Strona 3 z 5

: ndz cze 24, 2007 23:40
autor: guti
dzisiaj pobilem rekord spalania!!! 34 litry gazu i starczylo na 420 km !!! rekord !!! predkosc 120-130 , trasa.

: pn cze 25, 2007 00:07
autor: Hiob
ja na 30 jak zrobie 260 to jest sukces, a tobie wyszlo 8/100 tez tak chce :helm:

: pn cze 25, 2007 09:20
autor: tasmanvir
ja tam na gazie w ogóle nie jeżdżę :helm:
Mojego RP-ka mam od lekko ponad miesiąc. Przez ostatnie dwa lata poprzedni właściciel zrobił nim 7tys kilometrów czy li właściwie nic nie przejechał. Od momentu jak go kupiłem zrobiłem już dwa tysiące kilometrów i jedyną usterka jaka mi się przydażyła był nagły wzrost spalania do 21 litrów i dziwne zachowanie gdy był zimny - okazało sie że walneła mi sonda lambda (naprawa + części zamknęła się w stówce :D ). To jak na razie jedyna usterka więc nie mogę za bardzo powiedzieć więcej o kosztach eksploatacyjnych.
Spalanie mieści się średnio w 7,5l na 100km. Mam wsadzone 195/45/14 do przodu a z tyłu jakiś badziew bo nie wiem czy wejdą mi 205/ok50/14 a nie chce kupować w ciemno :bajer: (swoją drogą może ktoś może mi udzielić info na ten temat).
Przebieg na liczniku mam 130tys kilometrów więc jak na rocznik 1988 spokojnie mnożę go przez 2 a może nawet 3 :rotfl:
Prawdą jest to że samochód nie jest zajeżdżony ale w te 130 tys kilosów poprostu nie wierze.
W swojej karierze motoryzacyjnej jeździłem trzema golfami mk2-1,3 gaźnik (ok55KM), 1,6 gaźnik (ok70KM) i teraz moim RP-czkiem (90KM).
Więc ostatecznie rzecz biorąc jeśli miałbym komuś polecać wersję silnikową to Z BARDZO DUŻĄ stanowczością polecam RP-ka

pozdro wszystkim :okej:

: pn cze 25, 2007 13:53
autor: Superbeasto
tasmanvir pisze:ja tam na gazie w ogóle nie jeżdżę
:okej:

: pt cze 29, 2007 16:05
autor: majekMK2
aha to ok dobra dzieki to pewnie bym zabulil a powiedzialby pewnei glupoty to popatrze na forum na te kody blyskowe.Pozdrawiam

: ndz lis 11, 2007 21:33
autor: DamianCU
RP jest spoko ale problemy z obrotami dopadaja wszystkich. :helm:
Średnio spala mi 8 l Pb.

: wt lis 13, 2007 00:51
autor: Superbeasto
homsky pisze:
Superbeasto pisze:nie moge mu nic zarzucić, oprócz Vmax ale to podobno wina skrzyni!
A co Ci sie nie widzi w Vmax RPka ??? Te auto z 90-konikami i przy swoim wieku zaleznie od stanu technicznego poleci 170-180 i to wszystko co mozna wydusic z 90-koni przy masie około 930kg oraz Cx=0,34

Skrzynia akurat nie ma tu nic do rzeczy.

no ja nie wiem czy skrzynia nie ma tak nic do rzeczy? przeprowadzilem remont silnika w moim RPku i Vmax nie uległo zmianie! 160km/h czasem 163! :okej: i co ciekawe do tych 160 rozpedza sie na 4 biegu, a jak wrzuce 5 to ta predkosc sie tylko utrzymuje! co dał remont? do setki auto jest odczuwalnie szybsze! i w fotel bardziej wciska niz wczesniej!

: wt lis 13, 2007 01:29
autor: szczypior
mialem Mk II z takim silnikiem przez 2 lata i musze przyznac ze nie mialem z nim wiekszych problemow. jedynie przy ponad 200000 tys przebiegu padla uszczelka pod glowica ale z przepracowania. Problemy z obrotaki to standard w tych silnikach. Spalanie jest w miare znosne i daje sporo frajdy z jazdy. Mi palil dyszke po miescie ale mam troszke ciezka noge;) Poza tym wedlug mnie to nie do zajechania silnik.
Pozdrawiam

: wt lis 13, 2007 07:21
autor: flatron316
RP to rzeczywiście silnik nie do zajechania ,prosty,tani w eksploatacji,idealny pod gaz.
U mnie śmiga w pasku B3 kombi (lpg 10 lat)
Mi pali 10/11 l Lpg w mieście 7/8 trasa- było o litr mniej ale 100 000 km temu :D
Generalnie polecam tym co nie lubią zbyt często pod maskę zaglądać

: śr lis 14, 2007 20:29
autor: Rek1n82
co do silnikow RP to jakos mam mieszane uczucia :/ w poprzednim golfie wogole nie chodził na benzynie (duzo tego typu tematow jest na forum) a na gazie elegancko. w terazniejszym jak narazie wszystko zaaajeee...biscie :D benzynka rano przy niewielkim mrozie jak narazie pali na dotyk i gaz tez chodzi dobrze nawet przy stanie licznika ok 450000 :/ moze to mi poprawi zdanie o tym motorze, tylko mam pytanko: widzialem ze poruszyliscie temat skrzyni biegow, mianowicie chodzi o to ze u mnie na 2-gim biegu Vmax jest ok 85-90 a przy 100km/h na piatym biegu mam prawie 3000obr co myslice o tej skrzyni i jak sie dowiedziec jakie to oznaczenie. pozdr Rek1n82

: śr lis 14, 2007 20:49
autor: Pinhead
A to dlatego że łatwe zagazowanie RP to mit. Dobrze jeździ na lpg ale ustawić mu emulacje lambdy tak aby używając lpg nadal chciał jeździć bezproblemowo na benzynie już nie jest tak łatwo. Dlatego w tych silnikach najprostrzym i najlepszym rozwiązaniem jest automatyczny reset pamięci dla ECU i emulacja typu masa.

: śr lis 14, 2007 21:29
autor: Duber
ja ok 4 lata smigalem rp i mam go jeszcze :) i mimo ze sprzedaje go to jest to dlamnie najlepszy silnik 1.8.ja jestem z niego baaaardzo zadowoliny.oczywiscie mialem bolaczke z wolnymi obrotami ale sie zrobilo i jest ok.ten silnik jest super jak dlamnie.niejedno mocniejsze auto wymiekalo.

: śr lis 14, 2007 23:29
autor: guti
Rek1n82 pisze:u mnie na 2-gim biegu Vmax jest ok 85-90 a przy 100km/h na piatym biegu mam prawie 3000obr co myslice o tej skrzyni i jak sie dowiedziec jakie to oznaczenie.
oznaczenie masz na dole skrzyni , na takim płaskim miejscu wybity symbol, podejrzewam ze masz skrzynie 4T

: czw lis 15, 2007 11:17
autor: krysztal
jak dla mnie to jeden z lepszysz i trwalszych silnikow w mk2.nic przy moim nie robilem jedynie teraz mam do wymiany uszczelniacz (po 18 latach ma prawo sie zuzyc:) no i te obroty..ale to ma prawie kazdy.wyczyszcze silniczek krokowy i czas chyba na nową sonde.wczesniej mialem motorynke a teraz mam golfa 1.8 RP i jesli chodzi o ZROB TO SAM to sie odnajduje w twmacie hehe:)

pozdrawiam