Strona 2 z 4

: pt mar 23, 2007 13:48
autor: T.O.B.I.
ja mam ABU i nie mam gazu wiec na paliwku super idzie i zbiera sie szybciej, a co do zuzycia paliwa to nie nieznacznie wzroslo moze w dziesiatych po przecinku

: pt mar 23, 2007 14:52
autor: guti
ja kieys na przegladzie sie pytam kolesia od gazu : czy grzebaliscie cos w puszcze filtra ? a on ze nie , to wtedy otwieram puszke i mu pokazuje ze jest ta blacha , a on na to z głupia mina ze jak jest to widocznie tak musi byc, opiernicz dostal , tłumaczyl sie ze Golf za duzo zimnego powietrza dostaje i moze nie palic jak powinien, ja mu wytłumaczylem ze nie chcialo im sie robic widocznie dokladnie a pozniej jeszcze bedzie mi sciemnial ze nic nie grzebali! Skubance, zdjalem rure od cieplego dolotu i teraz ma takie powietrze srednio cieple z komory silnika. Jełopy wstretne.

: pn kwie 02, 2007 19:05
autor: borys255
ta klapka to jest tylko sterowana zasysaniem powietrza z silnika? Bo jesli tak silnik zasysa powietrze chyba cały czas czyli klapka bedzie zasłaniała wlot zimnego powietrza ?czy moze to powino byc streowane jakos inaczej bo niewiem jak to podłaczyc

: pn kwie 02, 2007 20:18
autor: Paweł Marek
Masz do niej węzyk, ktróry z drugiego końca idzie to takiego maleńkiego termostatu. Drugi węzyk z termostatu idzie w oklice wtrysku. Na nierozgrzanym aucie klapka jest ustawiona tak że silnik ssie ciepłe powietrze z blaszanej osołny kolektora wydechowego. Na ciepłym ssie zimne spod błotnika. Jeśli to jest zepsute co się zdarza to klapka jest ustawiona na zimne przeważnie, co nie stanowi żadnego zauważalnego problemu -teoretycznie odrobinę wolniejsze rozgrzewanie i gorsze odparowywanie benzyny do mieszanki jak silni jeszcze zimny. Jak jest zablkowana na ciepłe - (gazownicy to czasem robią ścigając rownocześnie wąż od osłony kolektora i wieszając go na drucie w okolicy silnika) to silnik ciągnie po rozgrzaniu cieple powietrze z komory i jest dużo słabszy

: pn kwie 02, 2007 23:02
autor: borys255
Chodzi o ten termostat w obudowie wtrysku??Jesli tak to powinino byc oki bo zalozyłem umnie ostatnio od seata toledo bo mój chyba nie działal

: wt kwie 03, 2007 00:10
autor: marek2907
pytałem ostatnio gazownika poco blokują te klapki i mi odpowiedział cytuję
walę je profilaktycznie jak leci żeby silnik nie gasł
i wszystko jasne

: wt kwie 03, 2007 17:05
autor: Paweł Marek
marek2907 pisze:i wszystko jasne
ano jasne, nic dodać nic ująć.

: wt kwie 03, 2007 20:18
autor: marec27
Marcin SoYa pisze: dziś podczas sprzatania silniczka natknałem się na coś co nigdy wcześniej niw przykuło mojej uwagi ... a mianowicie gdy wyjąłem wkładke powietrza aby ją przeczyścić zobaczyłem że ktoś na takzwanego beszczela Zablokował dolot zimnego powietrza :/ domniemam że to gazownik !? CZy tak powinno być ? oczywiśćie odrazu odkręciłem tą blokade i ta klapka odrazu powędrowała zatkać wlot ciepłego powietrza ...
Miałem powiększać dolot zimnego a tutaj widzę że do tej pory mój silniczek wogule nie dostawał zimnego ...
o co chodzi z tym dolotem i gdzie to sie znajduje

: wt kwie 03, 2007 20:29
autor: prezesik25
marec27 pisze:dziś podczas sprzatania silniczka natknałem się na coś co nigdy wcześniej niw przykuło mojej uwagi ... a mianowicie gdy wyjąłem wkładke powietrza aby ją przeczyścić zobaczyłem że ktoś na takzwanego beszczela Zablokował dolot zimnego powietrza :/ domniemam że to gazownik
Też takie coś miałem, ale jak zobaczyłem to, to zaraz wywaliłem wkręty i klapka pracuje tak jak powinna.

Faktycznie przed wyjęciem wkrętów blokujących autko paliło 7,2 l LPG / 100 km, a po wyjęciu ok. 7,6 l LPG / 100 km, no ale zauważyłem, że niekiedy potrafi zgasnąć na wolnych.

: wt kwie 03, 2007 21:46
autor: snowak
0,4l/100 - ten sam dystrybutor z gazem, ta sama temperatura, ta sama dostawa gazu i ten sam styl jazdy? Niewierzę :axe:

: śr kwie 04, 2007 06:55
autor: Przybek
witam mi tez cos namieszali gazownicy czy ktos moze mi powiedziec jak ida przewody z obudowy filtra tego nad wtryskiem , sa tam dwa wyjscia ktos zrobil mostek z jednego do drugiego

powinnch chyba byc w ten sposob a czy ten zaworek zaznaczony na niebiesko nie jest czasami od przelaczania miedzy podcisnieniem zimne - cieple powietrze ?

Obrazek

: śr kwie 04, 2007 09:31
autor: guti
Przybek, jeden idzie do wtrysku a drugi do tego termostatu w puszcze filtra powietrza.

: śr kwie 04, 2007 14:19
autor: Przybek
ja mam polaczone od wtrysku besposrednio do tego zaworku oprzy filtrze a wydaje mi sie ze powinno byc od wtrysku do jednego wejscia obudowy i z wyjscia obok puszczony do zaworku

: czw kwie 05, 2007 00:48
autor: borys255
Mozecie przesłac fotketego zaworku (czy tez termostatu) bo niewiem czy u mnie jest cos takiego ? Z góry dzieki