Strona 2 z 3

: śr mar 21, 2007 15:38
autor: gst
Fabian LDZ pisze:Świeczki polecam NGK i Beru
co do przewodów tak samo Beru i NGK
nic lepszego do gazu nie ma
bosch champion i inne wynalazki szkoda kasy :food:

: czw mar 22, 2007 09:17
autor: Novik
Z tego co sie dowiedziałem i wywnioskowałem to najlepsze będą NGK 1-elektrodowe (bo iskra nie rozdzielasię na 3 a wiadomo w gazie iskra to podstawa), a co do przewodów to najlepiej byłoby kupić BERU lub NGK ale są 2x droższe niż inne. Z tego co sie wywiedziałem u mechanika to przewody (na gazie) trzeba ponoć zmieniać co 8000 km, więc nie ma co wydawać kasy :/

Wniosek:
- świece NGK 1-elektrodowe
- przewody SENTECH
Zobaczymy jak się bedzie jeździło ;-)

: czw mar 22, 2007 10:49
autor: MrUkAs
Novik pisze: Z tego co sie wywiedziałem u mechanika to przewody (na gazie) trzeba ponoć zmieniać co 8000 km, więc nie ma co wydawać kasy :/
A jak to sie ma przy benzynie?

: czw mar 22, 2007 16:06
autor: pawel3
MrUkAs, na benzynie to zależy jakie masz założone, tak czy inaczej trzeba się wzorować tym co podaje producent kabli, na gazie wiadomo że trochę krócej pochodzą , ale jak firmówki są to napewno nie 8tyś. jak tam ktoś wyżej napisał,bez przesady ....

: czw mar 22, 2007 16:21
autor: MrUkAs
No teraz akurat mam janmory (nie chwalone) i zrobilem na nich juz ponad 10 tys. Nie wiem gdzie mozna znalezc informacje od producenta janmor ile na nich mozna jezdzic.

: czw mar 22, 2007 16:38
autor: gopiter
A jezdzi ktos moze na swiecach Beru Ultra X Platinum?Zna ktos jakies opinie o nich?

: czw mar 22, 2007 19:03
autor: mowgli
witam :bigok:
sorki że sie wtr. w grono miłośników MK3 ja posiadam MK2 NZ1,3.
wymieniłem ostatnio kable wyokiego napięcia bo były już twarde-a iskra zamiatała dookoła nich wokuł każdego elemetu metalowego. dałem za nowe kabelki ponad 60zł, iskra niby nie omiata juz do okoł i nigdzie nie przeskakuje ale na pracującym silniku widać poświate wokół nich, tak jak by centralnie świeciły (nie na całej długości) ale poświata jest wzdłuż kabli. I teraz nie wiem czy tak może być skoro iskry nie walą na boki , czy jest to początek końca tych kabelków i należało by je oddać do reklamacji.
Kabelki mam nod kilku dni a owo zjawisko zauważyłem po trzech dniach od daty zakupu gdy wieczorkiem grzebałem przy silniku

: czw mar 22, 2007 19:10
autor: preker20
mowgli, co za firma tych kablelkow?

: czw mar 22, 2007 20:38
autor: mowgli
jakoś nie zapamiętałem, teraz klikam z pracy, pudełeczko z rachunkiem jeszcze mam w grażu, jak tylko przyjade z pracy to polukam i napisze dokładnie
bardzo dziękuje za zainteresowanie i wszelkie udzielone rady

[ Dodano: 22 Mar 2007 23:23 ]
Te kabelki to:
CAROL ProSpark
Drsigned for OE Fit
Double Silicone Ignition Lead Set
typ: OES 165

na pudełku są informacje w 8 językach ale żadna w wysoko rozwiniętym polskim

: pt mar 23, 2007 12:36
autor: MrUkAs
Juz wyczytalem, ze dla benzyniakow zywotnosc kabli to okolo 45 000, a jak ma sie gaz to 50% mniej. ;)

: pt mar 23, 2007 14:35
autor: Novik
no i kupiłem jak mówiłem:
- świece NGK - 24 PLN
- przewody SENTECH - 72 PLN
Łączny koszt = 96 PLN
Jutro to zamontuje i zobacze jak się bedzie spisywało ;-)

: pt mar 23, 2007 14:45
autor: pawel3
no tak....

: pt mar 23, 2007 18:52
autor: rabbit1
jeżeli kabelki to polecam z rdzeniem ferrytowym np. sentech klasy c mają one bardzo dobrą przewodność osłona kabla jest elastyczna i nie ulega odkształceniom jest odporna na zmiany temp. dodatkowo mają bardzo dobry izolator który eliminuje zakłócenia i nie wcina się w fale radiowe polecam sam na nich jeżdżę. zawsze kable z czarnego silikonu niebieski to badziewie dobry silikon jest gładki ten ch.... jak się potrze to brudzi i jest szorstki z mojego doświadczenia podczas kontroli przewodności kable gorszej klasy z gorszego silikonu przykład : podczas kontroli potrafi nie działać 70/100 kabli. więc lepiej nie oszczędzać ponieważ jest to koszt wydany na dość długi okres i lepsza praca silnika oraz lepsze spalanie i dynamika. k... ale wypracowanie walnąłem :P

: pt mar 23, 2007 21:08
autor: pawel3
rabbit1, ja i tak tym kabelkom nie wierzę