Ile powinien pedzic golfik??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn paź 10, 2005 15:35

tomcio666 pisze:
jarek_1313 pisze:Zrób najprostszy test - sprawdź, jakie obroty masz przy tej samej prędkości na różnych silnikach, bo sprawa przy maxie opiera się o najwyższy bieg, a nie pierwszy, czy trzeci. Ja Ci nie pomogę, bo nie mam obrotomierza. Jeśli takie same, to nie o czym mówić, jeśli masz mniejsze, to może już zajeżdżony ten twój i połowa koni po polu biega.
Gdyby twoja teoria była prawdziwa to zakładając skrzynię z zajebiście długim 5 biegiem gdzie podczas 100 km / h obrotek pokazywalby np. 1000 obr/min to auto powinno bujnąć się ponad 300 napewno jednak właśnie opory toczenia, powietrza na to nie pozwolą jeżeli moc będzie niewystarczająca tak jak kolega oko wcześniej napisał
wkońcu jest ktoś kto się zna porządnie na rzeczy :pub:


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn paź 10, 2005 15:47

Ja wiem jedno auto klasy Compakt aby uzyskać prędkość 250km/h musi mieć moc znacznie pow. 200KM.

Jak czytam że ktoś swoim 10-cio czy 20-sto letnim Golfemz silnikiem 120 konnym zasuwa 235km/h
a z silnikiem 90 konnym 200km/h,
to nie wiem czy śmiać sie czy płakać.

Powiem wam tyle, nowiutka Corolla z silnikiem 1.6 VVTI 120KM pojedzie max 190Km/h , sprawdzałem wielokrotnie.

Więc błagam was ludzie, nie piszcie takich głupot.
Ja wiem, takie "lekkie" zawyzanie nie jest może grzechem, ale nie przynosi wam absolutnie zadnej chwały.
Ludzie którzy sie choc troszeczke na tym znaja odrazu widzą kto tu zwodzi i poprostu sie z takich ludzi śmieją.
A morał jest taki, że jak napiszecie ze wasze auto poleci o te 20km/h wiecej niż w rzeczywistości,
to nie robicie z siebie bohaterów, tylko pośmiewisko.

Peace.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
kotem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pn paź 10, 2005 18:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: kotem » pn paź 10, 2005 18:40

mój ma 1,3 na wtrysku i leciał 160 i miał nieco zapasu wiec nie wiem dla czego ten Twój tak zamula. Tez mam skrzynie 4. Moze tyle lata bo za długo po naszych cudnych drogach przejechał dopiero 10 000 a tak latał po niemczech, a ja nim do szwecji jeżdże.


[img]http://images22.fotosik.pl/25/4dfe2cbdc7fe3131.jpg[/img]
[you]

Awatar użytkownika
wlodi2001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob cze 25, 2005 16:26
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: wlodi2001 » pn paź 10, 2005 22:35

niewiem dlaczego Twoj śmiga tylko 140km/h bo moj golfik II 1.3 jednopunkt śmigał 160km/h bez żadnego problemu..


####GTI EDITION####
nA zAwSzE dObRa MaRkA

Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » śr paź 12, 2005 22:59

Ja mam golfa 1,3i z 90rok i na gazie idzie 155 spokojnie, a niechce nim mocniej szarżować bo mam felgi troszke krzywe i jest bicie na kierownicy.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
malcu
.::Szalony_Kefir::.
.::Szalony_Kefir::.
Posty: 92
Rejestracja: czw maja 12, 2005 01:01
Lokalizacja: LbN

Post autor: malcu » śr paź 12, 2005 23:53

To i ja sie wypowiem

Moj gofer mk3 1.8 90PS na gazie 3osoby na pokladzie 180km/h MAX, na PB lekko ponad 190 i wiecej nie dalo rady we 2 osoby tym razem. Dodam ze na zimoweczkach :green_fuck: Potwierdzone bo lecialo jeszcze kilka furek ze mna.

Znajomka golf mk3 tez 1.890ps + sportowy walek i laczki 205/50 w 15' 195max. Ale do 100 zbiera sie pieknie :D

I co smieszniejsze koleszki golf 2 1.6d 165km/h --> jechalem za nim i nie moglem uwierzyc :o



fibolek

Post autor: fibolek » czw paź 13, 2005 11:34

Ja mam 1.6 i na gazie jechałem z dwoma osobami 160 km/h i nie kituję a pali mi w mieście około 11 litrów LPG w cyklu powiedzmy mieszanym(bardziej miasto) też 11 LPG jest to gaźnikowiec dwugardzielowy Pietburg bez elektroniki.Nie wiem czy to dużo czy mało podobno ok.Odpiszcie



DaQla

Post autor: DaQla » sob lis 12, 2005 10:04

Ja miałem dwa golfiki. Jeden 1.6 na gaźniku leciał 155 i nic więcej nie chciał:( a ten którego mam (miałem??:() teraz to 1.6 disel i leci 120 :lol: ale chyba juz swoje przeleciał bo teraz stoi w garazu i nie chce gadac :lol:



Vr6zach

Post autor: Vr6zach » sob lis 12, 2005 10:21

TO tak panowie

Golf 1,8 Abs mojego koleszki wyciska prawie 195km\h Ma przebieg 250 tys drugi koleszka terz ma ten sam motor ale widocznie lekko zajechany bo leci juz tylko 187km\h

Dobra a teraz moj pocisk :okej:
Czyli tak moim Vr6 jak go kupilem na 15 (bbs) zapiełem 230 i jeszcze coś chciał tylko ja niechciałem :) TYLKO ZDZIWIŁA mnie jedna sprawa ze jak Wrzuciłem 17-nastki To maxa TERAZ robie tylko 200 km\h :grrr: i to na 4 bo jak pikuje 5 w miare wolno to na tych patelniach zamoly dostaje hehe to wszystko :helm:

Pozdro



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » sob lis 12, 2005 10:30

Vr6zach pisze:jak Wrzuciłem 17-nastki To maxa TERAZ robie tylko 200 km\h :grrr: Pozdro
A czy średnica całego koła zostałoa taka sama?
Bo jeśli nie to odsyłam na lekcję fizyki. :pub:

Nie wspominając już o przekłamaniach licznika związanych z tym faktem.
Czyli wzrostem drogi pokonywanej podczas jednego obrotu koła.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

rufik83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt lis 11, 2005 10:35
Lokalizacja: czechowice dziedzice
Kontakt:

Post autor: rufik83 » sob lis 12, 2005 12:29

Moja III jak narazie poszła 180km/h ale pod pedałem jest jeszcze miejsce:). gti 2.0 silnik 2E, 115koni. 93'



Vr6zach

Post autor: Vr6zach » sob lis 12, 2005 19:10

Heh Szkola mnie jakos nigdy nie interesowala :helm:
a co do felg to sa to buty od audi tt qattro straszne Zamulacze

NO ale powrućmy do tematu :okej:



Awatar użytkownika
Maciej1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 10, 2005 16:34
Lokalizacja: Waraszawa
Kontakt:

Post autor: Maciej1982 » pt lis 18, 2005 13:31

160 na trasie siekierkowskiej w trakcie wyprzedzania cięrzarówki na zakręcie z lewej po bandzie wymiękłem w 3 osoby na gazie pozdrawiam :satan:


LANSIK

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt lis 18, 2005 18:46

okoG60 pisze:jarek_1313 napisał/a:
Weź pod uwagę, że moc to odejście głównie, a predkość max jest zależna od przełożeń w skrzyni, które określają obroty silnika względem predkości, Jest to też swojego rodzaju ogranicznik dla samochodów, by za dużo nie pędziły, bo reszta nie wytrzyma (hamulce itp.), a główna różnica w mocy silnika, to odejście nie predkość maxymalna, zwłaszcza że skrzynie biegów w tych samochdach mają podobne przełożenia.


prędkość maks jest głównie zależna od mocy bo dzieki niej mozesz pokonać opory toczenia, opory powietrza itp. ty mówisz że przełożenia w skrzyni biegów tak no niebardzo bo jak by tak było to wsadzając do G60 skrzynie biegów od 16V która ma dłuższe przełożenia to powinienem mieć dużo wieksze prędkości i 100km/h osiągać na dwójce a nie na trójce czyli teoretycznie szybsze przyspieszenie do 100km/h bo odchodzi czas na zmiane biegu z dwójki na trójke ale tak niestety nie jest w praktyce. to wytłumacz mi to dziwne zjawisko dlaczego 55KM osiąga aż 170km/h a 160KM tylko 235km/h silnik 3 razy mocniejszy a jedzie tylko 65km/h szybciej
panowie golfiarze widze że chyba spali na lekcjach fizyki? więc wytłumacze raz na zawsze żeby wszyscy wiedzieli,prędkośc max określa wzór matematyczny podam go w postaci bardzo ogólnej żeby łatwiej było go zrozumieć, predkość maksymalna jest zalezna w każdym pojeździe od :

- Mocy silnika
- Mocy oporów toczenia auta ( zależne od ciężaru, współczynnika oporów toczenia i kąta wzniosu lub kąta spadku odcinka drogi)
- Mocy oporów powietrza ( przekrój poprzeczny auta czyli wielkośc gabarytowa auta, współczynnik Cx oraz prędkość do kwadratu)

powtarzam : prędkość do kwadratu !!!!!!!!!!!!!!!!

i własnie ten kwadrat prędkości powoduje to co was tak dziwi: 55KM-160km/h , 115KM-200km/h,

a tak po chłopsku: prędkość 200km/h jest 2 razy większa od 100km/h , czyli opory powietrza wzrosły az o 4 razy zgodnie ze wzorem, czyli żeby jechać 200 trzeba 4 razy więcej mocy niz żeby jechac 100km/h !

Mam nadzieje że troche rozjasniłem w głowach



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 199 gości