Strona 15 z 27

: czw mar 20, 2008 23:37
autor: maroTdi
GERONIMO, 74kW = 101KM

http://www.vwgolf.pl/index.php?id=danetechniczne tutaj masz malo ale zawsze cos.. silnik masz na pompowtryskiwaczach

: pn mar 24, 2008 21:38
autor: GERONIMO
Witam. Mam pytanko odnośnie TDI. Mianowicie czy czerwone litery D i I oznaczają moc silnika 130 kM czy nie ma w tym reguły. Mój golf ma 101 kM i dwie czerwone litery. Czy to jest OK?

: pn mar 24, 2008 21:56
autor: Sztomel
GERONIMO pisze:Witam. Mam pytanko odnośnie TDI. Mianowicie czy czerwone litery D i I oznaczają moc silnika 130 kM czy nie ma w tym reguły. Mój golf ma 101 kM i dwie czerwone litery. Czy to jest OK?
z tymi oznaczeniami to jest tak, że silniki na pompowtryskiwaczach mają te czerwone oznaczenia i tak:
silniki o mocy 115 KM (AJM, AUY) - czerwone "DI"
silnik o mocy 130 KM (ASZ, AWX) - czerwone "DI"
silnik o mocy 150 KM (ARL) - czerwone "TDI"
silniki o mocy 110 KM (AHF, AFN, ASV, AVG) mimo, iż są na pompie rotacyjnej VP mają czerwone "I" z uwagi na turbinę ze zmienną geometrią. Silnik ALH 66kW/90 KM również ma turbinę ze zmienną geometrią ale ma mniejszą moc i dlatego srebrne literki "TDI".

W przypadku silników ATD i AXR - 74kW/100 KM na pompowtryskach mają również czerwone "DI".
Ogólnie rzecz biorąc silniki na pompowtryskach poza wzmocnionym ARL-em mają czerwone "DI".

: pn mar 24, 2008 22:12
autor: GERONIMO
Dzięki Sztomel. I wszystko jasne. Pozdrawiam.

: pn mar 24, 2008 22:22
autor: maroTdi
Sztomel, ale te 100KM maja chyba tylko I czerwone..

: pn mar 24, 2008 23:48
autor: Sztomel
maroTdi pisze:Sztomel, ale te 100KM maja chyba tylko I czerwone..
skoro moja odpowiedź budzi Twoje wątpliwości to zadzwoń do importera VAG lub ASO to może dasz się przekonać.

: wt mar 25, 2008 00:08
autor: maroTdi
Sztomel, no dzwonic nie bede.. tylko wiem poprostu co kolega mial na aucie..

: pt mar 28, 2008 17:23
autor: toto84
witam . w moim golfiku jest wsadzony 1.6 turbo diesel a silnik ma opis 1v :bajer:

: sob mar 29, 2008 00:14
autor: hernek
szalonyCezar pisze:Witam. Moze ktoś mi pomoze ustalic jaki mam dokladnie silnik w moim autku. Jest to MK 3 z 1994 pierwsza rejestracja we wrześniu. Silnik 1.8 na wielopunktowym wtrysku, oznaczenie według katy pojazdu JH. Posiada katalizator. I tu jest problem. rozdzielacz paliwa (tak to sie chyba nazywa) mam umieszczony na obudowie filtra powietrza i z tamtąd wychodzą przewody paliwowe w oplocie stalowym do wtryskiwaczy. Postaram się wstawić zdjęcie silnika. Coś takiego widze pierwszy raz. Za wszelką pomoc będe wdzieczny. Pozdrawiam
na pewno tj silnik GTI ok110km wieloponktowy wtrysk mechaniczny - taki montowali w golfie mk2 (tak ja mialem) widocznie ktos misial przelozyc z mk2 do mk3 bo takiego nie spotkalem w mk3. silniczek super- przyspieszenie REWELACYJNE-mialem rocznik 84 mk2 i czeto,gesto duzo mlodsze auta musialy sie wstydzic jak ruszalem ze swiatel...:)

: ndz mar 30, 2008 14:13
autor: sławomir
witam,
jakie sa roznice pomiedzy silnikami tdi 1Z AHU i ALE ?

: ndz mar 30, 2008 17:23
autor: lukasz041287
mój golfik ma oznaczenie KR 16V tz.GTI i ma ok 137KM

: ndz mar 30, 2008 20:36
autor: DEMkO
z tabeli ADZ w Golfie/Vento pisze ze do 7/95 a ja mam go w Vento z 12/95 wiec nieprawda :)
silnik SI ale chyba powinno pisac SI,kat (bo go mam :P)

: śr kwie 02, 2008 19:37
autor: Misi3k
Czy w GOLFie MK3 wersja CL byly montowane tylko silniki 75konne??

: śr kwie 02, 2008 19:54
autor: maroTdi
Misi3k, nie tylko.. Cl to wersja wyp. a silniki byly rozne..