Strona 2 z 2

: czw kwie 19, 2007 16:46
autor: Jacenty85
Obroty w silniku AEE to przedział między 650-750. Obrotomierz często przekłamuje dlatego podpięcie pod Vaga mówi prawdę. Przepustnice kalibruje się jeśli obroty falują, jeśli natomiast auto drży Ci na wolnych to się nie przejmój bo ten typ tak ma. Przepustnice kalibruje się po wyzerowaniu pamięci lub przegraniu softa, następnie wchodzi się w kod 001, go i przejdź w nastawy. Nalezy tego dokonywac tylko kiedy przepustnica jest czysta i linka nie jest za mocno naciągnięta.
Auto moze zafalowac kilka razu po przejeździe wiekszej ilości kilometrów po czym musi się uspokoić - wynika to z kąta wyprzedzenia zapłonu a raczej z jego stablizacji, którą nieudolnie czyni ECU w tych silnikach.
Cała zabawa to podpięcie się pod kompa i kontrola obortów- jeśli są gdzieś w przedziale 650 ew 640- 750 to wszystko jest dobrze.

: czw kwie 19, 2007 19:18
autor: kaligula
dzięki za tą informacje u mnie jest dokładnie tak jak mówisz z tymi obrotami. Myslałem że cos jest poprostu nie tak w moim silniku (drobne wibracje na wolnych i kilka skoków w obrotach na dłuższej trasie)
pozdrawiam

: sob kwie 28, 2007 01:18
autor: tstrzala
Witam
Wyczyściłem przepustnice poprzez wytarcie klapki i komina. Po tym obroty już mi nie spadają. I przedwczoraj byłem u mechanika podłączył komputer i próbował adaptować przepustnice. Za pierwszym i drugim razem nie mógł, coś nie wychodziło(nie wiem). Jak zapytałem co się dzieje to powiedzial że "komputer nie przyjmował nastawów". Za trzecim razem przyjął nastawy.
Mechanik stwierdził ze przepustnica jest na wykończeniu ponieważ ma problemy z przyjmowaniem nastawów i zauważył że jak przekręce stacyjkę w pozycje zapłon (bez zapalania samochodu) to przepustnica chodzi cały czas a mechanik mówi że powinna się wyłączyć po pewnym czasie (ale nie wiem po jakim czasie). Czy mechanik ma racje??
Po ile sekundach powinna sie wyłączyć przepustnica, jeżeli wogóle powinna??

Pozdrawiam

: ndz kwie 29, 2007 01:06
autor: sHpAaKu
650-700 na postoju a podczas jazdy około 900 - również bez gazu. NIe przewiduje się regulacji .

: czw lis 29, 2007 13:33
autor: =wi=
tstrzala pisze:Witam
... i zauważył że jak przekręce stacyjkę w pozycje zapłon (bez zapalania samochodu) to przepustnica chodzi cały czas a mechanik mówi że powinna się wyłączyć po pewnym czasie (ale nie wiem po jakim czasie). Czy mechanik ma racje??
Po ile sekundach powinna sie wyłączyć przepustnica, jeżeli wogóle powinna??
Może trochę offtopic, ale mechanik nie ma racji. Silniki AEE tak mają przepustnica działa po włączeniu zapłonu. Problem by byłgdyby ci ucichła. Mnie to kosztowało 621 PLN.
Tyle dałem za nową przepustnicę, bo właśnie uciachła ;)

: czw lis 29, 2007 14:39
autor: Jacenty85
Błąd! Przepustnica musi przestać piszczeć po około 30 sekundach od momentu przekręcenia zapłonu. Musi przy tym wykonać charakterystyczny ruch.

: ndz cze 14, 2009 13:05
autor: fejsu
sluchajcie ja tez mam 1,6 aee i obroty mam miedzy 550 a 700 wiec to musi byc normalnie znam jeszcze dwie osoby ktore maja dwa identyczne silniki jak ja i maja takie same obroty jak bylem u mechanika to powiedzial ze mam za male obroty ze powinny byc na 900 ale mechanicy nie rozumieja tego ze nie kazde auto chodzi na 900 obrotach.....ja tez mam na wyczerpaniu przepustnice auto mi caly czas gasnie i obroty nieziemkso faluja jutro ade gdzies na kompa niech sprawdza jeszcze raz ale jestem pewien na 99% ze przepustnica jest do wymiany ehhh juz nigdy nie kupie silnika AEE jest do baniii

: ndz cze 14, 2009 22:44
autor: sHpAaKu
fejsu pisze:AEE jest do baniii
nie każdy kolego

: ndz mar 07, 2010 19:48
autor: Europe
Zgadzam się jest do bani tylko naprawiać i naprawiać . Rozrzad ma wpływ na skakanie wskazowki obrotomierza i spadanie do zera ? Dzieje mi się to najczescie stojąc pod gorke lub z górki , nie wiem czy oleju zaduzo mu nie nalałem ma to jakieś znaczenie ?