Strona 3 z 4

: wt sie 07, 2007 13:59
autor: zoso8894
jedz umyj silnik kerszerem na myjni
kup barwnik spozywczy czerwony , zółty jakis widoczny kolor
wlej do chlodnicy wode z duza iloscia barwnika
i bedziesz widzial po dniu jezdzenia skad leci i czy wogole leci
z bloku albo spod jakis lączeń itp

wg mnie jesli nic nie leci to ewidentnie padla uszczelka

: czw sie 09, 2007 14:54
autor: MałyCK
Mnie wyrzuca tylko i wyłącznie płyn przez korek. Uszczelke robilem miesiąc temu.

: czw sie 09, 2007 21:40
autor: rross
u mnie też korkiem leciało.
I tak zacząłem czytać ten temat i wnikać i okazało się (moim zdaniem) to będzie lipny korek.
Mianowicie jeżeli jeździłem na niedokręconym korku to płyn szybko sie nagrzewał i zaczynało go w pewnym momencie gotować i wywalać załóżmy 100oC, ale jak się dokręci korek na maksa to w układzie większa sie ciśnienie a co za tym idzie zwiększa się temperatura wrzenia czyli wzrasta np do 115oC. U mnie było tak ze jak stanąłem i otworzyłem korek to płyn wywaliło a później tak wessało ze ledwo go w zbiorniczku widziałem, wiec chyba zapowietrzony był. teraz testuje wszystko na wodzie destylowanej bo taniej. Wyjąłem czujniki i poczyściłem i wygląda na to że jest OK. Went się włącza w połowie między 3 a 4 kreska, ale znowu zauważyłem że włącza się na 30 sek. i wyłącza, a to testowane na parkingu więc może jest tak że jak w korku dłużej się stoi to on dłużej pracuje.

Tak właśnie to wygląda u mnie. Może to pomoże rozwiązać ci problem.
pozdrawiam.

: sob wrz 01, 2007 00:00
autor: akkod
malyCK jaki masz silnik ? ja mialem podogny przypadek w silniku RP, przyczyna okazala sie taka mala gumka 'uszczelka przejscia wodnego' miedzy glowica a kolektorem ssacym, wymiana pomogla

2gi przypadek silnik PF

sprawdzilem wszystko i nic nadal gotowal, sprawdzilem wszystko oprocz tego ciekiego wezyka co idzie od chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego, okazal sie zatkany,

pozdrawiam

: pn wrz 03, 2007 20:18
autor: MałyCK
Mam 1,8 RP. Chodzi o tą gumkę pod trójnikiem?

: pn wrz 10, 2007 13:16
autor: akkod
nie nie nie, chodzi o taką mała gumeczke pomiędzy kolektorem ssacym a glowica, gumka widoczna po zdjęciu kolektora

: pn wrz 10, 2007 13:29
autor: Rafers7
Z tymi korkami od naczynia wyrównującego to już tyle cyrków było że szkoda gadać. Nirektórzy pół samochodu rozebrali żeby później sie przekonać że wine za wszytsko ponosi jeden mały korek za kilkanaście złotych.

: śr paź 17, 2007 10:11
autor: szyki
MałyCK pisze:W poniedziałek kupie nowy korek bo ten co założyłem jest niebieski, a lepsze są podobno czarne. Od jakiegos czasu nie słyszę też żeby przy odkręcaniu korka syczało powietrze więc może tak samo jak Ty wymieniłem z zepsutego na zepsuty.
czy ma ktoś może jakieś foto poglądowe, jak wygląda ów lepszy czarny korek?

w sklepach sporo tego jest a nie chciałbym kupić pierwszego czarnego, jaki znajdę...

z góry dzięki.
pozdr.

: pn lis 05, 2007 01:21
autor: Bananicho
Witam. Dawno nie odwiedzalem forum ;P. Ja powiem tak, ze mi pekla glowica, w dwóch miejscach pomiedzy zaworami. Wode przepalalo, a sie dowiedzilem ze jakichs krocców na bloku silnika nie mialem dokreconych i nimi mi wywalalo wode. Teraz czekam na jakas dobra uzywke głowice, moze ma ktos do pochytania ?? Pozdro

: wt lis 06, 2007 01:40
autor: Sztomel
Z całą pewnością płyn wywala przez korek bo do układu chłodzenia dostają się gazy spalinowe i jeżeli nie przez uszczelkę głowicy (jest to prawie 100% powód) to stawiam na to, że masz walnięty blok pomiędzy którymś z cylindrów a kanałem chłodzenia cieczą. Daruj sobie wymiany korka, chłodnicy itp. bo się tylko niepotrzebnie wypstrykasz z kasy. Jeśli Ci kopci na biało to płyn chłodzący jest (podczas suwu ssania) przez nieszczelność zasysany do cylindrów i mieszany z paliwem (dlatego taki efekt) a przy cyklu sprężania i spalania gazy spalinowe przez nieszczelność w bloku (lub uszczelcegłowicy) dostają się do płynu chłodzącego i dlatego wylewa płyn przez korek.
Jeżeli uszczelka pod głowicą była wymieniana to trzeba sprawdzić też samą głowicę (też może być uszkodzona/zarysowana lub pęknięta w miejscu styku z uszczelką)
Pojedź z tym do jakiegoś polecanego "speca" a nie byle mechanika.

: ndz sty 27, 2008 12:14
autor: foksu18
Mi tez ciągle uciekał płyn chłodniczy. Jeden mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą, drugi powiedział że to nie uszczelka i że to prawdopodobnie nagrzewnica. W końcu sam postałem przy aucie kilka godzin i okazało się że to chłodnica. Wcześniej nic nie dawało znaku że to chłodnica. Dopiero przy dużych mrozach widać było krople płynu chłodniczego, a jak było cieplej to płyn po prostu parował, a że były bardzo małe ubytki to nie było tego widać.

: ndz sty 27, 2008 12:48
autor: Spawmark
Kiedyś w jednym aucie miałem podobnie. Na postoju po wyłączeniu wyrzucał płyn. Przyczynę znalazłem niechcący. Zbiorniczek wyrównawczy miałem podłączony na przewodzie tłoczącym z pompy. zrobiłem trujnik podłączyłem na przewód ssący i jak ręką odioł.

: ndz cze 29, 2008 13:52
autor: MałyCK
Po prawie roku sprawa się sama rozwiązała. Koleżka sprzedawał swoją golfine i wymieniliśmy się korkami do zbirniczka wyrównawczego... Jak ręką odjął! On miał oryginalny czarny korek, a ja piąty albo szósty niebieski. Uszczelkę miałem robioną całkiem niedawno i potem działo się dokładnie to samo. Prawda jest taka że nie wiem czy robienie uszczelki w ogóle było potrzebne.

: sob paź 11, 2008 19:25
autor: burmistrz20
witajcie.. ma problem... kupiłem mk2... z 1992 r 1,6 TD... i mi cały czas wodę gotuje.. nie od razu po zakupie ale TAK PO OK 3 tygodniach... kolo od którego kupiłem mówił ze uszczelkę pod głowicą wymieniał z miesiąc temu... wiec co innego... nawet do sklepu nie mogę pojechać (ok. 3 km) bo mi gotuje i wyrzuca wyrównawczym...
POMOCY!