim jakimś cudem 7km. gdy dojechałam na miejsce przy ponownym uruchomieniu auta nie chciał już odpalić sprawdziłam mu olej i bagnet był suchutki bardzo się martwię czy za ten czas mogło dojść do obrócenia panewek bo pasek rozrządu jest cały..... proszę o szybka odpowiesz :cry: :cry:

: pt cze 18, 2010 14:04
autor: jhosef
zena1111, stan oleju należy sprawdzać regularnie.

Uzupełnij olej, to po pierwsze. Pewnie nic to nie da ale nie dobijajmy do go końca...

Czy rozrusznik obraca silnikiem próbie rozruchu?

: pt cze 18, 2010 14:33
autor: zena1111
jhosef, tak obracał