Strona 13 z 21

: sob lut 23, 2008 03:07
autor: Sztomel
Skubik_LKR haha masz podobnie jak w moim tylko Ty masz wersję "light" tych usterek bo u mnie podświetlenie nawiewu padło całkiem a wiem, że nie jest to wina żaróweczki tylko przyłączy od tyłu tego panelu gdzie nie wiem jeszcze jak się dostać,
wkładka w zamku kierowcy również mi się ukręciła i nie mogę z tej strony ani zamykać ani otwierać a na domiar złego mam również uszkodzony centralny zamek i nie mogę zamknąć drzwi kierowcy, drzwi pasażera i klapę bagaznika zamykam tym przyciskiem na panelu wewnętrznym drzwi kierowcy, nawiew działa mi tak jak wcale mimo, że daję mu największe obroty i momo tego że wywaliłem filtr przeciwpyłkowy i wyczyściłem wlot powietrza za nim, przedni spojler zderzaka mam już kilka razy łatany a obecnie już go mam w piwnicy bo znowu zerwałem i muszę go łatać, wilgoci nie mogę się pozbyć z wnętrza, szyba w drzwiach kierowcy podparta od środka na deskach po plastikowe ślizgi mechanizmu podnoszenia oczywiście drugi już raz zerwane, elektryczne szyby mam niedziałające bo musiałem wyjąć ich bezpiecznik gdyż z uwagi na uwalony centralny same mi się otwierały w aucie zaparkowanym pod blokiem kiedy im się podobało itp. itd. moich kłopotów z moim Gofrem ale na wiosnę się za niego wezmę.

: sob lut 23, 2008 10:23
autor: greg
Sztomel pisze:a wiem, że nie jest to wina żaróweczki tylko przyłączy od tyłu tego panelu gdzie nie wiem jeszcze jak się dostać,
w przyszłym tygodniu będę to montował u siebie to zrobię fotoporadę
Skubik_LKR pisze:Zamek od kierowcy bodajrze sie ukrecił, kluczyk kreci sie w kólko
rozebrać zamek - wyjmowanie wkładki jest proste, potem rozpiąć cały zamek i ustalić co uległo uszkodzeniu - stawiam na tulejkę - nr częsci szukaj w ETCE tylko części w dziale VW Caddy model 98
Sztomel pisze:wkładka w zamku kierowcy również mi się ukręciła i nie mogę z tej strony ani zamykać ani otwierać
ułamała się łopatka
Sztomel, ślizgi do szyb kup metalowe

: ndz lut 24, 2008 19:12
autor: Sztomel
greg dzięki za info :pub:
ślizgi już kupiłem metalowe więc w wolnym czasie się zabiorę za zamek, mechanizm podnośnika szybki i centralny no i będę wypatrywał na forum Twojej fotoporady !

: wt lut 26, 2008 13:06
autor: MarcinAsienka
moj golf 2.0 1999r. model 2000
mam go 3 tygodnie,przyjechal z niemiec,problemy:
1. termostat-wymiana
2. kontrola trakcji raz sie swieci raz nie(gdzie mozna to zrobic po za ASO?)
3. brak oswietlenia wnetrza po otwarciu drzwi kierowcy
4. brak oswietlenia bagazniaka
5. alarm fabryczny przy zamykaniu nie migaja kierunki(czy tak ma byc?)przy otwieraniu migaja

: wt lut 26, 2008 13:45
autor: roboform550
golf mk4 1.8 agn rocznik 1999
W moim posiadaniu od Sierpnia 2007
Po kupnie wymiana oleju rozrządu i innych pierdół

niedomagania:
- brak - oby jak najdłużej :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

: śr lut 27, 2008 00:10
autor: lejda1
Witam ja też posiadam Mk4 z 98 roku 1.6SR i też migaja mi światła w środku od czasu do czasu a czasem nie daja sie wogóle zapalić i nawiew tez czasem mi świszczy ale nie świeci mi sie światełko w bagażniku i pod osłona przciw słoneczna jak to mozna sprawdzić?? i równiesz jak widze wszystkim urywa mi sie dopinka przednia czeka mnie właśnie jej wymiana i osłony pod silnikiem bo juz połamana

: śr kwie 02, 2008 18:59
autor: kovens
roboform550 pisze:niedomagania:
- brak - oby jak najdłużej :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
się wie :bajer:

: czw kwie 03, 2008 23:28
autor: Arek#32
hamster55 pisze: 3. falujące obroty na biegu jałowym(do tej pory nie umiem sie tego pozbyć)
U mnie było to samo z obrotami - wyczyściłem przepustnicę + nowy filtr powietrza. Na razie pomogło. Arek

[ Dodano: 03 Kwi 2008 23:35 ]
Pojazd jest taki: MK4 2001 1,6 16V (silnik niechlubny AZD) najechane 240 tysi, co było robione:
- przetarte przewody klimatyzacji,
- wymieniona ceka zapłonowa na jednym z cylindrów,
- zawór EGR,
- zatarty mechanizm wycieraczek,
- mechanizm podnoszenia szyby tylnej (na szczęscie tylko plastikowy klin wyleciał),
- ostatnio regulator alternatora.
Generalnie dużo problemów z silnikiem - sygnalizacja Check Engine - mój syn stwierdził kiedyś - Tato, czemu Ci się dzik swieci :)


A co najważniejsze: POZBYŁEM SIĘ FALOWANIA OBROTÓW NA JAŁOWYM BIEGU :) :okej:

: czw kwie 03, 2008 23:52
autor: Sztomel
Arek#32 pisze:- zatarty mechanizm wycieraczek,
to jest niestety kolejny fabrickfehler w MK4

moje usterki i sposob na ich naprawe ?

: pt kwie 04, 2008 03:04
autor: logosek
Witam wszystkich!

Chcialem sie podzielic moimi problemami z MK4 i prosic o rade jak ponizsze problemy rozwiazac...

Golfa MK4 1.6 SR 99' rok sprowadzilem z belgii, kupiony z pewnego zrodla czyt. rodzina. Z tego co mi wiadomo to zostala wymieniona w nim skrzynia i sprzeglo. Obecnie ma przebieg 164500km i nie wiem tak naprawde od czzego zaczac. Umowilem sie juz do mechanika aby zdiagnozowal ponizej wymienione usterki, ale chcialbym tez prosic o komentarz osob, ktore spotkaly sie moze z tymi samimi usterkami i wiedza mniej wiecej jak im zaradzic i jakie sa koszta ich naprawy.

Oto moje usterki:

1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
2. Dosyc wysokie spalanie ktore oscyluje w granicach 12l jezdzac po miescie. Wracajac nim z belgii na baku przy jezdzie tak do 140km/h udalo mi sie zrobic max 550km :( Czyli trasa 10l/100km.
3. Falujace obroty po rozgrzaniu samochodu, ale z tym to ma wiekszosc uztkownikow problem, tak wiec po przeczyszczeniu przepustnicy dam znac czy sie cos zmienilo...
4. Padl mi mechanizm podnoszenia lewej szyby, tzn. podnosi strasznie opornie i tak jakby sie cos tam slizgalo. Trzeba wymienic caly mechanizm ? Ile to kosztuje ?
5. Skrzynia jest nowa, ale przy zmianie biegow odczuwam tak jakby brakowalo w srodku smarowania, mianowicie czuc na drazku ocieranie sie przekladni ? nie wiem, ciezko jest mi to sprecyzowac, ale moze ktos mial taki sam problem ?
6. Kiedy wymienic rozrzad ? Zapewne juz raz bylo to robione. Powienienem zrobic to teraz ? Jak tak to jakie sa koszta wymiany rozrzadu ?

Na ta chwile to chyba wszystko... Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc!

Pozdrawiam wszystkich!

: pt kwie 04, 2008 08:01
autor: maryjan
logosek pisze:1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
Przeskok może oznaczać zużyty przegub.
logosek pisze:2. Dosyc wysokie spalanie ktore oscyluje w granicach 12l jezdzac po miescie. Wracajac nim z belgii na baku przy jezdzie tak do 140km/h udalo mi sie zrobic max 550km :( Czyli trasa 10l/100km.
Zrób pełen pezgląd, czyli filtry oleje itp. Jak nie pomoże to tylko VAG.
logosek pisze:3. Falujace obroty po rozgrzaniu samochodu, ale z tym to ma wiekszosc uztkownikow problem, tak wiec po przeczyszczeniu przepustnicy dam znac czy sie cos zmienilo...
No niestety taki urok tego autka..
logosek pisze:4. Padl mi mechanizm podnoszenia lewej szyby, tzn. podnosi strasznie opornie i tak jakby sie cos tam slizgalo. Trzeba wymienic caly mechanizm ? Ile to kosztuje ?
Prawdopodobnie padła Tobie plastikowa prowadnica. Koszt około 100 PLN. Jest to też niestety urok mk4
logosek pisze:5. Skrzynia jest nowa, ale przy zmianie biegow odczuwam tak jakby brakowalo w srodku smarowania, mianowicie czuc na drazku ocieranie sie przekladni ? nie wiem, ciezko jest mi to sprecyzowac, ale moze ktos mial taki sam problem ?
Wymień olej w skrzyni (nie wiadomo co ma w środku)
logosek pisze:6. Kiedy wymienic rozrzad ? Zapewne juz raz bylo to robione. Powienienem zrobic to teraz ? Jak tak to jakie sa koszta wymiany rozrzadu ?
jak najbardziej teraz, będziesz miał pewność, że wszystko gra. Koszt to około 250-350 PLN komplet.

pozdrawiam

: pt kwie 04, 2008 11:44
autor: mariosol
ad 2. spala faktycznie za duzo bo po miescie mozna uzyskac od 8-9l(przynajmniej w moim przypadku)

ad3. u mnie zawsze po przeczyszczeniu przepustnicy(koszt max 50zł) obroty przestaja falowac

ad5. mam podobne objawy,wymieniłem olej w aso (koszt 150zł jak dobrze pamietam)i nic sie nie zmieniło,dolałem srodka "motor live"tez bez zmian. podobno jest to wina synchronizatorów(relatywnie tania czesc ale ich wymiana jest kosztowna z wiadomych powodów:rozbiórka skrzyni). Wyczytałem gdzies na forum ze moze tez pomoc regulacja ciegien biegów(koszt w aso 100zł)ale z braku czasu jeszcze tego nie robiłem.

ad6. sprowadziłem autko z identycznym przebiegiem(wedle belgijskiego serwisu rozrzad wymieniany był przy 105tys km,vw zaleca wymiane po 90tys km. ale nie zwlekajac wymieniłem rozrzad przy 170tys km. koszt w aso skody(czesci 500zł+robocizna 250zł=pełna gwarancja aso na 90tys km.)

: pt kwie 04, 2008 11:52
autor: logosek
maryjan, dzieki wielkie za pomoc :) Teraz przynajmniej nie bede swiecil oczami przed mechanikiem i wiem dokladnie co chce zmienic i na co zwrocic uwage! Jeszcze raz dziekuje i jak tylko powymieniam to co trzeba to zdam relacje jak sie moj MK4 sprawuje !!

Pozdrawiam!

[ Dodano: 04 Kwi 2008 13:36 ]
mariosol pisze:sprowadziłem autko z identycznym przebiegiem(wedle belgijskiego serwisu rozrzad wymieniany był przy 105tys km,vw zaleca wymiane po 90tys km. ale nie zwlekajac wymieniłem rozrzad przy 170tys km. koszt w aso skody(czesci 500zł+robocizna 250zł=pełna gwarancja aso na 90tys km.)

ksiazke serwisowa mam po francusku i z tego co widze po wpisach to jest prowadzona od poczatku, z tym ze nie znam tego jezyka i nie wiem ktora z tych opcji oznacza wymiane rozrzadu :) Moglbys napisac po francusku ktora to jest opcja ? no chyba ze jest dopisywane recznie po zmianie...
z gory dzieki !

: pt kwie 04, 2008 20:19
autor: milek72
logosek pisze:1. Dziwny przeskok w zawieszeniu przy skrecaniu. Odlglos ten dochodzi z przodu i nie zawsze wsytepuje. Co to moze byc ? Wahacze, drazki stabilizatora ?
Ja bym stawiał na 99% na łączniki stabilizatora + wkładki gumowe stabilizatora