Dziwne stukanie z przodu podczas jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Luca
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:33
Lokalizacja: Plock
Kontakt:

Post autor: Luca » pn lip 02, 2007 21:49

sprawdz drazki kierownicze te w maglownicy,moze dostaly luzu
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 21:50 przez Luca, łącznie zmieniany 1 raz.



brzecol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lis 29, 2006 08:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: brzecol » wt lip 03, 2007 07:17

Witam

Mocowanie silnika i poduszki bym wykluczył. Raczej nie miałyby wpływu na zachowanie samochodu podczas jazdy, jedynie by stukało. Problem w tym, że auto nie jedzie tak jak trzeba. Szczególnie na zakrętach na których są nierówności.

Luca, możesz mieć rację z drążkami. Podczas diagnostyki ktoś mi wspominał o luzie na przegubie kulowym na drążku (schowanym pod gumą). Ktoś z kolei wspominał o wymianie całej przekładnie kierowniczej, więc to może być to. Przeguby zrobię jednak swoją drogą, bo przy wolnej jeździe słychać i czuć chrobotanie.

Mogę jeszcze dodać, że przy przejeżdzaniu przez naklejone na jezdni grube paski (1 cm wysokości, umieszczane np przed przejściami dla pieszych czy przed czarnymi punktami) kierownica wpada w wibracje, rezonans i lata w górę i w dół na jakieś 2-3 cm. W innych golfach tego nie zauważyłem.

[ Dodano: 05 Lip 2007 07:41 ]
Witam

Zawieszenie jest już po dokładnej diagnostyce wraz z rozbieraniem na części pierwsze. Jest uszokodzone łożysko na listwie (przekładnia kierownicza) - powstał duży luz, który powoduje niekontrolowane przemieszczenia części układu przekładni, uderza w kolumnę kierownicy i stąd drżenie kierownicy. Poza tym są jeszcze luzy na drążkach przy maglownicy. Przeguby też już swoje dostały, wiec niedługo też będzie je czekać wymiana. Myślę, że jak już to wszystko zrobię to powinno być ok. Po naprawie odezwę się jeszcze, czy ustało stukanie i poprawiła się charakterystyka jazdy.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2007 11:28 przez brzecol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » sob wrz 20, 2008 18:41

tak a mala sugestia...przerdzewialy stabilizator w miejscu mocowania....guma moze byc ok...ale luz jest bo srednica stabilizatora jest mniejsza i to moze tak niemilosiernie walic.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

pelaswww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 14, 2006 14:02
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: pelaswww » ndz wrz 21, 2008 20:25

czołem wszystkim

miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem była wymiana gum trzymających drążek stabilizatora (2 x 5zł)
trzy miesiące jeździłem po serwisach, wymiana amorków, łączników itp.
tylko trzeba uważać bo są dwa rodzaje, dwie średnice,
kiedyś mechanik wymienił i stwierdził że drążek wytarty w miejscu mocowania a okazało się że wziął te o większej średnicy,
jak się doczytałem co i jak, wymieniłem sam na te z mniejszą średnicą i jak ręką odjął.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 21, 2008 20:36

no to was wszystkich zadziwię u siebie w mk4 wymieniłem wszystkie gumy i tuleje (faktycznie były zużyte) a auto na nierównościach jak stukało tak stuka i już chyba jestem za głupi bo nie mam pojęcia co jest grane zostało do sprawdzenia górne mocowanie kolumn macpersona bo reszta wymieniona na nowe ale podczas jazdy czuć stuki na dole samochodu


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz wrz 21, 2008 20:43

Neoarti pisze:wymieniona na nowe ale podczas jazdy czuć stuki na dole samochodu
A nie masz np podpory silnika urwanej albo cos kolo skrzyni? wiele nie trzeba...ktos nawet wspomnal o skrajnym stanie poloski....


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 21, 2008 20:46

nie wiem na początek wymieniłem tuleje wachaczy bo były wyrwane ale to nie przyniosło rezultatów czas zacząc szukać dalej :)


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz wrz 21, 2008 20:49

zerknalbym na te polosie ...zwlaszcza jak sie odzywaja na pelnym skrecie kierownicy.
Mialem w scorpio ze luzna byla sruba na stabilizatorze i dzwonila luzniejsza nakretka :-) miesiac szukalem


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz wrz 21, 2008 20:54

połosie na pewno są Ok bo ostatnio zmieniałem zewnetrzną osłonę przegubu i sprawdzałem obie


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 249 gości