Strona 2 z 2

: sob kwie 14, 2007 23:08
autor: Paweł Marek
JohnnyBravo pisze:czujnik albo ESU....tylko jak podpinam pod komputer to nie pokazuje zadnego błędu oprócz tego że na sondzie jest cały czas 1V...czyli czujnik i ECU sa w porządku???
nie to żaden dowód, w ogóle Vag to nie wyrocznia, ma zwykle funkcję tylko naprowadzającą i nie nakleży pewnych błędów traktować dosłownie

: sob kwie 14, 2007 23:39
autor: JohnnyBravo
no ale chyba napiecie ciagle 1 V o czyms swiadczy??sonda do wymiany??

Sonda

: ndz kwie 15, 2007 11:50
autor: Andrzej1
Witam.
Żeby wymlenić sondę trzeba być 100≈ pewny o jej niesprawności.Chodzi o koszty.
Sondę należy sprawdzić na oscyloskopie lub testerze diodowym.Napięcie na
sondzie nie jest napięciem stałym które utrzymuje wartość np.0.5V.Sonda
daje napięcie sinusoidalne o okresie około 1,5 sek.A min. i max. to około od
0.3V do 0.7V.Lepiej wydać 20 zł, u elektryka czy diagnosty niż niepotrzebnie
kupować sondę.Starą z kolektora bardzo ciężko się wykręca.
Pozdrawiam.Andrzej.

: ndz kwie 15, 2007 22:37
autor: JohnnyBravo
przejrzałem cale forum i nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie..jak to jest z czujnikiem temperatury(niebieski chyba jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa)...Czy na kompie pokarze jego błąd jak jest skopany i jakie sa objawy jego zepsucia??

Sonda

: pn kwie 16, 2007 16:49
autor: Andrzej1
Witam.
Jest na to kod.Na zagrzanym silniku odłącz wtyczkę i zmierz jego oporność.
Powinno być 200 - 220Ω.
Andrzej.

: pn kwie 16, 2007 23:50
autor: JohnnyBravo
ok dzięki..sparwdze