Zatarłem silnik !
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mi to wygląda na grube przestawienie rozrządu z jakiegoś powodu. Może puścił któryś z napinaczy. Może coś na lini wałka pośredniego. Coś zaczeło przestawiać rozrząd (to klekotanie jak diesel) i wkońcu przestawiło tyle zębów że tłoki spotkały się z zaworami (daj bóg aby tylko to). Takie moje przypuszczenia. Miałem kiedyś coś w tym stylu ale to długa historia
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
djmrowka pisze:Odpaliłem go z pędu
Mógł przeskoczyć pasek
Ja zawsze kupuje olej w moim zaufanym sklepie z beczki juz 6 lat kupuje tam z ojcem i nie bylo prolemow , ale jak mialem praktyki w takim nie autoryzowanym zakładzie czesto widzialem jak lali olej do wysyarkia co sie dzialo z nim dalej ..... dlatgo szybko zrezygnowalem z tych praktyk , jedno takie pytanie ile oleju zostalo ci w bancedjmrowka pisze:wymieniałem olej w nieautoryzowanym serwisie na Castrol 10W40
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Wydaje mi się, że całkowitą pewność będziesz miał dopiero po rozbiórce silnika. Przyczyn może być kilka.
1.Niedrożność kanału olejowego. Czujnik nie bada smarowania wszystkich punktów smarowania tylko ciśnienie w jednym punkcie magistrali olejowej.
2.Usterka pompy oleju lub jej napędu.
3.Wada fabryczna lub montażowa.
Pozdrawiam!
1.Niedrożność kanału olejowego. Czujnik nie bada smarowania wszystkich punktów smarowania tylko ciśnienie w jednym punkcie magistrali olejowej.
2.Usterka pompy oleju lub jej napędu.
3.Wada fabryczna lub montażowa.
Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
Znajomy miał podobny problem w 2-u letnim Polo, po rozbiurce okazało sie że była to wina zamarzniętych panewek. Samochód robił pare km codziennie rano i wieczór niedogrzany , a była to zima, para się zbierała aż wkońcu zamarzła na wiekszym mrozie. koszt naprawy to którys tysiak na orginalnych częściach A co do oleju to sam olej nie mogł nic zepsuć, nie przesadzajcie
XX JAHRE
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
zatartysilnik
Witam,Ronivw pisze:YYY może komuś się przyda
jestem tutaj nowy i przeczytałem ten temat i chciałem troche go odświeżyć
a mianowicie posiadam vw lupo z silnikiem 1.0 50km
u mnie taka sytuacja miała miejsce kilka dni temu ,
przejechalem kilkaset metrów ,auto miedzy czasie gasło 2 x
i odpalałem aż do momentu kiedy stanął .
Teraz rozrusznik nie kreci silnikiem ,a może rozrusznik padł?
Dodam że metoda na popych też nie zadziałała
Witam.
Miałem takie zdarzenie ze był zle ustawiaony pasek rozrządu.po 100 km doszło kolizji tłoka z zaworem wydechowym.tłok wbuł zawór w gniazdo, zawór został w gniezdzie, wałek rozrzady naciskając na główke zworu poprzez dzwigienke zaworową spowodowł ułamanie góry zaworu, opadniecie dzwigienki zaworiowej, ale zakrzywiony zawór był nadal w gniezdzie, nie wykonywał zadnego ruchu.niestety musiałem sielnik uruchomić i przejechac ok 10 km.jechał byle kak ale jechał,tak na 3 cylindrach.po wymianie uszkodzonego zaworu, jego dotarciu w nieżdzie auto przejechało 40.000 km i nadal jezdzi.moze jest głosniejsze ale jezdzi.
co do zatarcia, to przyczyna to brak smarowania.zdejmij głowice,nawet mozesz zrobic to sam i dalej trzeba dobrac sie do tłoków.a pompe olejową mozesz obejrzec,poprzez odkręcenie misy olejowej.u mnie to nie prosta sprawa bo by wyjąc mise trzeba wywalic rure wydechową, tzn odkrecic kolektor wydechowy i zdiąc rure z tłumika srodkowego.
naprawa silnika napewno nie bedzie mała tak z 2-3 tyś napewno.te silniki maja to do siebie ze maja do D smarowanie.rzeczoznawca by sie przydał by jednonaczne ci odpowiedział czy to olej.ale pewnie droga sadowa by cie czekała by uzyskać zwrot kosztów naprawy
[ Dodano: 22 Gru 2009 19:16 ]
dodam ze gadałem z gosciem który w MK5 tez miał zatarty tłok przy 70 tys km i wymieniał silnik.a inny znajomy miał pękniety blok silnika i nie bawił sie w wymiane lub naprawe silnika.była wymiana silnika i tyle.mysle ze mozna znalezc silnik 1.4 16V z anglika lub cos w tym stylu.trudni Ci bedzie zepchnąc ewentualna wine na zły olej.te auta tak mają ze g sie przydaza
[ Dodano: 22 Gru 2009 19:20 ]
a jeszcze pytanie dlaczego lałeś olej 10W40 przeciez to półsyntetyk.to nie jest olej który zalecają serwisy.mysle ze serwis leje olej syntetyczny klasy 0W lub 5W
Miałem takie zdarzenie ze był zle ustawiaony pasek rozrządu.po 100 km doszło kolizji tłoka z zaworem wydechowym.tłok wbuł zawór w gniazdo, zawór został w gniezdzie, wałek rozrzady naciskając na główke zworu poprzez dzwigienke zaworową spowodowł ułamanie góry zaworu, opadniecie dzwigienki zaworiowej, ale zakrzywiony zawór był nadal w gniezdzie, nie wykonywał zadnego ruchu.niestety musiałem sielnik uruchomić i przejechac ok 10 km.jechał byle kak ale jechał,tak na 3 cylindrach.po wymianie uszkodzonego zaworu, jego dotarciu w nieżdzie auto przejechało 40.000 km i nadal jezdzi.moze jest głosniejsze ale jezdzi.
co do zatarcia, to przyczyna to brak smarowania.zdejmij głowice,nawet mozesz zrobic to sam i dalej trzeba dobrac sie do tłoków.a pompe olejową mozesz obejrzec,poprzez odkręcenie misy olejowej.u mnie to nie prosta sprawa bo by wyjąc mise trzeba wywalic rure wydechową, tzn odkrecic kolektor wydechowy i zdiąc rure z tłumika srodkowego.
naprawa silnika napewno nie bedzie mała tak z 2-3 tyś napewno.te silniki maja to do siebie ze maja do D smarowanie.rzeczoznawca by sie przydał by jednonaczne ci odpowiedział czy to olej.ale pewnie droga sadowa by cie czekała by uzyskać zwrot kosztów naprawy
[ Dodano: 22 Gru 2009 19:16 ]
dodam ze gadałem z gosciem który w MK5 tez miał zatarty tłok przy 70 tys km i wymieniał silnik.a inny znajomy miał pękniety blok silnika i nie bawił sie w wymiane lub naprawe silnika.była wymiana silnika i tyle.mysle ze mozna znalezc silnik 1.4 16V z anglika lub cos w tym stylu.trudni Ci bedzie zepchnąc ewentualna wine na zły olej.te auta tak mają ze g sie przydaza
[ Dodano: 22 Gru 2009 19:20 ]
a jeszcze pytanie dlaczego lałeś olej 10W40 przeciez to półsyntetyk.to nie jest olej który zalecają serwisy.mysle ze serwis leje olej syntetyczny klasy 0W lub 5W
Witam wyjechałam dziś z domu moim VW Golfem III i podczas jazdy silnik zaczął bardzo głośno chodzić... i przy zmianie biegów zatrzymywał się przejechałam nim jakimś cudem 7km. gdy dojechałam na miejsce przy ponownym uruchomieniu auta nie chciał już odpalić sprawdziłam mu olej i bagnet był suchutki bardzo się martwię czy za ten czas mogło dojść do obrócenia panewek bo pasek rozrządu jest cały..... proszę o szybka odpowiesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości