Strona 2 z 3

: wt mar 20, 2007 00:20
autor: Gwiazdor
Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.

: wt mar 20, 2007 00:24
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:

Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V

: wt mar 20, 2007 02:24
autor: zajac
ja mam to samo w moim RP wymienilem juz wszystko lacznie ze sterownikiem i to tez nie pomoglo
zastanawiam sie jeszcze nad cewka zaplonowa czy nie jest uszkodzona tzn podaje za mala iskre i paliwo sie dobrze nie zapala ale z drugiej strony auto odpala od strzalu na gazie lata ok a na benie lata jak sie rozgrzeje ale tez czuc paliwo tyle ze mniej niz z rana od 4 miechow z tym walcze i kazdy mechanik mowi ze jest ok analiza spain wychodzi jak powinna wszystkie czujniki pokazuja dobre wartosci itd

a wyprzedzony zaplon odgrywa jakas role w podawaniu paliwa bo moj jest wyprzedzony o kilka stopni

: wt mar 20, 2007 09:49
autor: Gwiazdor
U mnie analiza nie wychodzi bo ewidentnie wskazuje na za bogatą mieszankę.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:49 ]
homsky pisze:TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:
Po południu sprawdzę co się dzieje.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:50 ]
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Ale z tego niebieskiego?

: wt mar 20, 2007 16:01
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:Cytat:
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V

Ale z tego niebieskiego?
Tak.

: wt mar 20, 2007 18:38
autor: stonefree
A próbowałeś mu zczytać błedy kodami?

: wt mar 20, 2007 20:01
autor: Gwiazdor
A próbowałeś mu zczytać błedy kodami?
Proponuję śledzić od początku temat

: wt mar 20, 2007 21:02
autor: stonefree
O, przepraszam.

: wt mar 20, 2007 21:25
autor: Gwiazdor
homsky pisze:
TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:

Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Wygląda na to że się parametry mieszczą w podanych wartościach.

Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.

: wt mar 20, 2007 22:01
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.
Troche straty są na stykach , odłacz i podłącz wtyczke do ECU , może sygnał sie poprawi, ale 4,5V i 5,0V to róznica tylko 10% , czujnik temperatury ma sporą tolerancje rezystancji aż 50% , także wniosek jest taki że czujnika nie ma sie co czepiać i napięcia jego zasilania też nie.

Kurcze TheGwiazdor, chyba faktycznie pozostało ci tylko podmienić ECU dla sprawdzenia ??????

: wt mar 20, 2007 23:26
autor: zajac
gwiazdor jak pojawiasz sie w CK to moglbym ci pozyczyc sterownik bo mam dwa z tym ze na obu u mnie jest to samo moze u ciebie zadziala bede w okolicy od 5 kwietnia na okres swiat

: wt mar 20, 2007 23:47
autor: Gwiazdor
A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić :D

: wt mar 20, 2007 23:51
autor: homsky
TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić
No chyba to bedzie dobre wyjście .

Kurcze RP to motory nie do zarznięcia, ale mają swoją pięte achillesową - zasilanie elektroniczne lubi platać figle, które nieraz naprawdę cięzko zdiagnozować , a mówi sie że mono-jetronic jest prostszy od budowy cepa, jak widac i z cepem mozna rozłozyc ręce.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 22:52 ]
TheGwiazdor, jak sie uporasz z problemem to pisz koniecznie co było. Trzymam kciuki - powodzenia :pub:

: śr mar 21, 2007 16:26
autor: Rek1n82
TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić :D
jak bedziesz juz cos wiedzial to napisz mi nawet na priv. bo tez mam ten problem i nie mam pojecia od czego zaczac a nie mam dostepu do zamiennych czesci :/ (jak chce wymienic to musze kupic)aha i jeszcze takie pytanko. Czy po resecie ECU dalej to samo??