Silnik 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » pn kwie 25, 2005 15:06

mam 1.4 i pali mi 12 gazu a na trasie okolo 9-10. Troche maly silnik wogole kopa nie ma, ale co sie dziwic jednak golf 3 troche wazy. jechalem im 155 i nie wiem czy wiecej pojdzie. A ile wy jechaliscie 1.4 ?



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn kwie 25, 2005 16:10

Groszek pisze:
MaLiBU pisze:hehe, :rotfl:
wiec tak, jezdzilem 3 lata mk2 z silnikiem 1.3, z tego co sie orientuje to 1.4 montowane w mk3 jest nastepca NZta. Powien tak: "z gówna bata nie wyrzezbisz" to raz, po drugie NIE POLECAM tych silnikow, pomijajac fakt samego silnika wszystko w samochodzie jest po kosztach, kiepskie hamulce, zawias, itd itd itd...generalnie jak dla kobiety auto dobre,
nic poza tym. aha no i pali niewiele mniej...

Wspolokator bawil sie w tuning corsy B, mial oryginalne 1.4 na monowtrysku i 60 czy 70 KM, podciagnal po wymianach walkow softu itd.. do 110 ale jezdzic sie nie dalo, gasl i palil jak smok, wrescie poszedl po rozum do glowy i wsadzil silnik z GSI 2.0 16V 150KM i to jest optymalne rozwiazanie... Wyzylujesz to 1.4 na te niby sto pare koni i ci po miesiacu padnie :panna: Acha co do tego softu z 1.6 w 1.4 ze niby to robi 75KM
to wykres z chamowni zaprezentuj bo jakos mi sie wierzyc nie chce,
jakbys jezsze tłoki z 1.6 wsadzil to moze. Fakty kolego, a nie trzcze gadanie, fotki jakies itd... Ewentualnie okresl sie jak cie na majoVWce znalesc, na pewno znajdzie sie pare osob ktore z checia by chcialy zostac objechane przez 1.4 :rotfl:
To ja dopowiem tak jak bym miał kupić Golfa 1.8 MK3 to już na pewno nie tej marki i z tak słabym silniczkem w porównaniu do innych samochodów, a jak już wyżej pisałem 1,3 lub 1,4 nie służy do jazdy sportowej a jak komuś bierze 15 no to niech spali swój samochód bo większego padła już być nie może i właśnie tacy co sprzedają swoje samochody wpędzają ludzi w maliny wyłojone i z katowane a mówią że spalanie w normie. Więc na złom a nie do ludzi.
ok, mialem 1.3 fakt faktem bity strasznie, ale silniczek w dobry stanie, w miesie 8 minimum palilo do 9 nawet - GTI 1.8 pali mi 9 srednio, na trasie fakt moze i dalo sie z 1.3 wydusic 6-6,5 ale jak jadac? 90 km/h? pochlastac sie mozna, gietej pali mi 7-8 w trasie. Nie oszukujmy sie, te 1.4 czy tez 1.3 sa moze oszczedne ale w kwestji ubezpieczenia, ceny czesci ale nie spalania, to co sie traci na takiej pojemnosci i mocy nie przeklada sie na oszczednosc na paliwie i tego mi nie udowodnisz. Maly silnik zeby nim jezdzic normalnie (nie mowie o tym zeby po odcieciach jezdzic) musisz bardziej wysilic niz silnik z zapasem mocy,
Jakby takie 1.4 bylo ekonomiczne, dynamiczne i tanio kosztowalo utrzymanie to ceny tych najubozszych wersji drewniakow bylyby wyzsze od GTI, nie ma nic za darmo, jak chcesz ekonomicznie to TDI trzeba kupic, co malo pali (chociaz ceny ropy tez sa juz bardzo wysokie)
1.4 czy 1.3 to szit straszny IMO.

BTW w uzywanych saamochodach nie ma znacznej roznicy w cenach czy to 1.4 czy 1.8, ba nawet 1.4 sa drozsze, bo to niby "ekonomiczne", moim zdaniem kupowanie z premedytacja 1.3 czy 1.4 to kwestja niewiedzy na temat rzeczywistych kosztow ekspolatacji tych samochodow, wiara w bezsensowne utarte wierzenia ze im mniejsza pojemnosc tym taniej (w Polsce niestety tak wiekszosc mysli) lub i to jest najbardziej racjonalny powod koszty ubezpieczenia i czesci ekspolatacyjnych...
Raz mialem 1.3 i nigdy wiecej w zyciu, ponizej 1.8 nie warto pod kazdym prawie wzgledem...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » pn kwie 25, 2005 21:09

Sylvo23 pisze:Ludzie albo wymacie złomy albo ja ma udany silnik ,mam 1,4 ABD pali mi przy jezdzie na trasie z szybkoscia ok 80-100 ok 5L na 100 a w miescie przy spokojniej jeżdzie lekko ponad 6-6,5, a przy kacie czyli jazda od 4000-6000 rpm od 8 do 15 L na 100, a jesli chodzi o temat główny kup sobie komputer z 1,8 90km wyciąg z niego układzik (na podstawce), przłuz do swojego 1,4 i masz z 60km(44kw) -75km prawie moj był sprawdzany na hamowny w Rzeszowie i miał 74 km,i oc wy na to chłopaki, a silnik na orginalnym sterowniku naprawde mało pali, tylko macie sondy chłopaki pozatykane stad spalanie w waszych maszynach
Ale ostra dyskusja!!! To lubię! A teraz Wam powiem, że mówicie o tu o faktach oczywistych. Silnik ABD jest słaby, chociaż ja jechałem nim 172 km/h i do dziś mój mi wystarcza. A jeżdżę nim często po trasie Olsztyn-Warszawa. Na niej nie jeździ się wolno.

Mam mniejsze opłaty, spalanie jest akceptowalne (tzn. było :) ) i zależy głównie (przy założeniu, że silnik jest w dobrym stanie) od stylu jazdy. Na autostradzie spalił mi 6,2l/100 km benzyny. A myślę, że gdybym nim dreptał 90 km/h to zszedł by poniżej 6 l.


I na koniec pytanie do cytowanego postu:

- jak już ktoś napisał: "z gówna bata nie ukręcisz", jak można przez zmianę układu scalonego zwiększyć o 25% moc??? Wydaje mi się mało prawdopodobne, ale jeśli to fakt, to może podałbyś więcej szczegółów... Jaki układ, może jakieś symbole, zdjęcia? Myślę, że wielu z Nas byłoby Ci wdzięcznych.

Co do spalania, to mój pali podobnie jak Twój.



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pn kwie 25, 2005 21:26

No cóz po tych wszystkich postach musze was wszystkich przeprosić... Przekonaliście mnie, że producent świadomie znacząco zaniżył osiagi silnika 1,4 ABD... Najwidoczniej wynikało to z faktu, że fabryki w tamtym czasie nie nadążały z zamówieniami i należało cześć klientów zniechęcić do zakupu auta... I tak wiec dane fabryczne to:
Zużycie paliwa w jeżdzie miejskiej to: 8,3 litra - okazuje się że 10-letnie autka użytkowników forum palą w jeżdzie miejskie ok 6-7,2l/100km
Prędkość maksymalna podana przez producenta to 153km/h - w rzeczywistości śmiga ponad 170km/h

Przepraszam was wszystkich, że nie wierzyłem...:rotfl: :rotfl: :rotfl:



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn kwie 25, 2005 21:50

z ta predkacia maxymalna to bym byl ostrozny,
LICZNIK MA BŁAD DO 10%, wiec nie ma co wierzyc w to co sie widzi
kiedys myslalem ze jade 200 - wg licznika tyle bylo i to nie po odcieciu,
GTI PB wg ksazaki chyba 190-195, dopiero szwagier nowym paskiem mnie uswiadomiz ze 180 jechalismy, 200-10% = 180
Wiec kolega mozezamiast tych 172 jechal po prostu 150-155
i to by bylo realne, w 172 nie wierze chyba ze z górki


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » pn kwie 25, 2005 22:07

To oczywiste, że z górki. :)

Przecież nie pod górkę i nie po płaskim... Po "idealnie" płaskim to miałem 163km/h (około). Więcej nie dał rady hehe. Tylko to było też na dwupasmówce pod Warszawą, a tam asfalt jest fatalny (koleiny i fałdy poprzeczne). Te 172/h to było w niemczech, a mogę też załączyć zdjęcie z inną prędkością pod leciutką górkę:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



kazuk

Post autor: kazuk » pn kwie 25, 2005 22:41

te 160 to żadna rewelacja
mi palio 1.2 na niemieckiej benzynce i dobrze z górki na autostradzie poszło 185 kmh

co do zurzycia paliwka to aktualnie audi A4 2,6 automat w mieście przy bardzo oszczednej jezdzie 13 litrów (jak ją pomęcze to i 20 weżmie)
w trasie 10 przy średniej 100km w ciągu godziny jechałem średnio od 140-200 czasem oczywiście 60
najmniej w trasie ok 8 litrów prędkość max 100

ostatnio brat kupił golfika 1.8 dlatego przegladam to forum :grin:
w mieście pali 10 w trasie pewnie ok 8 ale goniłem go ok 140 wiecej się bałem bo zawieszenie troszke bujało trzeba wymienić amorki.

A co do tuningowania silnika 1.4 to zdecydowanie odradzam tym bardziej zakładać turbo bo koszty ogromne
lepiej sprzedac autko i kupić GTI 150KM albo pobawić sie w swap 1,8T(ciekawe czy ktoś próbował)



acoolio79

Post autor: acoolio79 » śr kwie 27, 2005 00:00

tez mam mk3 1,4 i jak czytam te posty to jestem w lekkim szoku
moj przy sredniej jezdzie 3500obr 40% miasto 60% trasa spalal 7,7 gazu ale zalozylem oponki 195/50/15 i spalanie od razu poszlo do gory co do osiagow to faktycznie mulasty ale ja sie go troszke przytrzma to i poleci
na lpg na plaskim jechalem 155km/h mysle ze na pb poleci wiecej :bigok:
pozdr dla wszystkich niezadowolunych uzytkownikow mk3 1,4



acoolio79

Post autor: acoolio79 » śr kwie 27, 2005 00:02

tez mam mk3 1,4 i jak czytam te posty to jestem w lekkim szoku
moj przy sredniej jezdzie 3500obr 40% miasto 60% trasa spalal 7,7 gazu ale zalozylem oponki 195/50/15 i spalanie od razu poszlo do gory co do osiagow to faktycznie mulasty ale ja sie go troszke przytrzma to i poleci
na lpg na plaskim jechalem 155km/h mysle ze na pb poleci wiecej :bigok:
pozdr dla wszystkich niezadowolunych uzytkownikow mk3 1,4



acoolio79

Post autor: acoolio79 » śr kwie 27, 2005 00:02

tez mam mk3 1,4 i jak czytam te posty to jestem w lekkim szoku
moj przy sredniej jezdzie 3500obr 40% miasto 60% trasa spalal 7,7 gazu ale zalozylem oponki 195/50/15 i spalanie od razu poszlo do gory co do osiagow to faktycznie mulasty ale ja sie go troszke przytrzma to i poleci
na lpg na plaskim jechalem 155km/h mysle ze na pb poleci wiecej :bigok:
pozdr dla wszystkich niezadowolunych uzytkownikow mk3 1,4



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 292 gości