1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » sob mar 27, 2010 17:55

Rozumiem, tylko skad mam wiedziec czy jest to 1 czy 2 stopien, u mnie wskazowka stoi rowno na 90 czy to bardzo upalnie czy tez mocno zagrzany silnik. Ani drgnie. A wentylatory mysle ze kreca sie na 1 biegu i to oba. A czy na drugim biegu tez beda sie krecic dwa wentyalatory? Oczywiscie klima wylaczona



ManieKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:57
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: ManieKK » sob mar 27, 2010 19:20

pasażer, Czyli adaptacja jest bezbedna? Czy bez adaptacji jezdzic az sama sie zaadaptuje? Ten reset przy pomocy zdjecia klemy pomoze skasowac blad przy kolejnej probie adaptacji czy jak tak zrobie to juz nie podpinac pod VAGA?



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob mar 27, 2010 19:51

Odpięcie klemy powinno skasować błąd, więc jak nie chcesz robić już adaptacji to nie musisz podpinać pod VAG'a, chyba, że chcesz sprawdzić czy błąd zniknął. Jeśli przed adaptacją dobrze trzymał obroty i nie falowały a np gasł to po czyszczeniu powinno też być OK nawet bez adaptacji, jeśli już obroty szaleją to po czyszczeniu właśnie różnie to bywa.



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » sob mar 27, 2010 20:34

Jazz_Blue pisze:Jeśli przed adaptacją dobrze trzymał obroty i nie falowały a np gasł to po czyszczeniu powinno też być OK nawet bez adaptacji..
Może i powinno ale wiesz, że w moim obroty nie falowały. Sinki nie gasł. Oprócz tej drgawki, której winowajcą nie była przepustnica, wszystko było ok. Obroty, przyspieszenie, odpalanie itd. wszytko grało.
Raz jeszcze powtórzę. Wyczyściłem przepustnicę i obroty się zwiększyły i zaczęły lekko falować. (norma) Ten co mi czyścił mówił żeby jeździć aż sama sie zaadoptuje jednak po przejechaniu ok 150km pojechałem podłączyć pod VAG. Przez jakiś błąd nie można było zrobić adaptacji. Odłączyłem aku (minus) na 20min. Później podjechałem do autoelektronika i w 5min zrobił adaptację. Wcześniej mówił, że nie może i sugerował uszkodzenie przepustnicy lub gdzieś fałszywe powietrze.
ManieKK pisze: Czy bez adaptacji jezdzic az sama sie zaadaptuje?
Nie czekaj aż się sama zaadoptuje. Reszta jak wyżej.



ManieKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:57
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: ManieKK » ndz mar 28, 2010 12:57

U mnie sa obroty jakies 1400 i dzis zaczely falowac. Mechanik mowil tez ze sie nie da i ze moze przepustnica do wymiany. Jutro pojade do niego, odepne kleme minusowa i po pol godziny niech sprobuje jeszcze raz. Dobrze zrozumialem? dzieki bardzo za zainteresowanie



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz mar 28, 2010 14:29

Panowie wczoraj podłączyłem auto pod komputer i wywaliło mi dwa błędy :

515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
668- napięcie graniczne na zacisku 30 obwód przerwany

Następna sprawa to obroty moje auto też dochodzi max do 5200 obr i koniec dalej nie chce iść a kolega niedaleko mnie ma tez takiego golfa jak ja i mu idzie dalej nie mam zielonego pojęcia czemu tak się dzieje, ma ktoś rade na dwa przypadki.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 28, 2010 14:51

Czujnik Hall'a pojawia się na zgaszonym silniku, odpal auto i sprawdź, po skasowaniu powinien zniknąć, jeśli jest uszkodzony to może właśnie odcinać już przy tylu obrotach/min



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » ndz mar 28, 2010 14:56

MeSiN pisze:515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
Czujnik Hall'a pojawia się na zgaszonym silniku
A jak bedzie sie pojawial na zapalonym to masz powod odcinania przy 5200...
jakbys poszukal i poczytal to bys wiedzial co i jak
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz mar 28, 2010 15:23

Sprawa wygląda tak po skasowaniu błędów auto przestało odpalać po odczekaniu kolo 2 min mozna było już odpalić ale błąd powrócił nadal.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » ndz mar 28, 2010 15:31

MeSiN pisze:mozna było już odpalić ale błąd powrócił nadal.
czyli rozumiem ze na odpalonym masz taki blad... sproboj na odpalonym silniku skasowac blad i sprawdzic czy sie wtedy wkreci wyzej - u mnie tak bylo ze po skasowaniu wkrecal sie raz a czasami 2 razy sie wkrecil jak trzeba bylo - wymiana czujnika oczywiscie pomogla :)


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz mar 28, 2010 15:57

bicker83, po skasowaniu błędu auto weszło na 6000 obr ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd powracał także raczej też wymienię czujnik, tylko gdzie go szukać w której częsci silnika.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

zupełnie zielon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: zupełnie zielon » ndz mar 28, 2010 17:02

MeSiN pisze:Panowie wczoraj podłączyłem auto pod komputer i wywaliło mi dwa błędy :

515- Czujnik halla - g 40 brak sygnału
668- napięcie graniczne na zacisku 30 obwód przerwany

Następna sprawa to obroty moje auto też dochodzi max do 5200 obr i koniec dalej nie chce iść a kolega niedaleko mnie ma tez takiego golfa jak ja i mu idzie dalej nie mam zielonego pojęcia czemu tak się dzieje, ma ktoś rade na dwa przypadki.
Moje auto właśnie stoi u naprawiacza i czeka na wymianę czujnika Halla. Jak odbiorę to powiem co i jak.
Jeśli chcesz zdiagnozować walnięty czujnik to zacznij od sprawdzenia wiązki (w jakimś temacie wklejałem nawet foto z ksiązki jak to zrobić).
Jeśli pokazuje Ci błąd czujnika na włączonym silniku to komputer przestawia się w tryb serwisowy co skutkuje m.in. odcięciem zapłonu od 5200 obr/min.

Edit: stojąc przed autem wtyczka od czujnika znajduje się kolo osłony rozrządu. Do wymiany niestety trzeba zdjąć pasek rozrządu i koło.


który (odpukać nie pojawił się już). Nie ma już muła do 2 tys obrotów i problem odcięcia zapłonu przy 5200 obr też zniknął.
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 17:52 przez zupełnie zielon, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » ndz mar 28, 2010 17:20

takie pytanie jak wypniecie czujnik halla wtyczkę znaczy to powinien być problem z odpaleniem.... ja jakoś dziwnie na odpiętej i tego problemu nie mam... odpala bez niczego i nawet można bez problemu jeździć.....
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 17:29 przez dimmer, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

toldek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 24, 2006 20:57
Lokalizacja: Glinik

Post autor: toldek1 » ndz mar 28, 2010 17:37

AKL ma dwa czujniki CMP i CKP odpinając z CMP będzie chodził ale.........cośmu ubędzie z mocy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 466 gości