Strona 15 z 16

: sob sty 23, 2010 14:46
autor: greg
dobra to teraz ja - dostałem ceramizer w prezencie - przed wlaniem silnik łykał olej tylko przy dużych obciążeniach - zalałem - jedyne co mogę potwierdzić to to ze troszkę był cichszy - co do szybszej pracy silnika na rozruszniku - potwierdzam - jak mi poleciał rozrząd (skrzywione 8 zaworów) to szybko chodził :helm: - wcześniej wcale nie był szybszy. Ponieważ rozbierałem silnik to wymieniałem i zawory (skrzywione) i uszczelniacze i pierścienie na tłokach i olej - czy coś zostało ceramizera na gładziach- nie zauważyłem a przyrządów do potwierdzenia lub zaprzeczenia, czy mikrofilm na gładzi jest, nie mam.
Nadal leję jak lałem MObil1 tankuję na tej samej stacji paliwo (BP) i nie wiem czy coś poprawia czy pogarsza bo np MotoDoktor też wycisza silnik

: wt lut 09, 2010 15:10
autor: bladzio1
Prześledziłem cały ten temat i różne opinie na temat różnych specyfików i w najbliższym czasie zamierzam użyć Modyfikator Plus. Prawdopodobnie nie wpłynie to na poprawę przyśpieszenia, prędkości, itp.(nie liczę na to) ale też nie powinno zaszkodzić. Nie jest to żaden dodatek do oleju, nie wchodzi z nim w reakcje tylko jest transportowany przez olej w silniku. Ma za zadanie zmniejszyć tarcie, zlikwidować "suchy start", ułatwić rozruch zimnego silnika... Takich efektów oczekuję. Oglądałem program Gadżet na TVN Turbo, gdzie testowali ten środek i wydaje mi się że to zadanie powinien spełnić.
Jak wleje, pojeżdżę trochę to na pewno się tu odezwę i podzielę swoimi spostrzeżeniami na ten temat.

: czw lut 11, 2010 16:55
autor: oldstaszek
bladzio1 pisze:Prześledziłem cały ten temat i różne opinie na temat różnych specyfików i w najbliższym czasie zamierzam użyć Modyfikator Plus. Prawdopodobnie nie wpłynie to na poprawę przyśpieszenia, prędkości, itp.(nie liczę na to) ale też nie powinno zaszkodzić. Nie jest to żaden dodatek do oleju, nie wchodzi z nim w reakcje tylko jest transportowany przez olej w silniku. Ma za zadanie zmniejszyć tarcie, zlikwidować "suchy start", ułatwić rozruch zimnego silnika... Takich efektów oczekuję. Oglądałem program Gadżet na TVN Turbo, gdzie testowali ten środek i wydaje mi się że to zadanie powinien spełnić.
Jak wleje, pojeżdżę trochę to na pewno się tu odezwę i podzielę swoimi spostrzeżeniami na ten temat.
Liczę że opiszesz - ten preparat jest mi znany z opisu rosyjskiego( inaczej się nazywa i było to jakieś 8 lat wstecz) i jeżeli się nie mylę, jest przejściówką do kolejnego jaki zamierzam wypróbować. Jego odmienność działania w tym tworzenia powłoki powinna być elementem "przykrywającym xado".

Tak na marginesie - stosując xado(przywoziłem z Ukrainy gdyż u nas nie było dostępne) mój uzysk ekonomiczny odniesiony TYLKO do paliwa i oleju na drodze 1000 000 km wyniósł co najmniej 1600zł. Uzysk ten na pewno byłby większy przy uwzględnieniu nieuniknionego remontu silnika jakieś 60kkm wstecz(na tyle szacowałem jego możliwość eksploatacji bez xado) a także wymianę łożysk przekładni głównej w skrzyni(byłaby nieunikniona gdyby nie ten preparat). Kto chce, niech sobie policzy te koszty dodatkowe... :pub:

: czw lut 11, 2010 20:19
autor: bladzio1
Dziś już zakupiłem Modyfikator Plus ale z aplikacją poczekam jeszcze do wymiany oleju ok. 1-2 tygodnie. Szkoda by było go spuścić razem z olejem:)

: pn lut 22, 2010 00:55
autor: alamakota
bladzio1 pisze:Dziś już zakupiłem Modyfikator Plus ale z aplikacją poczekam jeszcze do wymiany oleju ok. 1-2 tygodnie. Szkoda by było go spuścić razem z olejem:)
spuść go od razu do kibla szkoda silnika http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... ntsMessage

: pn lut 22, 2010 11:12
autor: inozbik
Podaruj sobie takie artykuły... Jak kupił, niech wlewa, z chęcią wysłucham jego opinii. Sam zamierzam zalać modyfikator albo coś podobnego bo nie zaszkodzi, tym bardziej jeżeli preparat ma certyfikaty m.in. TUV. Co sądzicie o produktach Liqui Moly?

: pn mar 01, 2010 01:11
autor: alamakota
inozbik pisze:Co sądzicie ?
zmień psychiatrę bo TUV nie wydał żadnego certyfikatu

0693514 to numer tego niby certyfikatu ,
sprawdz sobie sam ten numer co podają na allegro jak nie wierzysz

http://www.tuvdotcom.com/pi/web/advance ... nd=&sLang=

nie wierzysz nadal ? napisz do TUV maila !

czy wy wszyscy pogłupieliście już do końca ???

: śr mar 10, 2010 18:26
autor: tek102m5
to ja też się wypowiem mój golfik jest zdrowy oleju nie bierze albo bierze śladowe ilości już wcześniej się zastanawiałem nad ceramizerami albo firmy XERAMIC albo LIQUI MOLY wybór padł na XERAMIC miałem kupować przez allegro czytałem oglądałem przeglądałem aż wkońcu przez przypadek zaszedłem do do zaprzyjaźnionego sklepu mot. i się nieźle zdziwiłem jak mi powiedział że mają ceramizer a mało tego pytam czy kupują i co to warte a on mi na to że on na tym jeździ i jest bardzo zadowolony w zimie nie ma problemu ze startem jakby tarcia nie było ... nie uwierzyłbym gdyby nie to że to znajomy... jutro wlewam do siebie i zobaczymy

: czw mar 11, 2010 20:58
autor: AndreasN1
tek102m5 pisze:zastanawiałem nad ceramizerami albo firmy XERAMIC albo LIQUI MOLY
Witam! Włączę się w temat :) Mianowicie mój MKIII 1,8 90KM łykał sobie ok 1,5L oleju na 15tys km. Kompresja na cylindrach przy 213tys km 1--13,8 2--13,5 3--13,8 4--14,5. Przy 230tys km zapodałem ceramizer z allegro - taki ze strzykawki 5ml chyba. Oczywiście na rozgrzany do 90st silnik, 15min na jałowym, potem 40km ciągłej jazdy z obr max 2500. Po pierwszych 20km już silnik przycichł - aż się wystraszyłem że się kończy!!! Następne dni jazda ok 350km jazdy z obr do 2500 - spadek spalania był nieznaczny ok 0,3L/100. Jakoś znacznie lepiej się nie wkręcał, odpalał się też normalnie. Po 4tys km jak zacząłem kręcić silnik do 4tys obr - silnik znów zaczął hałasować. Oleju między wymianami wziął 1L - czyli 1/3 mniej, ale to może dlatego że kilka tys km jeździłem spokojnie...... Generalnie spalanie mam extra - na trasie przy V=80-110 bez problemu schodzę poniżej 8L/100km gazu. Jadąc nad morze w 4 osoby z bagażami pod nogami-na maxa załadowany-półka wyjęta bo bagaże by się nie zmieściły - przy prędkościach 80-190(z górki) trzy tankowania wyszły kolejno 8,1 - 8,3 - 8,4L/100km. W mieście przy gnieceniu na maxa nie spalił więcej niż 10,5L/100km gazu. Przy normalnym butowaniu pali 9,5L/100km. Teraz w zimę nie przekracza 10,5L/100km gazu (w granicach 9,4-10,5) - po odliczeniu km jazdy na benzynie!

Ale do rzeczy - przejechałem na ceramizerze 50tys km i jakoś silnik się nie rozleciał. Postanowiłem zapodać nowy ceramizer - ale wypatrzyłem na forach preparat LIQY MOLY o nazwie CERATEC - ponoć wiąże w sobie ceramizer i coś podobnego do MILITECA. Jest tego 300ml - trzeba dodać 6% obj oleju.

Przy 284tys km przebiegu wlałem na zimny silnik ok 100ml na próbę (3% objętości oleju) - odpaliłem i przejechałem jednorazowo ok 30km. Silnik się wyciszył prawie jak po ceramizerze, pierwsze tankowanie wyszło mi 8,5L/100km!!!! (po odliczeniu km jazdy na benzynie), następne 9,1, a kolejne 8,7L/100km (każde po odliczeniu km jazdy na benzynie). Więc z czystym sumieniem powiem że na bank pali mi teraz o 0,5L/100 mniej! Poza tym rzeczywiście silnik lżej się kręci rozrusznikiem, w zakresie do 2tys obr czuć że zaczyna ciągnąć!!! Ale co najlepsze - hamowanie silnikiem jest ze 2x słabsze!!! Czyli jednak jest to mniejsze tarcie!!! Nikt mi nie wmówi że mi się to wydaje!!!

Bankowo jestem pewien 4 efektów:
1. silnik pracuje WYRAŹNIE ciszej - bo słyszę teraz tylko wydech
2. pali mi na bank 0,5L/100km mniej gazu
3. silnik ma mniejsze tarcie bo słabiej hamuje się biegami!!!!
4. wyraźnie lżej kręci rozrusznik

Nie liczę że silnik przestanie brać oleju - ale za te powyższe efekty - wg mnie - warto dać 65zł za tego CERATECA. Obecnie zrobiłem na nim już ponad 1 tys km, silnik już był niestety kręcony do 6tys km - sytuacja awaryjna przy wyprzedzaniu idioty - no ale myślę że za jakiś 1tys km wleję kolejną setkę i będę miał już te 6% w oleju :)

NIKOGO NIE NAMAWIAM =- opisuję tylko moje wrażenia :)

pzdr 4all!!!

zstosowanie ceramizera do skrzyni biegow

: sob mar 20, 2010 18:09
autor: alexbg
hej
Zalałem ten srodek do skrzyni biegow. dlaczego? lozysko mi chuczało (nie bylo to jakies wycie tylko szum ktory obniza komfort jazdy) i chcialem to wyciszyc jest to moj pierwszy srodek jaki zastosowalem. Po przejechaniu 30 km nie slysze szumu takze jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony, jak to bedzie dalej wygladalo to sie okarze. Mysle ze przy poczatkowych objawach zuzycia np łozyska, synchronizatora mozna to zastosowac i moze przyniesc pozytywne efekty.

: ndz mar 21, 2010 11:43
autor: AndreasN1
alexbg pisze:Zalałem ten srodek do skrzyni biegow
Ja też spróbowałem xeramica do skrzyni - taka tubka 80ml - chodzi znacznie ciszej ale dwójka i tak mi zgrzyta, choć nie za każdym razem :)

: śr kwie 21, 2010 21:20
autor: Gawior
Myślę o zapodaniu czegoś takiego ( typu ceramizer, czy czegoś w tym stylu ) do skrzyni biegów. Mam coś "porobione" z synchronizatorem 2 biegu i chciałbym możliwie odwlec wymianę skrzyni. Olej wymieniłem ( bo myślałem że może olej już zdechł, albo jest go mało ) na Castrol TAF-X i trochę pomogło, tzn. mniej, czy żadzie zgrzyta.
I jeżeli mam wydać te 40-50zł na ceramizer, czy coś tego pokroju i ma to chociaż trochę poprawić działanie skrzyni na "+" ( odwlec w czasie wymianę ) to jestem w stanie się skusić.

I teraz co wlać/zastosować ?
Dużo jest o ceramizerach itp. do silników ( tego wolę unikać ), a mniej o tych do skrzyń biegów.
Co byście mi poradzili ? Najlepiej coś sprawdzonego :jezor: i dostępnego na allegro ( bo w sklepach to raczej ciężko o takie specyfiki, a zwłaszcza jeżeli będę szukał konkretnego - który Wy mi doradzicie :) ).

: czw kwie 22, 2010 23:02
autor: AndreasN1
Gawior pisze:Mam coś "porobione" z synchronizatorem 2 biegu i chciałbym możliwie odwlec wymianę skrzyni
Więc witaj w klubie - ja chcę wypróbować preparat XADO -35zenków. Moja skrzynia miała już ceramizera ze strzykawki 5ml i xeramica 80ml - po każdym skrzynia pracowała ciszej i 2-ka rzadziej zgrzytała.
Pzdr!

: pt kwie 23, 2010 00:22
autor: Mac_Abra
to teraz na pewno już wybuchnie... :green_fuck: