Strona 13 z 24

: pn gru 28, 2009 23:28
autor: luki24
Ja coś mam dziwne przeczycie coś mi chodzi po głowie że zmostkowane 7 i 4 podłączyłem do 9. Myślę że tak nie zrobiłem ale coś mnie to męczy. Muszę jutro to koniecznie sprawdzić. Fajny patent z wykorzystaniem tych konektorów. Ja to robiłem w ten sposób że od góry jak wychodzi ta kostka czarno-fioletowa to lekko usuwałem izolację pobielałem i pod lutowałem przewody z manetki.

: pn gru 28, 2009 23:50
autor: rakutom
luki24, ja za bardzo nie mialem mozliwosci lutowania, parking podziemny w bloku i brak kontaktów , dlatego zastosowalem te konektory, w razie pomyłki nie ma zabawy z odlutowaniem, tylko odpina się zatrask zmienia kabelki i po sprawie :bigok:
jak sie je zacisnie bardzo mocno trzymaja, reka sie nie wyciagnie kabli.
ps. w zwykłym sklepie cos kolo 70gr sztuka :-).
Jeżeli dobrze pamiętam kolory:
pin 3 w kostce w podszybiu kolor czarno biały

: wt gru 29, 2009 17:50
autor: luki24
rakutom, Powiem tak: Nie wiem jak nie wiem skąd -DZIAŁA :bigok:
Powiem co zrobiłem: W sumie nic czego mógłbym być pewien że znalazłem jakąkolwiek przyczynę niedziałania.
Pierwszym ruchem było dobranie się do podszybie i sprawdzenie połączeń (przelutowałem na nowo , może gdzieś zimny lut) po czym jazda na drogę z nadzieją że to to patrze 60m na budziku wciskam SET i klapa czar prysł. *#cenzura#***** wracam do garażu trzasnąłem drzwiami i na 3 godziny zamknąłem się w sobie. Po czym mówię nie! Siadam do środka i dobieram się do manetki. Wykręciłem to całe ustrojstwo chwytam za miernik i sprawdzam na sucho a w podświadomości myślę co napisać temu dupkowi z allegro co mi ją sprzedał jak się okaże że jest padnięta. Kolejna klapa -manetka w porządku. Załamany bo skończyły się już pomysły i elementy do sprawdzenia składam mozolnie wszystko. Ojciec się drze z okna "wracaj do domu bo zimno" a ja za chwilę tylko skończę. Złożyłem! Składam wszystko i już miałem iść na chatę jak mnie coś tknęło -przejedź się to nic że nie masz przy sobie dokumentów. Więc znów na ta samą drogę tym razem stawiam wszystko na jedną kartę -80km wciskam SET puszczam gaz i nic się nie dzieje auto drze jak wściekłe nie patrzy na nic. Dotkłem lekko hamulca zaczął zwalniać. I od tej chwili wiedziałem że mam tempomat. Myślę zawracam nie ma co szkoda ropy. Zawróciłem 40km -SET i trzyma -wszystko jest ok.
Nie wiem może pomogło to że odłączyłem aku może coś się zresetowało ? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. :chytry: :bigok:

: wt gru 29, 2009 19:05
autor: rakutom
luki24, gratuluję :bigok:
jeden forumowicz zmotywował drugiego forumowicza do skończenia zabawy z tempomatem :-)
Ciekawe co było nie halo, ale co tam. Nie ma co teraz wracać do tego, tyle nerwów nadszarpanych, zapomnieć o tym i cieszyć się nową zabawką...
Teraz jako doświadczeni montażyści tempomatu możemy służyć radą dla innych :helm:

: wt gru 29, 2009 19:14
autor: magk
rakutom pisze:luki24, gratuluję :bigok:
jeden forumowicz zmotywował drugiego forumowicza do skończenia zabawy z tempomatem :-)
Ciekawe co było nie halo, ale co tam. Nie ma co teraz wracać do tego, tyle nerwów nadszarpanych, zapomnieć o tym i cieszyć się nową zabawką...
Teraz jako doświadczeni montażyści tempomatu możemy służyć radą dla innych :helm:
jeszcze ja się wezme może jutro może też będę miał to szczęscie :grin:

: wt gru 29, 2009 19:38
autor: rakutom
magk, trzymam kciuki, w razie pytań pisz, pomożemy :-)

: wt gru 29, 2009 19:44
autor: luki24
Ja również chętnie posłużę radą i pomocą.

A tak na marginesie myślicie, że opis który wykorzystujemy do golfa IV można zaadoptować do sharana 2002r 1.9TDI ? Myślę że nie powinno być z tym kłopotu? Jak tam wygląda ecu?

Pozdro

: wt gru 29, 2009 22:04
autor: pawelm20
dzis pojechałem do kolegi żeby wybrać cos na szrocie jakas sprawna manetkę i okazuje sie ze sa dwa rodzaje: pierwsza z napisami off on res a "od czoła" przycisk "-", a druga tylko z off i on (o ile dobrze pamiętam) ale przycisk od "czoła" jest dwu-funkcyjny "+" i "-". czy ma to jakieś znaczenie w podłączeniu i która jest lepsza. (mi osobiście wydaje sie ze ta druga bo chyba łatwiej zwiększać i zmniejszać prędkość). proszę o poradę bo nie wiem która wybrać

: wt gru 29, 2009 23:27
autor: luki24
Natknąłeś się na nic innego jak tylko na starszy i nowszy typ. Ta z ON OFF i RES z boku jest starsza. Natomiast ta SET + - od czoło jest nowsza. Jest o tyle lepsza od starszej że łatwiej w niej zmienić prędkość jest poręczniejsza.

: śr gru 30, 2009 11:35
autor: pawelm20
a jak jest z podłączeniem? tak samo w starszym i nowszym modelu?

: śr gru 30, 2009 11:41
autor: rakutom
pawelm20,pomimo wizualnej różnicy sam schemat pinów jest nie zmienny, także podłączenie jest takie same

: śr gru 30, 2009 12:00
autor: pawelm20
ok teraz już wszystko wiem. w czwartek odbieram kiere trójramienna (niewiem w jakim stanie będzie) wiec po nowym roku zakładam tempomacik. o postępach poinformuje

: śr gru 30, 2009 20:51
autor: magk
rakutom, luki24,
PODDAJE SIĘ
ROZEBRAŁEM WSZYSTKO JESZCZE RAZ POSPRAWDZAŁEM I NIC ](*,) ](*,) :cry: :cry:

: czw gru 31, 2009 11:27
autor: rakutom
magk, co vag pokazuje??