Strona 115 z 126

: sob mar 06, 2010 13:32
autor: MoriSSS
witam wszystkich
jestem tu nowy
mnie gaznik w moim golfie doprowadził do szaleństwa
dlatego chciałbym zmienic silnik na 1,8 na wielopunktowym wtrysku
obecnie mam 1,6 na gazniku elektrycznym Pierburga 2E2
i tu moje pytanie ile taki swap mnie wyniesie i jak to wszystko wyglada z punktu elktronicznej czy bedzie trzeba pociagnac cała nowa instalacje ??
prosze o pomoc lub jakies uwagi
z góry dzieki i pozdrawiam

: sob mar 06, 2010 14:02
autor: mmmarcinnn1987
MoriSSS pisze:witam wszystkich
jestem tu nowy
mnie gaznik w moim golfie doprowadził do szaleństwa
dlatego chciałbym zmienic silnik na 1,8 na wielopunktowym wtrysku
obecnie mam 1,6 na gazniku elektrycznym Pierburga 2E2
i tu moje pytanie ile taki swap mnie wyniesie i jak to wszystko wyglada z punktu elktronicznej czy bedzie trzeba pociagnac cała nowa instalacje ??
prosze o pomoc lub jakies uwagi
z góry dzieki i pozdrawiam
Pierdziburg 2E2 nie jest gaźnikiem elektronicznym, 2EE to elektronik. Taki swap nie jest drogi, musisz znaleźć materiał na kryzę (co wbrew pozorom nie jest takie proste), musisz wykołować gaźnik, najlepiej Weber bądź na licencji Weber (najlepiej chyba z dużego fiata bo największe prawdopodobieństwo że będzie to właśnie Weber). Następnie musisz doprowadzić go do stanu prawie jak nowy, rozebrać na czynniki pierwsze i wyczyścić, w sklepach typu Motozbyt itp są dostępne zestawy naprawcze do tych gaźników, ośki, dysze, uszczelki. Można tez kupić zregenerowany gaźnik ale trzeba zazwyczaj oddać stary (jedziesz na szrot, znajdujesz taki sam model i masz stary :okej: ) Jeśli postanowisz wyremontować swój to tak jak mówiłem są zestawy naprawcze. Musisz to potem dokładnie poskładać i można założyć gaźnik do auta. Jeśli chodzi o elektrykę to po prostu wypinasz wszystkie kostki z pierdka i tyle, nic nie trzeba ciąć, weber nie ma żadnej elektryki. Ważne żeby pozatykać wszelkie podciśnienia wychodzące z silnika, bo nie odpalisz auta. I to chyba tyle. A tu masz link do porady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1795767

: sob mar 06, 2010 14:35
autor: pancur0
ale kolega sie pytal o cene swapu na wielopunkt nie na webera : P
kolego pomyliles dzialy.

: sob mar 06, 2010 14:46
autor: mmmarcinnn1987
A ja się tak napracowałem :grin: Swoją drogą to myślę że lepszy efekt da zastosowanie Webera w 1.6, niż wstawianie seryjnego 1.8. Po pierwsze koszt takiej przeróbki (zaaplikowanie webera) jest śmiesznie niski, a po wtóre jest to zabieg bardzo prosty. Natomiast swap całego silnika jest dużo bardziej skomplikowany, nie wspominając już o tym że nie wiadomo w jakim stanie ten silnik jest i czy np za kilkaset km się nie rozdupczy na środku drogi :ass: . Generalnie jak ktoś miał 1.8 pod maską w mk2 to nie taczał się jak bozia przykazała :helm:

: sob mar 06, 2010 15:02
autor: MaRo1705
sprzedam komplet na swapa 2ee na webera wsklad wchodzi kryza pod gaznik kryza pod dolot z pierburga ,2gazniki jeden z mechaniczna drugi z pneumatyczna druga przepustnica ciegno ssania czyli komplet na swpap i gazniczek do modow :)

: sob mar 06, 2010 15:06
autor: mmmarcinnn1987
MaRo1705 pisze:sprzedam komplet na swapa 2ee na webera wsklad wchodzi kryza pod gaznik kryza pod dolot z pierburga ,2gazniki jeden z mechaniczna drugi z pneumatyczna druga przepustnica ciegno ssania czyli komplet na swpap i gazniczek do modow :)
A na 2e2 też to pasuje czy już niezbyt?

: sob mar 06, 2010 15:40
autor: pancur0
pasuje wszystko bez problemu.
Tylko trzeba zrobic kyrze pod gaznik jak to wszystko jest tu juz walkowane ; p

Naprawde nie ma sie co bac, bo przerobka jest dziecinnie prosta.
Wyciagasz pierburga, zakldasz kryze przykrecasz potem do niej gaznik linke gazu do gaznika i po sprawie.
Potem meczysz sie ewentualnie z gazem, bo sie robi za wysoko i trzeba troche podciac wzmocnienie maski :p
albo zalatwic dolot okragly bez filtra nad gaznikiem i w rure dolotowa oczko miksera i stozek na koncu i gra gitara.

jeszcze dla kocowego efektu zostana pewnie dwa wolne urzadzonka od pierburga do ktorych ida weze z woda.
ja zrobilem z dwoch jeden i polaczylem i teraz mam tam jeszcze luz :]

jak ktos nie ogarnia to przy okazji moglbym zrobic foto - tylko, ze mam zdjecie jak juz te wezyki sa podlaczone bez pierburga, wiec nie wiem czy komus to cos da ;p

: sob mar 06, 2010 17:55
autor: MaRo1705
mmmarcinnn1987, powinno podejsc ale nie wiem czy kolektory dolotowe niesa inne

: sob mar 06, 2010 19:14
autor: krzyh
ja takie szybkie pytanko , chce pozbyć sie z RP-ka tego paskudnego monowtrysku - czy da rade wsadzić taki gaznik do niego i jak to bedzie dzialac ??

sorki ale nie czytalem w 100% tematu z braku czasu (niestety tylko ze 2h mam na tydzien na neta stad szybkie pytanie)

: sob mar 06, 2010 23:15
autor: MaRo1705
krzyh, tak bedzie dzialac jak by co mam zestaw na swapa :) i nabank podejdzie bo w rp jest taki sam kol dolotowy jak w pn

: ndz mar 07, 2010 01:51
autor: SiNi
mmmarcinnn1987, może się powtórzę, ale trudno - wyrażę swoje zdanie, ale to co wyjaśniłeś jest prawdą.

ZHS to jest zawór hamowania silnikiem. Otóż jak zdejmiesz nogę z gazu, ale nie wciśniesz sprzęgła to ten zawór powinien odcinać paliwo i tym sposobem bez naciskania hamulca hamujesz za darmo (brak zużycia paliwa i tarcz hamulcowych).

Jeśli chodzi o odcięcie dopływu paliwa, aby nie powstał samozapłon to wg mnie jest to przerost treści nad formą - ZHS przy wyłączeniu zapłonu spełni tą samą funkcję jak odpowiednio podłączysz.

Piter navi, napisz co u Ciebie było nie tak - taka informacja dla potomnych.

: ndz mar 07, 2010 18:11
autor: krzyh
MaRo1705 jak na razie jestem nie zdecydowany na przerobke , rozwazam na razie rozne opcje a najbardziej bym chcial dwa lezace

jesli bym wybrał ta opcje to gaznik kupil bym nowy bo koszta nie duze a flansze dorbie sobie z nierdzewki

mimo wszystko dzieki za propozycje

: ndz mar 07, 2010 18:26
autor: MaRo1705
krzyh, wiesz co trochu mnie dziwi twoja przerobka ja mialem 2ee potem webera i teraz mam monowtrysk monowtrysk jest prosta dobra konstrukcja :)

: ndz mar 07, 2010 20:59
autor: krzyh
MaRo1705 pisze:krzyh, wiesz co trochu mnie dziwi twoja przerobka ja mialem 2ee potem webera i teraz mam monowtrysk monowtrysk jest prosta dobra konstrukcja :)
może i prosta ale jak dla mnie za dużo kabli , zamulecniec okropny ( w golfie miałem 1.6 na gaźniku a ten RP do pięt mu nie dorasta pod każdym względem) , zbyt późna reakcja na wciśnięcie pedału gazu , zbyt wolno schodzi z obrotów po zdjęciu nogi z pedału gazu mógł bym wymienić jeszcze kilka wad jak dla mnie , gaźnik daje mi frajdę z jazdy a i pod maska prezentuje się znacznie lepiej , do tego prostota i minimalizm podłączen co przy clean'ie jest sprawą dość ważną

miałem okazje sidzieć w fordzie capri na gaźnikach i powiem że szybkośc wchodzenia i schodzenia z obrotów niesamowita , żadne wtrysk nie daje takiej frajdy i nigdy nie zastąpi dobrej starej szkoły