Problem z jazdą na benzynie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt mar 20, 2007 00:20

Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 00:24

TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:

Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt mar 20, 2007 02:24

ja mam to samo w moim RP wymienilem juz wszystko lacznie ze sterownikiem i to tez nie pomoglo
zastanawiam sie jeszcze nad cewka zaplonowa czy nie jest uszkodzona tzn podaje za mala iskre i paliwo sie dobrze nie zapala ale z drugiej strony auto odpala od strzalu na gazie lata ok a na benie lata jak sie rozgrzeje ale tez czuc paliwo tyle ze mniej niz z rana od 4 miechow z tym walcze i kazdy mechanik mowi ze jest ok analiza spain wychodzi jak powinna wszystkie czujniki pokazuja dobre wartosci itd

a wyprzedzony zaplon odgrywa jakas role w podawaniu paliwa bo moj jest wyprzedzony o kilka stopni



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt mar 20, 2007 09:49

U mnie analiza nie wychodzi bo ewidentnie wskazuje na za bogatą mieszankę.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:49 ]
homsky pisze:TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:
Po południu sprawdzę co się dzieje.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 08:50 ]
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Ale z tego niebieskiego?


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 16:01

TheGwiazdor pisze:Cytat:
Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V

Ale z tego niebieskiego?
Tak.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt mar 20, 2007 18:38

A próbowałeś mu zczytać błedy kodami?



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt mar 20, 2007 20:01

A próbowałeś mu zczytać błedy kodami?
Proponuję śledzić od początku temat


Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt mar 20, 2007 21:02

O, przepraszam.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt mar 20, 2007 21:25

homsky pisze:
TheGwiazdor pisze:Ja jeszcze spróbuję wymienić niebieski czujnik, może on podaje fałszywy sygnał i cały czas jest podawana za bogata mieszanka.
TheGwiazdor, to zamiast zmieniac to może pomierz miernikiem rezystancje czujnika:

Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

Jeszcze jedna wazna rzecz , jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to przekręć kluczki i zmierz napięcie na stykach kostki , powinno byc bardzo blisko 5V
Wygląda na to że się parametry mieszczą w podanych wartościach.

Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 22:01

TheGwiazdor pisze:Napięcie na stykach jest ok 4,5V więc nie wiem czy dobrze.
Troche straty są na stykach , odłacz i podłącz wtyczke do ECU , może sygnał sie poprawi, ale 4,5V i 5,0V to róznica tylko 10% , czujnik temperatury ma sporą tolerancje rezystancji aż 50% , także wniosek jest taki że czujnika nie ma sie co czepiać i napięcia jego zasilania też nie.

Kurcze TheGwiazdor, chyba faktycznie pozostało ci tylko podmienić ECU dla sprawdzenia ??????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt mar 20, 2007 23:26

gwiazdor jak pojawiasz sie w CK to moglbym ci pozyczyc sterownik bo mam dwa z tym ze na obu u mnie jest to samo moze u ciebie zadziala bede w okolicy od 5 kwietnia na okres swiat



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt mar 20, 2007 23:47

A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić :D


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 20, 2007 23:51

TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić
No chyba to bedzie dobre wyjście .

Kurcze RP to motory nie do zarznięcia, ale mają swoją pięte achillesową - zasilanie elektroniczne lubi platać figle, które nieraz naprawdę cięzko zdiagnozować , a mówi sie że mono-jetronic jest prostszy od budowy cepa, jak widac i z cepem mozna rozłozyc ręce.

[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 22:52 ]
TheGwiazdor, jak sie uporasz z problemem to pisz koniecznie co było. Trzymam kciuki - powodzenia :pub:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Rek1n82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr lut 28, 2007 23:34
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: Rek1n82 » śr mar 21, 2007 16:26

TheGwiazdor pisze:A to się do Taza podjedzie on taki sam ma i będę wszystko po kolei przekładał aż zacznie chodzić :D
jak bedziesz juz cos wiedzial to napisz mi nawet na priv. bo tez mam ten problem i nie mam pojecia od czego zaczac a nie mam dostepu do zamiennych czesci :/ (jak chce wymienic to musze kupic)aha i jeszcze takie pytanko. Czy po resecie ECU dalej to samo??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości