Strona 3 z 3

: pt kwie 01, 2005 21:17
autor: dukem
No to znaczy ze mam jakies lewe informacje...a co do opon w takim rozmiarze to nie wiem czy to tylko u nas ale bylo kilka sztuk (4 napewno) w obnizce w Tesco (chyba nik tego nie chcial kupic) w kazdym razie sliczne oponki Pirelli Drago 195/50/15 po 199/szt. sam mialem na nie smaka ale zrezygnowalem z niskiego profilu...
Hmm...a moze to Et na tych felgach masz jednak 35 to by sie wtedy zgadzalo ze jest tak jak ma byc...wydaje mi sie ze im mniejsze ET tym bardziej felgi sa na zewnatrz a w poradach do 15 calowych jest podane 35 jako maksymalny wymiar czyli tak naprawde chodzi o to ze powinny byc 35 albo lekko wiecej (wiem ze 38-40) tez pasuja

: pt kwie 01, 2005 21:56
autor: Strefa
co do felg 15x7 z et 28 i oponami 195/50/15 w mk2 przy zaklepanych rantach mozna jezdzic bez obcierania przy glebie -80/-60 ale podstawa to dobry zawias

: pt kwie 01, 2005 22:40
autor: dukem
A co masz na mysli mowiac "zaklepane ranty"?
Jezeli dobrze sie domyslam chodzi o sztuczne "odchudzenie" felgi i wychodzi ze jednak 28 sa za bardzo wysuniete a 25 to kolejne 3 mm na zewnatrz...
Wiadomo ze zawias to podstawa- ja u siebie mam lekko obnizony -10 albo -15 i utwardzony (fabrycznie) i przy felgach z za malym ET (od poloneza) przy 5 osobach i na wertepach zdaza sie ze czasami sie otrze, ale glownie jezdze sam i mi to nie przeszkadza, takie felgi poprostu mialem a przed nastepna zima juz sobie wykombinuje normalne takie jak potrzeba.

: sob kwie 02, 2005 02:04
autor: Duży
dukem pisze: Hmm...a moze to Et na tych felgach masz jednak 35
Jednak ET 25, nie wiem czy będzie dobrze tu widać.

: sob kwie 02, 2005 10:37
autor: dukem
No fakt widac...czyli jednak mam zle informacje...i musze sie dokladnie dowiedziec jakie ET maja te felgi co u mnie lekko tra

: śr kwie 06, 2005 22:06
autor: lukimaster
wczoraj zmienilem(wreszcie)zimowki(155/80/13)i zalozylem alufelgi z oponami 185/60/14-o niebo lepiej sie prowadzi i 3ma drogi,ale jesli przychodzi do krecenia kierownica to :goof: (oby nie robic tego w miejscu,tylko jak sie auto toczy)oczywiscie gofer bez wspomag(MK2)1.3.na pelnym wtrysku.i tu mam pytanie czy nie sa to za szerokie opony jak na ten silnik?mam wrazenie jakby sie slabiej zbieral!

: czw kwie 07, 2005 00:19
autor: dukem
Nie powinny byc za szerokie...moze tylko takie wrazenia masz (moze niedopompowane albo cos) chociaz z drugiej strony na silniku 1,3 zmiana szerokosci opon o 3 cm faktycznie moze robic niejakie wrazenie...ja w lecie mam 175 a w zimie 185 i wielkich roznic nie czuje...
Trzeba by jeszcze sprawdzic jakie do tego silnika wedlug ksiazki powinny byc oponki- to wtedy bedziesz znal odpowiedz na swoje pytanie...
A bedziesz wiedzial juz napewno po tankowaniu jak zobaczysz czy duza jest roznica w spalaniu

: czw kwie 07, 2005 08:38
autor: Duży
dukem pisze:ja w lecie mam 175 a w zimie 185
Na zimę zakładasz szersze???

: czw kwie 07, 2005 09:23
autor: mariusz 7597
jesli chcesz żeby sie dobrze prowadził i do tego jakoś wyglądałm to załuż 185/60x14 i będzie git
a jeśli 13 to 175/70 i ładnie wymaluj felgi
POZDRAWIAM

: czw kwie 07, 2005 20:28
autor: dukem
Duży pisze:Na zimę zakładasz szersze???
Zakladam szersze bo takie mi zostaly po poprzednim samochodzie...roznica jest niewielka ale z moich obserwacji wynika ze na szerokich lepiej sie jezdzi po lodzie i blocie...ogolnie trudniej gdzies utknac i latwiej jest wyjechac z roznych dziwnych miejsc...slyszalem tez opinie ze z kolei na waskich sie lepiej jezdzi po glebokim sniegu ale w Polsce zadko takowy wystepuje wiec wybieram jedank lekko szersze...

A odnosnie tego co powiedzial moj przedmowca tez sie zgadzam ze 185 na 14 beda wystarczajaco ladnie wygladaly a jezeli chcemy 13 to wtedy ladne felgi i 175/70/13 tak jak w ksiazce pisze i bedzie gites

: pt kwie 08, 2005 12:40
autor: Arczi
Witam
Z tego co mi sie wydaje to chyba nie ma specjalnie roznicy czy wiekszy snieg czy mniejszy a na zime zawsze sie zaklada wazsze niz sie ma na lato gdyz opony beda bardziej dosciskane do ziemi zreszta na rajdach nie widzialem zeby mieli tam szerokie opony moze sie myle ale ja bym nie zalozyl szerszych na lato niz na zime


Pozdro :pub:

: pt kwie 08, 2005 16:15
autor: Gnypo
Ja jezdziłem na 195/50/15 fajnie się prezentował mój golfik ale tak wybiło mi plastiki w środku,że teraz trzeszczy jak tzw.starym radiu.Teraz mam 175/70/13 i nie jest źle lecz wygląd już nietaki-alusy oczywiście.

: pt kwie 08, 2005 17:55
autor: hyper74
Panowie nie ma to jak MK II ale na 14" bo 15" na nasze drogi się zupełmie nie nadają... proponuje 185/60/14 ... rewelka ... auto dużo lepiej wygląda a 185 lepiej trzyma drogi... inna propozycja to przód 185/60/14 a tył 195/55/14 ale te opony trudno ponoć dostać ( nie pamiętam czy profil ma być 55 czy 50 )... pozdro... P.S . ja mam 185/60/14 Continetal

: pt kwie 08, 2005 23:35
autor: dukem
Arczi pisze:Witam
Z tego co mi sie wydaje to chyba nie ma specjalnie roznicy czy wiekszy snieg czy mniejszy a na zime zawsze sie zaklada wazsze niz sie ma na lato gdyz opony beda bardziej dosciskane do ziemi zreszta na rajdach nie widzialem zeby mieli tam szerokie opony moze sie myle ale ja bym nie zalozyl szerszych na lato niz na zime
Niby docisk lepszy i tez slyszalem takie opinie i faktycznie potwierdza sie to jezeli chodzi nam o to zeby sie sprawnie poruszac jak juz jedziemy w śniegu...ale z doswiadczenia wiem ze na szerszych kolach jest naprawde duzo latwiej wygramolic sie np z blotnistej drogi (co roku to przezywam jak jade na wiosne na dzialke) i wielu ludzi tam szukalo pomocy w postaci ciagnika do holowania a ja przejechalem bez wiekszych problemow- to samo moj braciszek na 195. W zimie i wyjezdzaniu z zasp zaobserwowalem to samo...jak wielu ludzi stalo w sniegu to ja jezdzilem bez problemu a moim szczytowym osiagnieciem byl wyjazd z zaspy jak postawilem na poboczu obok uczelni i a potem jechal plug i zgarna wszystko na bok...zaspa miala prawie pol metra wysokosci ponad reszte poziomu i praktycznie dotykala do mioch drzwi...bez odgarniania i zadnych specjalnych zabiegow wyjechalem gora a na wezszych oponach prawdopodobnie wszedlbym gleboko w snieg.......i juz bym tam zostal