1.8ABS,zalany Mobil 15w40, czy moge 10w40-jaki????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czerepacha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: czerepacha » śr maja 18, 2005 15:57

AderS-ENZO pisze:ogolnie nie jest wazna marka oleju ale jego specyfikacja, olej ma takową spełniać (lub wyzszą) żeby zapewnić silnikowi odpowiednie smarowanie przewidziane przez kogoś kto ten silnik konstuował

Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna
wszystko racja, wez pod uwage ze kiedy ten silnik byl projektowany lub sprzedawany takie wlasnie specyfikacje byly pewnie najlepszymi, a wmiare uplywu czasu oleje sa modyfikowane i ulepszane wiec specyfikacje maja wyzsze.

tak mi sie przynajmniej wydaje, moze sie myle?

pozdr,



Awatar użytkownika
AderS-ENZO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 21:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: AderS-ENZO » śr maja 18, 2005 20:32

zgadza sie ale oleje spełniają bardzo często kilka specyfikacji na raz
A i w nowym aucie widziałem ze dozwolone jest stosowanie oleju o specyfikacji VW 501 01 (dodatkowo tez 500 00 - 502 00) czyli takiej jak w moim golfie. są tez dopuszczone oleje o wyzszych specyfikacja stosowanych do aut o zmiennymokresem obslugi (specyfikacje VW 503 00dla benzyny i 506 01 - 506 00 dla diesla)

ps. EGON w twoim przypadku tez powinien być to olej o specyfikacji 501 01
, pewnie znajdziesz olej minerlane semisyntetyki i syntetyki z taką specyfikacją wieć pamietaj że nie wolno zmieniać oleju na lepszy od tego jakim był zalany dotychczas silnik



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości