Problemy z MK4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » czw lip 17, 2008 08:16

karlamba pisze:hehe... no niezle... ale to te 3 vw rozumiem ze nie sa po wypadku czy cos takiego? ;p bo pierwsze co mi przyszlo do glowy z tym sciaganiem w moim mk4 to ze byl bity... ale coz... a czy na szerokich niskoprofilowych oponach bedzie bardziej odczuwalny efekt 'sciagania'...? czy sie myle...?

jeszcze takie pytanie... wnerwia mnie ten niedzialajacy spryskiwacz tylnej szyby... rozbieralem to i wyglada wporzadku... ale plyn nie leci... wie ktos jak ten uklad caly jest skonstruowany i gdzie szukac przyczyny jeszcze? przy zbiorniczku plynu jest jakis rozdzielacz na przod i tyl...? moze tam cos jest skopane i juz tam nie przepuszcza plynu na tyl...?
Masz rację z tym ściąganiem na szerokich oponach będzie to o wiele bardziej odczuwalne ja u siebie mam na lato 205 na zimę 195 więc tylko 1 centymetr różnica jest niebo a ziemia...

A co do spryskiwacza tylnej czyby to poszukaj w przepuście gumowym między nadwoziem a klapą po lewej stronie może ci wężyk pękł...szukaj poza tym na forum było sporo o tym defekcie.
Pozdro


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

ukabb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 07, 2008 17:33
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: ukabb » czw lip 17, 2008 21:06

Witam. Mam problem z zablokowanymi drzwiami pasażera w Golfie IV w trzech drzwiach. Centralny ich nie otwiera, a od strony pasażera od zew. nie ma wkładki zamka, od wew. jak ciągnę klamkę to cypel u góry drzwi wychodzi ale wciąga go znowu na dół:( Generalnie zdemontowałem tapicerke i odkręciłem blache ale nie wiem co dalej bo z tego co widzę to chyba jest ona połączona nitami razem z szynami od podnośnika szyb...nie wiem co dalej...może ktoś wie co zrobić bo za samo otwarcie drzwi krzyczą min. 200zl:/



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 18, 2008 01:45

ukabb pisze:Generalnie zdemontowałem tapicerke i odkręciłem blache ale nie wiem co dalej bo z tego co widzę to chyba jest ona połączona nitami razem z szynami od podnośnika szyb...nie wiem co dalej...może ktoś wie co zrobić
rozumiem, że wykręciłeś śruby blachy drzwi kierowcy i nie chce ona zejść -
jesli tak to wystarczy, że odkręcisz z boku drzwi dwie śruby mocujące zamek drzwi (jak na zdjęciu poniżej) - bo tylko on blokuje wyjęcie blachy z drzwi, nitów nie ruszaj bo one nie trzymią blachy do drzwi tylko, jak słusznie zauwazyłeś, ślizgi z prowadnicami szyby

Obrazek

po odkręceniu tych śrub zamka swobodnie wyjmiesz całą blachę (oczywiście najpierw musisz wyjąć wkładkę zamka drzwi kierowcy oraz zwolnić linkę od zamka przy klamce),
dalej nie instruuję gdyż pewnie czytałeś fotoporadę dot. naprawy zamka drzwi a konkretnie mikrostyku i zerwanych lutów płytki drukowanej zamka a jeśli nie to wklejam link do tej fotoporady:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rowlacznik
naprawa zamka pozwoli Ci bez problemu przywrócić sterowanie centralnym zamkiem drzwi pasażera.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 01:47 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ukabb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 07, 2008 17:33
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: ukabb » sob lip 19, 2008 00:31

Przede wszystkim dzięki za odpowiedz...ale czegoś nie czaje:(
Po 1...zablokowane są drzwi pasażera wiec po co mam wykręcać śruby zamka w drzwiach kierowcy?
Po 2. czy po zdemontowaniu zamka z drzwi pasażera będzie można go jeszcze ratować skoro nie daje on oznak jakiegokolwiek życia czy pozostaje mi tylko wymiana całej "kasety"?
Po 3 nie miałem okazji jeszcze przeczytać tej fotoporady do której wkleiłeś link, ale na pewno to zrobię i pewnie się jeszcze odezwę;)
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie:)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 19:06

ukabb pisze:ale czegoś nie czaje
no ja też, mianowicie jak zdjąłeś tapicerkę z zamkniętych drzwi pasażera ?
nie będę na razie tłumaczył dlaczego demontować drzwi kierowcy... poczekam aż
zapoznasz się z wklejonym przeze mnie linkiem i dasz o tym znać... potem pogadamy,
ściągnij sobie ponadto (jesli nie masz) instrukcję obsługi Golfa IV i zapoznaj się z działaniem centralnego zamka sterowanego fabrycznym pilotem - tak jak masz właśnie we własnym autku.
Pozdrawiam.


Obrazek

Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » pn lip 21, 2008 15:13

u mnie to jest tak, mam ajm'a (115km tdi) od wrzesnia 2007 :
-filtry olej rozrząd
-przegub
-ta klapka od wlewu paliwa nie chciala sie domykac
-zaróweczki z tylu, h7 z przodu
-nie dziala spryskiwacz z tylu, wymiana silniczka - z 300 zł, bo tylko boscha oryginalnego mozna kupic, nie wymieniam ;)
-pompa paliwa, ciekła od początku - 1000pln-ów :( nie dalo sie regenerowac
-maglownica - uszczelki poszly - 750zł
-pękła szyba - chyba jakis kamyczek
-ryglowanie drzwi dziala jak mu sie podoba
-trzeszczą plastiki w drzwiach ale chyba bylo cos ruszane i trzeba je mocniej przymocowac
-gumki stabilizatora
-łożysko prawy przód

całkiem sporo i pewnie o czymś zapomnialem ;)



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » pn lip 21, 2008 15:28

Ja mam Golfa IV (2003r. 101km) ,od końca stycznia i wymieniłem w nim:
-rozrząd
-olej+wszystkie filtry
-klocki+tarcze
-nabicie klimatyzacji
-poduszki amortyzatora
-geometria
-płyn chłodzenia i wspomagania
-nowe opony+nowe alu felgi
-nowy zbiornik paliwa (plastikowy)
-nowa osłona silnika (dolna)
-nowe reflektory xenonowe BOSCH
-nowe światła tylne typu LED (diody)
-montaż oryginalnego podłokietnika
-oklejenie szyb folią antywłamaniową
-wymiana poduszki silnika
-wymiana koła zamachowego+sprzęgła w tym tygodniu...

Ogólnie , auto kupiłem za 30 000 PLN a włożyłem w nie (stan na 21.VII.08) ponad 10 000 PLN od stycznia a.d.
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 15:30 przez losdamianos, łącznie zmieniany 1 raz.



alvarito1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:10
Lokalizacja: Pomorskie xD

Post autor: alvarito1 » ndz lip 27, 2008 09:53

Witam
Golf 2000r AJM 115ps przebieg 130tys
Oprócze regularnych wymian oleju itp.
- szyba , dostalem kamyczkiem
- zamek przedniej maski
- opadniete drzwi z 2 str ... (3d)
- zbyt niski a sa jeszcze sprezyny -60 ;/ tak z niemiec zostal przyprowadzony...
teraz chyba przegub do wymiany oraz cos skrzypi w tylnym zawieszeniu od czasu do czasu ale rzadko ( nie wiecie co to moze byc ?? przewaznie po deszczu)

z pozostaloscia jest wszystko ok i niech tak zostanie ;)


MK4 TDI AJM.
Obecnie
MK4 TDI GTI ARL US 20 TH :D

shogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:03
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: shogo » pt sie 01, 2008 00:12

Witam.
Mój Golf IV to 1.6 SR 1999 r.
Przebieg: 181 000 km
Posiadam go od grudnia 2007 r. od tego czasu przejechałem nim 10 000 km.
Problemy:
1). Nieświecąca lampka w bagażniku;
2). Po przekroczeniu 130 km/h słychać dziwne buczenie w tylnym kole (nie wiem z czego);
3). Wymieniony czujnik temperatury, przewód wlotu powietrza oraz sonda lambda;
4). Podobnie jak u innych falują obroty na biegu jałowym;
5). I najważniejsze: Po odpaleniu silnika rano (zwłaszcza jak jest trochę wilgotno) po wciśnięciu sprzęgła w trakcie zmiany biegu np z 1 na 2 obroty silnika idą w górę a dopiero po chwili spadają. po przejechaniu około 2 km problem znika. Proszę pomóżcie bo nie mam pojęcia co jest przyczyną. Dodam że ostatnio zauważyłem że cewka w miejscu gdzie wychodzą przewody wysokiego napięcia do świec jest pęknięta (widać drobną rysę), jednak nie wiem czy ma to jakiś związek z tym podnoszeniem się obrotów. Często przy ruszaniu samochód nie ma mocy.

Za pomoc z punktem 5 i 2 z góry dzięki :-)



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » pt sie 01, 2008 00:17

co do 2 to może łożysko co do 5 jeśli widać pęknięcie to powinieneś wymienić, bo to może generować problemy z brakiem mocy


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

PrzemekJer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:03
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: PrzemekJer » pt sie 01, 2008 18:03

Samochód odkupiłem z salonu został pozostawiony w rozlicznie.
2006.06 3D przebieg 102tys drugi właściciel. Serwisowany do 100tys w ASO VW Viva.
Samochód zadbany czysty, wzbudzał zaufanie, przed zakupem udało mi się dostać tele. do ostatnich właścicieli wypytałem się co i jak…samochód i tak już sprzedany, więc opowiadali o nim bez ściemy…. że ok. Samochód sprzedany, bo rodzina się powiększa …trzeba kombi..
No i kupiłem ….
07.2006 -105tys wymiana oleju 5W50 na wszelki wypadek ostatni serwis przy 98ty.
- brak dyszy spryskiwacza, niechodząca tylna wycieraczka koszt 80 zł
Pierwszy szok bierze olej……na 3 tyś jakieś 0.3ml jadę od serwisu …a tammm wszystko wporządku może brać do 1l/1000km!!!!!
09.2006 – pada akumulator koszt 160zł
09.2006 – pada czujnik temperatury koszt 140zł
11.2006 – 112 tyś ginie znaczek VW z klapy koszt 52,96 zl
12.2006 – 115 tyś przegląd oleje, swiece, filtry spraw eksplatacyjne…
- stwierdzono do wymiany tuleje met- gum waha + osłony przegubów, gumy
stabilizatorów – koszt z geometria 700zł
- lekkie pocenie przy przewodzie od wspomagania – nie zrobione trudne do
demontażu
- brudna przepustnica
- lekko zabrudzony filtr powietrza olejem
- minimalne pocenie się przy skrzyni kolo denka
01.2007 – 117tyś – regulacja/czyszczenie przepustnicy…gasł na światłach, przy zakrętach i
na luzie… bardzo niebezpieczne zjawisko :P koszt 140 zł
03.2007- 119tyś – hamulce gubie płyn przez przewód hamulcowy prawy tył naprawa z
wymiana 105zl
- korek od oleju poci się wymiana – 19 zl
- zdejmuję osłonę silnika, oraz dolny spoiler przedniego zderzaka za niski
06.2007 - 125tyś – przegląd oleje, filtr itp.
- dolany olej do skrzyni
- wymiana przepustnic falują obroty uszkodzony silniczek krokowy nowa
przepustnica w ASO 1100 zl/ nowy zamiennik z allegro z robocizna-
chodzi bez zarzutu POLECAM – 350zł
09.2008 – 130tyś - pęka szyba przednia rysa zaczyna się pod uszczelką z prawej strony –
koszt 450zl
- pęka jakis plastik w zamku od kierowcy zaciera się zamek w klapie –
koszt 150zl
11.2007 - 135tyś – przegląd oleje,filtr itp.
- dziwne odgłosy z skrzyni – uszkodzone łożysko wciskowe ,,ataku???”
- wymiana łożysk kół przód oba
Zrobiona cała skrzynia sprzęgło wszystkie łożyska itp.. + wymiana łożysk
kół przód oba - koszt 1500zl
02.2008 - 143tys - zimmma dwa razy wywalił olej bagnetem zamarzła odma ….kupa
strachu… koszt oleju 150zł
- zakup grzałki odmy bo oczywiście brak w moim modelu z montażem –
- 217zł
- czyszczenie z oleju komory silnika - 100zł
03.2008 – 144tyś - pada alternator regeneracja – koszt 350zł
04.2008 – 145tyś - przegląd oleje,filtr itp.
- tarcze tył koszt 300zł
- podnoszenia przednich drzwi na zawisach -koszt 50 zl
- opadającą szyba z lewej strony ułamany plastik koszt 50 zł
- uszkodzony próg  naprawa koło 400 zl
06.2008 – 150tyś – zagrzał się w korku…uszkodzony czujnik wentylatora=> przegrzewa się termostat=> pęka obudowa, okazuje się ze pompa wodna na wykończeniu… robie rozrząd koszt 1000 zl

06.2008 – 151tys – małe plamki oleju pod silnikiem…..matko boska

Obecnie bierze 2,5l na 10000tys
Nie katuj go.. leje paliwo 98…robie regularne przeglądy…
Czy to dużo czy ja po prostu mam za słabe nerwy do tego samochodu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten samochód to nie kończąc się przygoda…



shogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:03
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: shogo » ndz sie 03, 2008 21:17

W nawiązaniu do mojego wcześniejszego postu przesyłam zdjęcie pęknięcia na cewce zapłonowej. Napiszcie proszę czy taka rysa w tym miejscu może powodować któryś z wymienionych problemów, zwłaszcza chodzi mi o te dziwne zachowanie obrotów silnika przy zmianie biegu. Możliwy spadek mocy już uwzględniłem. Dzięki

Obrazek



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » ndz sie 03, 2008 21:23

Ja uważam że może coś takiego powodować... Zwłaszcza jeśli otoczenie jest wilgotne zwłaszcza po deszczu. Mimo że ta ryska jest malutka to może powodować spadki napięcia co z kolei powoduje spadki mocy i inne zaburzenia pracy silnika.
Pozdro


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » ndz sie 03, 2008 23:30

PrzemekJer pisze:

02.2008 - 143tys - zimmma dwa razy wywalił olej bagnetem zamarzła odma ….kupa
strachu… koszt oleju 150zł
- zakup grzałki odmy bo oczywiście brak w moim modelu z montażem –
- 217zł

06.2008 – 151tys – małe plamki oleju pod silnikiem…..matko boska
Te plamki pod silnikiem to może cieknąć przez zimering wału korbowego,może to być spowodowane zabrudzoną odmą co zaowocowało ci zimą kiedy syf zamarzł,grzałkę ci założyli ale czy odma jest wyczyszczona?branie oleju to norma,i tak ci niewiele go łyka,w 1,4 16v to z reguły normalne :grrr:
A tak po za tym niezły horror jak się to czyta,doskonała antyreklama dla vw,podziwiam twoją cierpliwość dla tego wozu
Ostatnio zmieniony ndz sie 03, 2008 23:34 przez Corso, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości