Strona 2 z 5

: sob kwie 07, 2007 11:30
autor: Matador
Przemas_82 pisze:a castrol magnatec 15W-40 moze byc?
Coś mi się wydaje ,że Magnatec 15W-40 zastąpił poprostu GTX 3 (dawno nie kupowałem) Jeździłem 5 lat na GTX 3 , później 2 lata na High Milleage-u.. Nigdy ,nawet zimą, żadnych stuków popychaczy zaworów itp. nie miałem.. W/g mnie od tego jaki olej ważniejsza jest regularna wymiana.

: sob kwie 07, 2007 11:51
autor: mlody12864
Jak chcesz jeszcze pojeżdzic w spokoju to zalej dobry mineralny

: sob kwie 07, 2007 12:35
autor: Przemas_82
tak tez chyba zrobie :okej: dzieki za podpowiedzi :chytry:

Pozdrawiam i Wesołych Świąt życze :okej:

: sob kwie 07, 2007 12:41
autor: MZiobro
tak jak koledzy pisza....masz 170tkm i jezdzil na mineralnym wiec lej dalej minerala(tez polecam castrola 15W/40)tym bardziej ze nie wiesz jak dlugo jezdzil na mineralnym jak czesto ktos go zmienial itp....
Ja mam tez 1.3....ojciec kupil go od znajomego w niemczech z przebiegiem 60tkm i caly czas jezdzilismy na castolu 10W/40 i zmienialismy olej gora po 7tkm...przy przebiegu 180tkm zaryzykowalem i przeszedlem na syntetyk Castrol TXT 5W/30 iii jest wszystko OK a teraz mam 280tkm...ani spalanie oleju sie nie zwiekszylo ani nie zrobil sie "druszlak"ale tak jak mowie wiedzialem co mam itp wiecnie bylo wiekszego ryzyka wlac syntetyk....

: sob kwie 07, 2007 12:54
autor: maciek.wroc
ja mam wlany półsyntetyk 10W40 Platinium :bigok: i bardzo dobrze się spisuje przy 1.6

Re: jaki olej???

: sob kwie 07, 2007 14:04
autor: Busek
Przemas_82 pisze:Witam!

Panowie pytanie takie jak w temacie, jaki olej polecacie przy silniczku 1,3i i przebiegu ok 170tyś.?lepszy mineralny czy syntetyczny?Z góry dzieki za informacje.

Pozdrawiam.
Ja zawsze leje mineralny nie mam pewnosci jaki byl tam wczesniej ale kazdy mi tak doradza ostatnio poprostu dolalem lotosa silnik zadnych wyciekow POzdrawiaMM!!!!!!!!

: sob kwie 07, 2007 14:06
autor: DrLupus
Witam,

A ja też nie wiedziałem co za olej był w moim MK, ale po oględzinach silnika (wycieki) no i po sprawdzeniu przebiegu (145 tys.) wlałem semisynt. Castrol Magnatec 10W40 (z butelki, nie z beczki!!!). Jest ok. Nie sprawdził mi się tylko filtr Filtrona (miganie kontrolki oleju i brzęczyk pow. 2000 obr. i przejechaniu ok.20km), więc kupiłem Mann'a.

: sob kwie 07, 2007 15:01
autor: GOLFSTROM_MK_II
ja obecnie leje do swojego Elf Sport SRI mineralny 15W-40 i jest stosunkowo tani bo za 5 L trzeba dać zależy gdzie do 80zł i do Twojego przebiegu tylko minerał

: sob kwie 07, 2007 15:04
autor: Paweł NPI
GOLFSTROM_MK_II pisze:do Twojego przebiegu tylko minerał
Co ma do tego przebieg...?? U mojego brata jest przejechane prawie 400tyś i jak do tej pory śmiga na pełnym syntetyku :bajer: i jeździ od wymiany do wymiany i nic się nie dzieje...

: sob kwie 07, 2007 15:05
autor: KamilW
palen pisze:Co ma do tego przebieg...??
to ma do tego ze przy duzym przebiegu nie zaleca sie przechodzenia z minerala na syntetyk bez pelnego remontu.

: sob kwie 07, 2007 15:18
autor: Paweł NPI
KamilW pisze:to ma do tego ze przy duzym przebiegu nie zaleca sie przechodzenia z minerala na syntetyk bez pelnego remontu
Ale na półsyntetyk nie ma najmniejszego problemu :bajer:

[ Dodano: 2007-04-07, 15:19 ]
KamilW, według ciebie 170tyś to duży przebieg??

: sob kwie 07, 2007 15:22
autor: raf1al
palen pisze:
KamilW pisze:to ma do tego ze przy duzym przebiegu nie zaleca sie przechodzenia z minerala na syntetyk bez pelnego remontu
Ale na półsyntetyk nie ma najmniejszego problemu :bajer:

No nie ma a ile lepszy jest półsyntetyk od minerłala ! Tak jak ktoś wyżej napisał mineralny to dziadostwo można lać do Maluch lub Poloneza! Jakos zalałem przy 160kkm półsyntetyk choć nie wiedziałem co było przedtem i jest OK! jedynie co to mam problem z zwieszeniem ale to nie wina oleju chyba :)!

: sob kwie 07, 2007 15:26
autor: Paweł NPI
raf1al, Dokładnie :bigok:

: sob kwie 07, 2007 15:30
autor: raf1al
palen pisze:raf1al, Dokładnie :bigok:

zmianę z mineralnego na półsyntetyk zaproponował mi mechanik, wiec tak zrobiłem i jest OK ! Bo tez żyłem w świadomości ze nie można zmieniać w tym kierunku! 15W -> 10W -> 5W (w tym przydatku już bym sie zastanawiał!) a przebieg 170kkm to nic widziałem duzo większe i jakoś samochody jeździły bez remontu silnka!