Strona 108 z 118

: sob kwie 24, 2010 19:23
autor: dimmer
a w jaki sposób sie zapiekły co było przyczyna zapieczonych pierscieni??? narazie nie bede grzebał w nim bede jezdził i albo kupie inny silnik albo go naprawiał bede ale chyba raczej kupie silnik szesnasto zaworowy jest ich od groma z gwarancją

: sob kwie 24, 2010 19:25
autor: feniks
jackyz pisze:na temat silników i o zurzyciu oleju 0,5 litra na 1000 km to naprawde nie jest dużo
jak nie ma wycieku, to już sporo się robi, to nie 1.4, tutaj winne zazwyczaj pierścionki

Wentylatory ciagle sie kreca po urcuhomieniu silnika

: sob kwie 24, 2010 21:36
autor: speede
Pomozcie, silnik 1.6 sr. 102 Km, dziwny obiaw, wentyaltory sie kreca po uruchomieniu silnika, i tak caly czas. Odlaczalem kostke co idzie do chlodnicy i dalej to samo wogole nie ma reakcji. Wymienilem czujnik zielony 4 pinowy i tez bez mian. termostat trzyma temperature rowno 90 i dosc szybko sie nagrzewa 4-5 km i mam 90 wiec ok. Nie wiem gdzie szukac. Ale moze to ten sterownik wentylatorow pod belka.? prosze o pomoc.

: sob kwie 24, 2010 21:43
autor: dimmer
feniks79 pisze:tutaj winne zazwyczaj pierścionki
panowie wymieniłem olej po 3000 dzis własnie zeby wlac gęstszy ,,, po 3000 czarny jak smoła jakbym 30.000 zrobił a nie 3000 jakies gluty wypłyneły z tym olejem a olej wylał sie niczym woda
najbardziej mnie dziwi ze z jednego litra na 10.000 zrobiło sie w jednej chwili 0.5 na 1000

: sob kwie 24, 2010 22:03
autor: feniks
dimmer pisze:panowie wymieniłem olej po 3000 dzis własnie zeby wlac gęstszy
to jaki masz/miałeś zalany?

: sob kwie 24, 2010 22:06
autor: dimmer
miałem mobil 2000 10w40 a teraz ELF SPORTI SRI 15W40

: sob kwie 24, 2010 22:08
autor: Jazz_Blue
Co Ty mineralny wlałeś? :panna:

: sob kwie 24, 2010 22:32
autor: dimmer
i tak to pierscienie wiec co bym nie wlał i tak wpierd.... a nie ma półsyntetyka 15w.. niestety.. a welu jezdzi na mineralnym i jest ok.... a pozatym kiedys kolega przez pomyłke zalał mineralnym zamiast połsyntrtykem i zdziwienie był takie ze lepiej sie sprawował na mineralnym....ciszej silnik pracował i pobór był mniejszy zaworów słychac nie było... a nie mam nic do stracenia zeby spróbować

: ndz kwie 25, 2010 09:20
autor: feniks
dimmer pisze:a nie mam nic do stracenia zeby spróbować
masz bo właśnie te silniki się zapychają od minerali, co powoduje osadzanie się nagaru od silnika po kat. i sondę

kontrolka płynu chłodzącego

: ndz kwie 25, 2010 21:29
autor: marekbz1
Witam Wszystkich ! Niedawno kupiłem mk4 1,6 Sr 100KM i mam taki problem :
Zapala się kontrolka od płynu chłodzącego ... Byłem u Mechanika i doradził mi wymianę zbiorniczka od płynu chłodzącego ... po wymianie na nowy zbiornik i wlaniu płynu G12 Problem nasilił się ... wcześniej paliła się kontrolka raz na kiedyś i gasła ! teraz jest non stop W komputerze pokazuje żeby wlać płyn jest na pewno no i żeby użyć konserwacji !
Sprawdzaliśmy na VAgu z zaprzyjaźnionym elektrykiem samochodowym sprawdziliśmy każdy czujnik wszystko jest ok . nie pokazuje błędów czujników mierzą wszystko jak należy tzn :
- wiatraki załączają się przy ok 102 stopniach
- czujnik od płynu chłodzącego także nie wykazywał błędu
- był jeszcze jeden czujnik ale nie pamietam od czego też sprawny

Moje pytanie jeżeli na VAgu i miernikiem (podkrecacz) częstotliwości czujników wszystko było ok
po skasowaniu błędu niestety problem nie ustał
Dodam że silnik się nie grzeje ma odpowiednie obroty i osiąga temp 90 stopni
sonda Lambda sprawna
Dzisiaj byłem w stacji diagnostycznej na przegląd i z pomiaru emisji spalin mechanik stwierdził lekkie zużycie sondy Lambda ( miała lekkie zmiany ) ale nie zakwalifikował jej do wymiany

Aha dodam że zostało mi jeszcze jedna opcja a mianowicie zajechać do serwisu ASO

Jaka może być przyczyna wyskakiwania kontrolki od płynu chłodzącego ??? dziękuję za rady

: ndz kwie 25, 2010 23:13
autor: dimmer
[quote="feniks79"] osadzanie się nagaru [/quote

no to najwyzej sie połsyntetyk za kilka tys zaleje i dowidzenia niech sie dzieje c chce hehe a nagar i tak mam bo jednak dymi z rury nawet półsyntetykiem

: pn kwie 26, 2010 10:12
autor: feniks
dimmer pisze:a nagar i tak mam bo jednak dymi z rury nawet półsyntetykiem
a jaki masz przebieg?
(mam teorię, że pierścionki padają w okolicy 200tys.km) :chytry:
co do osadzania nagaru, też zalałem minerala kiedyś i jak to mechanik mi powiedział jeszcze parę km i nie byłoby co robić, a tak zrobili 12setek poszło, a nowy silnik powiedzmy 800 + przekładka i wiele niewiadomych czy znów nie padnie :bigok:

: pn kwie 26, 2010 10:25
autor: Jazz_Blue
Koledzy pytanko do was, robi się wam "masło" pod korkiem wlewu oleju w taką pogodę jak jest teraz. Chodzi mi głównie o osoby, które pokonują krótkie odcinki ok 5km.
Sprawdzcie jak możecie, u mnie tak to wygląda:
Obrazek

: pn kwie 26, 2010 11:02
autor: feniks
Jazz_Blue pisze:krótkie odcinki ok 5km
powiem tak, jak chcesz mieć pewność co do zabrudzenia korka to tylko przetrzyj go i trasa ponad 30km i wtedy sprawdź, te 5 km to za mało na zagrzanie silnika(nawet latem) :bigok: