Strona 2 z 3

: śr kwie 25, 2007 14:18
autor: dziejo
Reloo pisze:moze mu i tym razem zaufac
skoro tak??? no to zaufaj mu ( my tego nie słyszymy :bigok: a oczywiście hałas od łozysk jest złudnie podobny jak od opon )

: śr kwie 25, 2007 16:40
autor: reloo
ale mnie to wkurza arghhh...
ale chyba trza bedzie sie z tym pogodzic, przynajmniej do czasu kiedy nie odpadnie prawe koło :P

: śr kwie 25, 2007 17:54
autor: Gutekspc
torox pisze:jesli jedno zaczyna huczec to drugie jest juz raczej na wykonczeniu wiec lepiej za jednym razem wymienic obydwa
Z całym szacuneczkiem, ale wcale nie musi tak być. Spotkałem ostatnio znajomego jak byłem u mechanika (żeby wymienić łożyska :D ). On tam zawitał właśnie po to, żeby wymienić łożyska z drugiej strony (lewej), bo z prawej jakiś czas temu wymieniał itp. Podnieśli samochód, sprawdzili i mówią: "Faktycznie łożyska trzeba wymienić, ale nie z tej strony, co pan twierdzi."

Generalnie łożyska się zużywają na naszych drogach dużo szybciej, niż przewidział to jakikolwiek producent samochodów. Na dodatek nasze drogi nie są równomiernie nierówne. :D Często jak dużo latasz po mieście (studzienki, koleiny od autobków i tirów itp), lub po mniejszych drogach bez pobocza, bardziej narażone na zużycie są łożyska po zewnętrznej stronie drogi, czyli po prawej. Ja u siebie też tylko po prawej narazie musiałem wymieniać.

PozdraVWiam

: sob wrz 08, 2007 23:54
autor: reloo
witam, przepraszam za odkop, ale problem caly czas wystepuje
wymiana lozyska nie pomogla
zamienilem kola, przod z tylem i nadal to samo
na pewno ma to zwiazek z predkoscia obrotowa kola
co jeszcze w takim wypadku moze wydawac podobny dzwiek?

: ndz wrz 09, 2007 00:38
autor: sGARY
Reloo, moga opony huczec.... przejedz reka po biezniku opony i zobacz czy jest gladki?? a moze piasta jest wyrobiona i nic nie daje wymiana lozysk?? :crazy:

: ndz wrz 09, 2007 14:23
autor: Gutekspc
Huczeć też mogą opony z powodu złego wyważenia felg. Wtedy się opony nie równomiernie ścierają.

: ndz wrz 09, 2007 14:32
autor: sGARY
Gutekspc, mowisz o wyzabkowaniu opony?? jak tak to wiekszy wplyw na to maja luzy w zawieszeniu...

: pn wrz 10, 2007 11:57
autor: reloo
tylko dziwne, ze po przelozeniu opon z tylu na przod, dalej huczy i dalej to huczenie dochodzi z przodu, czyli to wskazywaloby na to ze to nie wina opon. bo jesli byloby to kwestia opnony, to wraz z przelozeniem przedniej na tyl, huczenie przeniosloby sie na tyl, a tymczasem caly czas dochodzi z przodu.

: pn wrz 10, 2007 20:02
autor: sGARY
Reloo, a w skrzyni olej jest?? :chytry:

: pn wrz 10, 2007 21:26
autor: Gutekspc
sGARY, mówię o ścieraniu się opony bardziej po wewnętrznej, lub po zewnętrznej. Sam tak mam i jednym z powodów są źle wyważone fele.

Reloo, a w jakim stanie masz półosie?

: pn wrz 10, 2007 23:06
autor: reloo
olej jest
półosie...hmmm, szczerze mowiac to nie mam pojecia
a one moga wydawac podobny dzwiek?

: śr wrz 12, 2007 23:04
autor: krajan81
a zbierzność?? może masz przestawioną ? dziś diagnosta mówił mi (bo mam identyczny problem) że wina może być w kątach kół, więc zamiana kół z tyłu do przodu nic nie zmienia.

: śr wrz 12, 2007 23:56
autor: ModyVW
Witam,a moze cos ze skrzynia jest nie tak,skad slychac huczenie??huczenie wystepuje podczas jazdy na wprost czy tez nasila sie przy skrecie w lewo lub w prawo??moze rozpedz sie i daj na luz i wtegu posluchaj czy huczenie ustapi.jak go bedziesz mial na luzie to bujni lekko kierownica w prawo a potem w lewo i zobacz czy huczenie sie nasila bo jesli tak to znaczy ze lozyska w piastach a jesli nie to moze byc to skrzynia.

: czw wrz 13, 2007 00:16
autor: abrover
Sprawdź czy po jeździe grzeje się to koło. Być może klocek nie odbija do końca bo ociera o zacisk. Ja tak miałem i już chciałem wymienić łożysko. A wystarczyło przesmarować smarem miedzianym wszelkie miejsca gdzie klocek dotyka zacisku. I po problemie.

Z tym że jeśli to klocki, to huczenie pojawia się okresowo, po dłuższej jeździe z większymi prędkościami, np. 20 minut jazdy na trasie.

Jeśli wyje cały czas (tak jak w padniętych łożyskach) to na pewno nie hamulce.

WIĘC SPRAWDŹ CZY PRAWE KOŁO JEST CIEPLEJSZE PO JEŹDZIE OD LEWEGO.