Strona 101 z 118

: sob mar 27, 2010 17:55
autor: speede
Rozumiem, tylko skad mam wiedziec czy jest to 1 czy 2 stopien, u mnie wskazowka stoi rowno na 90 czy to bardzo upalnie czy tez mocno zagrzany silnik. Ani drgnie. A wentylatory mysle ze kreca sie na 1 biegu i to oba. A czy na drugim biegu tez beda sie krecic dwa wentyalatory? Oczywiscie klima wylaczona

: sob mar 27, 2010 19:20
autor: ManieKK
pasażer, Czyli adaptacja jest bezbedna? Czy bez adaptacji jezdzic az sama sie zaadaptuje? Ten reset przy pomocy zdjecia klemy pomoze skasowac blad przy kolejnej probie adaptacji czy jak tak zrobie to juz nie podpinac pod VAGA?

: sob mar 27, 2010 19:51
autor: Jazz_Blue
Odpięcie klemy powinno skasować błąd, więc jak nie chcesz robić już adaptacji to nie musisz podpinać pod VAG'a, chyba, że chcesz sprawdzić czy błąd zniknął. Jeśli przed adaptacją dobrze trzymał obroty i nie falowały a np gasł to po czyszczeniu powinno też być OK nawet bez adaptacji, jeśli już obroty szaleją to po czyszczeniu właśnie różnie to bywa.

: sob mar 27, 2010 20:34
autor: pasażer
Jazz_Blue pisze:Jeśli przed adaptacją dobrze trzymał obroty i nie falowały a np gasł to po czyszczeniu powinno też być OK nawet bez adaptacji..
Może i powinno ale wiesz, że w moim obroty nie falowały. Sinki nie gasł. Oprócz tej drgawki, której winowajcą nie była przepustnica, wszystko było ok. Obroty, przyspieszenie, odpalanie itd. wszytko grało.
Raz jeszcze powtórzę. Wyczyściłem przepustnicę i obroty się zwiększyły i zaczęły lekko falować. (norma) Ten co mi czyścił mówił żeby jeździć aż sama sie zaadoptuje jednak po przejechaniu ok 150km pojechałem podłączyć pod VAG. Przez jakiś błąd nie można było zrobić adaptacji. Odłączyłem aku (minus) na 20min. Później podjechałem do autoelektronika i w 5min zrobił adaptację. Wcześniej mówił, że nie może i sugerował uszkodzenie przepustnicy lub gdzieś fałszywe powietrze.
ManieKK pisze: Czy bez adaptacji jezdzic az sama sie zaadaptuje?
Nie czekaj aż się sama zaadoptuje. Reszta jak wyżej.

: ndz mar 28, 2010 12:57
autor: ManieKK
U mnie sa obroty jakies 1400 i dzis zaczely falowac. Mechanik mowil tez ze sie nie da i ze moze przepustnica do wymiany. Jutro pojade do niego, odepne kleme minusowa i po pol godziny niech sprobuje jeszcze raz. Dobrze zrozumialem? dzieki bardzo za zainteresowanie

: ndz mar 28, 2010 14:29
autor: MeSiN
Panowie wczoraj podłączyłem auto pod komputer i wywaliło mi dwa błędy :

515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
668- napięcie graniczne na zacisku 30 obwód przerwany

Następna sprawa to obroty moje auto też dochodzi max do 5200 obr i koniec dalej nie chce iść a kolega niedaleko mnie ma tez takiego golfa jak ja i mu idzie dalej nie mam zielonego pojęcia czemu tak się dzieje, ma ktoś rade na dwa przypadki.

: ndz mar 28, 2010 14:51
autor: Jazz_Blue
Czujnik Hall'a pojawia się na zgaszonym silniku, odpal auto i sprawdź, po skasowaniu powinien zniknąć, jeśli jest uszkodzony to może właśnie odcinać już przy tylu obrotach/min

: ndz mar 28, 2010 14:56
autor: bicker83
MeSiN pisze:515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
Czujnik Hall'a pojawia się na zgaszonym silniku
A jak bedzie sie pojawial na zapalonym to masz powod odcinania przy 5200...
jakbys poszukal i poczytal to bys wiedzial co i jak
POZDRO

: ndz mar 28, 2010 15:23
autor: MeSiN
Sprawa wygląda tak po skasowaniu błędów auto przestało odpalać po odczekaniu kolo 2 min mozna było już odpalić ale błąd powrócił nadal.

: ndz mar 28, 2010 15:31
autor: bicker83
MeSiN pisze:mozna było już odpalić ale błąd powrócił nadal.
czyli rozumiem ze na odpalonym masz taki blad... sproboj na odpalonym silniku skasowac blad i sprawdzic czy sie wtedy wkreci wyzej - u mnie tak bylo ze po skasowaniu wkrecal sie raz a czasami 2 razy sie wkrecil jak trzeba bylo - wymiana czujnika oczywiscie pomogla :)

: ndz mar 28, 2010 15:57
autor: MeSiN
bicker83, po skasowaniu błędu auto weszło na 6000 obr ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd powracał także raczej też wymienię czujnik, tylko gdzie go szukać w której częsci silnika.

: ndz mar 28, 2010 17:02
autor: zupełnie zielon
MeSiN pisze:Panowie wczoraj podłączyłem auto pod komputer i wywaliło mi dwa błędy :

515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
668- napięcie graniczne na zacisku 30 obwód przerwany

Następna sprawa to obroty moje auto też dochodzi max do 5200 obr i koniec dalej nie chce iść a kolega niedaleko mnie ma tez takiego golfa jak ja i mu idzie dalej nie mam zielonego pojęcia czemu tak się dzieje, ma ktoś rade na dwa przypadki.
Moje auto właśnie stoi u naprawiacza i czeka na wymianę czujnika Halla. Jak odbiorę to powiem co i jak.
Jeśli chcesz zdiagnozować walnięty czujnik to zacznij od sprawdzenia wiązki (w jakimś temacie wklejałem nawet foto z ksiązki jak to zrobić).
Jeśli pokazuje Ci błąd czujnika na włączonym silniku to komputer przestawia się w tryb serwisowy co skutkuje m.in. odcięciem zapłonu od 5200 obr/min.

Edit: stojąc przed autem wtyczka od czujnika znajduje się kolo osłony rozrządu. Do wymiany niestety trzeba zdjąć pasek rozrządu i koło.


który (odpukać nie pojawił się już). Nie ma już muła do 2 tys obrotów i problem odcięcia zapłonu przy 5200 obr też zniknął.

: ndz mar 28, 2010 17:20
autor: dimmer
takie pytanie jak wypniecie czujnik halla wtyczkę znaczy to powinien być problem z odpaleniem.... ja jakoś dziwnie na odpiętej i tego problemu nie mam... odpala bez niczego i nawet można bez problemu jeździć.....

: ndz mar 28, 2010 17:37
autor: toldek1
AKL ma dwa czujniki CMP i CKP odpinając z CMP będzie chodził ale.........cośmu ubędzie z mocy.