Strona 17 z 72

: śr lut 14, 2007 23:01
autor: Jacenty80
Dzięki Aszmul! Jutro to u siebie sprawdzę... Co do tego jak sprawdzić sondę lambda, to najlepiej takim specjalnym przyrządem (mają go gazownicy ale w zwykłym, dobrym warsztacie też powinni mieć), który bardzo ładnie pokaże czy jak sonda pracuje... warto też sprawdzić połączenie sonda - komp, czy gdzieś nie ma przebicia lub przerwania.
Pozdrawiam

: czw lut 15, 2007 00:40
autor: piter_s
no widze ze macie panowie problemy z tymi pierburgami 2ee-ecotronic, nie mylcie bo to nie są electronik jak to mówia. najpierw sprawdzić wężyki podcisnieniowe i przewody elektryczne do gażnika i sterownika, a nastepnie odczytanie błędów testerem diodowym, nic takiego trudnego. samo gdybanie i zgadywanie nic nie da.
sam przeszedłem gehennę z tym gażnikiem i w zasadzie mam go w jednym paluszku.
w którymś poście były zamieszczone zdjęcia z opisem diagnozy i naprawy.
tak w nastawniku przepustnicy peka mębrana i nie ma ssania i brak płynnej regulacji obrotów, kolego wyżej tu pisze że jak jest dobry to nie da sie go przesuwać i ma rację bo tak jest, wymiana membrany to ciężka sprawa, w zasadzie jest niewymienna, ale jak ktoś wie co robi to można to zrobić.
co do falujących obrotów również może być padnięty nastawnik przepustnicy nawet ze względu takiego że on podaje sygnał do eus i nastawnik przesłony(to jest właśnie silniczek krokowy) świruje.
więc polecam odczytanie błędów.
mogą być uszkodzone także:
-potencjometr
-czujnik temp. powietrza, płynu
itd.
w moim przypadku za falujące obroty odpowiadał uszkodzony nastawnik przepustnicy, po wymianie brak błędów.
a co do tego całego śmiesznego przepływomierza z klapka to go wywaliłem w pi zdu, nie jest tam potrzebny.
pozdro.

: czw lut 15, 2007 01:54
autor: Jacenty80
Aszmul sprawdź czy ten rozcięty przewód u Ciebie to nie jest nr 1 lub 14 (Bild 47) na tej niemieckiej stronie, którą Tobie podesłałem. To mogą być kable od przekaźnika podgrzewacza kolektora...
Pozdrawiam

: czw lut 15, 2007 12:58
autor: shibby
a jak sprawdzic kody bledow?? czym ??
hmm ale sa jakies dane z ktorymi mam sie trzymac sprawdzajac ten potencjometr przepustnicy?? zaznaczam ze mi sie to dzieje jak silnik jest cieply juz a wiec moze jakis czujnik jest zwalony?

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 12:01 ]
o widze juz czym ale w jaki sposob i gdzie go dostac?? :)

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 12:10 ]
cos takiego?? http://www.allegro.pl/item166097368_tes ... atis_.html

: czw lut 15, 2007 13:17
autor: Jacenty80
shibby daj spokój... nie kupuj żadnych testerów:). Zwykła dioda LED na 12V starczy. W dziale porady masz dobry "artykuł" na temat sprawdzania kodów. Zaglądnij tam i jak czegoś nie bedziesz wiedział, to pytaj... POMOŻEMY:)

: czw lut 15, 2007 13:41
autor: shibby
wlasnie ogladam to super :D potem jade po diode i zobaczymy czy dam rade :)
aha... mam to robic na gazie czy na benzynie?? moze najpierw na tym a potem na tym??

: czw lut 15, 2007 14:01
autor: aszmul
Po konsultacji z shibby wynika ze u mnie nastawnik przepustnicy jest zle sterowany :crazy: no ale dlaczego??, on jest caly czas schowany co prawda sledzi ruchy przepustnicy ale zachowujac odstep, dopiero jak silnik calkiem przygasa to sie wysywa na maksa. Zaczynam z wolna tracic cierpliwosc, w sobote posprawdzam cala wiazke, jesli to nic nie pomoze no to chyba sie zezloszcze nie na zarty :D.

: czw lut 15, 2007 22:57
autor: piter_s
tester diodowy to nic innego jak dioda led i rezystor 1 kilo om.
na stronce jest opisane jak odczytać kody błęów.
pozdro. :bigok:

: czw lut 15, 2007 23:13
autor: Jacenty80
Tylko, że ostatnio trwają dywagcję na temat: czy diodę podłączać do + z aku czy do -.... Ja podłączałem do - i mi błyskało, tylko że zamiast błysków musiałem czytać przerwy między błyskami:). Ostanio chłopaki od RPków piszą żeby do plusa diodę przystawiać... Czekam aż ktoś kto to robił wypowie się, bo nie chcę niczego popalić w sterowniku.
W serwisówce niemieckiej i w książce Kalinowskiego też jest napisane aby do plusa diodę przystawiać...

: pt lut 16, 2007 00:21
autor: piter_s
dioda ma dwa bieguny (+,-)
biegun dodatni diody podłączamy do rezystora 1k ohm, a od rezystora do do bieguna dodatniego akumulatora, biegun ujemny diody do złącza diagnostycznego.
odczyty robimy tylko na benzynie i na nagrzanym silniku.
reszta opisana jest na stronie.

: pt lut 16, 2007 00:36
autor: Jacenty80
jak dam diodę na 12V to chyba już żadnego rezystora nie potrzebuję??:)

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 11:37 pm ]
Piter wywaliłeś nastawnik przesłony powietrza??Ten na dwa piny??

: pt lut 16, 2007 14:24
autor: shibby
ja mam pytanie bo to moze ten wlasnie problem mam i przez to mi te obroty sie zawieszaja ...
otoz ciagnie caly czas cieple powietrze z kolektora :/ nawet na cieplym silniku... ja to odlaczylem ale po podlaczeniu ciegnie nonstopa... co jest zepsute?
dzieki moze to wlasnie ten problem i juz niedlugo bedzie naprawione ;d

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 13:25 ]
Jacenty80 pisze:jak dam diodę na 12V to chyba już żadnego rezystora nie potrzebuję??:)
nie potrzebujesz :)

: pt lut 16, 2007 15:25
autor: Jacenty80
Sprawdzić musisz tą klapkę co jest w rozgałęźniku ciepłe - zimne powietrze, przwód podciśnieniowy dochodzący do tego i ten regulator temperaturowy w obudowie filtra powietrza do którego ten przewód dochodzi.

: pt lut 16, 2007 15:31
autor: shibby
Jacenty80 pisze:Sprawdzić musisz tą klapkę co jest w rozgałęźniku ciepłe - zimne powietrze, przwód podciśnieniowy dochodzący do tego i ten regulator temperaturowy w obudowie filtra powietrza do którego ten przewód dochodzi.
klapka dziala w dolocie przed filtrem, przewod rowniez bo zasysa powietrze. czyli ten regulator walniety?? jak go sprawdzic? ile kosztuje ? jak go wyjac?

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 15:23 ]
wyjalem ten regulator ale nie wiem jak go sprawdzic :)