Strona 2 z 3

: czw kwie 05, 2007 12:02
autor: Ross
enjoy_xx pisze:to jak doradzicie cos?
masz wersje GT więc fabrycznie lekko niższy (o 10mm chyba) troszke sztywniejszy. Myślę że spręzyny powinny być ok. A amortyzatory kupuj Sachsa, Bilsteina, KYB. Wymień też odrazu górne mocowanie amortyzatorów przednich, ja tego nie zrobiłem i teraz bede musiał znów rozkręcać. Zobaczysz jaka bedzie różnica na sprawnym zawieszeniu :D, ogromna. Powodzenia

: czw kwie 05, 2007 12:21
autor: enjoy_xx
10 mm nizszy tzn. kupuje sie krutsze o 10 mm cz to sie reguluje jakos na amortyzatorze?
Bylem w sklepach to sprzedawcy sa zakreceni. Dla nich nie ma krotszy dluzszy, patrza w katalog i wybiaraja poprostu do Mk3.

: czw kwie 05, 2007 15:29
autor: Paweł Marek
Katalog często pomija fakt że do GT sa krótsze i proponuje stadardowe. Do GTI, który ma krótsze o ok 2,5 cm już niema problemu. Spróbuj znaleźć sam odpowiednie w katalogu na stronie kayaba i po numerze niech sprowadzi. teraz katalog nie działa, mam nadzieję że chwilowo.

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 3:31 pm ]
Poza tym po wymianie na nowe amorków gazowych autko zawsze się uniesie troszkę, bo gaz jest pod ciśnieniem i wypycha trzpienie do góry. Im nowszy tym bardziej, ułoży się z czasem niżej.

: czw kwie 05, 2007 17:57
autor: piotrek1313
Ross pisze:Zobaczysz jaka bedzie różnica na sprawnym zawieszeniu :D , ogromna
No jak ma 45 i 38% to po wymianie auta nie pozna :food:

:pub:

: pt kwie 27, 2007 15:30
autor: adurweb
Ja mam dopiero meksyk:
przód lewy 83,9 % prawy 45,3 %
tył lewy 50,5 % prawy 49,6 %

Szykuję się do wymiany całości, bo już mi z tyłu któryś dzwoni jak w kościele, tylko nie wiem czy olejowe czy gazowe?

[ Dodano: 07 Maj 2007 15:25 ]
Czy syczenie amorów podczas pokonywania przeszkody, to normalny objaw? Dodam, że mam nowe amorki.

: wt maja 15, 2007 17:28
autor: konop
Dzisiaj byłem na przeglądzie:

przód lewy 51 % prawy 48 %
tył lewy 56 % prawy 52 %

Zużycie prawej strony wskazuje chyba na to że mamy w PL kiepskie krawędzie jezdni :bajer:

Co proponujecie? Jeszcze pojeździ? Przegląd podbili :okej:

: wt maja 15, 2007 17:37
autor: adurweb
konop, Na siłe można wymienić, ale ja bym jeszcze sezon pojeździł. Ważne, żeby różnica między amorami na jednej osi niewynosiła max 15%.
Ja swoje wymieniłem, bo miałem gorzej dobite i na przodzie miałem ponad 50 % różnicy, co oznacza, że jeden musiał byc wcześniej wymieniany.

: wt maja 15, 2007 17:57
autor: jozekrjrj
ja ostatnio spawdzałem moje amory KONI

ktore teraz maja 5 roczek

i przod L 89% P 86%

tył L 98% P 86%

musze teraz wyjac prawy tył i podkrecic delikatnie siłe tłumienia




co do amorow to polecam bilstein i KYB oczywiscie gazowo olejowe najtansze nie sa ale warto zainwestowac

: wt maja 15, 2007 18:06
autor: adurweb
jozekrjrj, 5 lat i takie odczyty? Prawie jak nowe. Ja właśnie zamontowałem nowy komplet KYB i są dobre.

: wt maja 15, 2007 18:10
autor: haps
Paweł Marek, a powiedz mi czy jak zaloze oleje od GTI to tez bedzie wyzej stal? czy od razu bedzie ladnie i nisko...? a co sadzisz o krosnie?

: wt maja 15, 2007 18:22
autor: Paweł Marek
Co do Krosna to nie znam. Niby dają je na pierwszy montaż ale wiadomo co jest w sklepach?
Dedykowane do GTI mają być krótsze, wszystko jedno czy gazowo - olejowe czy olejowe.

: wt maja 15, 2007 18:30
autor: haps
Paweł Marek, Mozesz mi powiedziec, o co chodzi z tym pierwszym montazem? bo nie bardzo zrozumialem.. To ze do GTI sa krotsze to juz wiem, tylko ze wczesniej napisales ze jak sie zalozy nowe gazowki to samochod bedzie wyzej stal, bo gaz wypchnie trzpien, w olejowym trzpien nie jest chyba wysuwany z tego co sie orientuje i dlatego pytam, czy jak zaloze GTI olejowke to czy samochod bedzie stal nizej od GTI gazowki? (chodzi mi o efekt tuz po zalozeniu) a i jeszcze jedno, czy jak mam mk3 95rok to musze kupic od mk3 GTI 95rok? orientujesz sie jak tam jest z mocowaniem? caly czas w kazdej wersji bylo takie samo? czy trzeba cos przerabiac zeby zalozyc te og gti?

: wt maja 15, 2007 19:28
autor: Paweł Marek
haps pisze: o co chodzi z tym pierwszym montazem?
Krosno robi amorki do nowych samochodów, nie pamiętam jakich marek
haps pisze:jak sie zalozy nowe gazowki to samochod bedzie wyzej stal, bo gaz wypchnie trzpien, w olejowym trzpien nie jest chyba wysuwany z tego co sie orientuje i dlatego pytam, czy jak zaloze GTI olejowke to czy samochod bedzie stal nizej od GTI gazowki? (chodzi mi o efekt tuz po zalozeniu) a i jeszcze jedno, czy jak mam mk3 95rok to musze kupic od mk3 GTI 95rok? orientujesz sie jak tam jest z mocowaniem? caly czas w kazdej wersji bylo takie samo? czy trzeba cos przerabiac zeby zalozyc te og gti?
nowe gazowe podniosą więcej, ale to będzie minimalna różnica, nie bierz nawet tego pod uwagę, może 1 cm. Z tyłu zawiecha taka sama we wszystkich, z przodu są różnice w górnym mocowaniu sprężyn i samych spręzynach, nie wiem czy w amorkach są różnice, ale chyba nie (jeśli chodzi o GTI.

: wt maja 15, 2007 20:14
autor: kupszczelisty
Bilstein B4 albo Sachs Advantage bodajże Kayaba też dobra jak koledzy wyżej piszą