Spadek mocy Golf III 1,9 tdi 90 ps

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 14, 2005 10:02

PassatXL pisze:
Wedlug mnie sa to wlasnie wskazówki na prezplywke. Samochód jest chyba tez mulowaty.
A ostatnio akurat jechalem samochodem (A4 TDI 110KM AFN) z odlaczonym kablem od przeplywomierza (o czym nie wiedzialem) i wydawalo mi sie, ze samochód ma moze 50KM.

A w moim aktualnym aucie (1.9 TDI 115KM AJM) tez nie dawno wymienialem przeplywke, dlatego sobie tez dobrze przypominam wskazówki na to.
W przypadku przepływki auto jest mułowate od samego "dołu" a autor wątku pisał o typowym notlaufie. Inaczej mówiąc z walniętą przpływką auto zbiera się jek sdi. W tym modelu glofa przepływki nie padają tak częśto jak w nowszych. Tak czy inaczej są to rozważania czysto teoretyczne, a odpowiedz może dać tylko diagnoza. Przyczyn jest cała masa, a przepływomierz jest tylko jedną z nich. Rownie dobrze może to być nieszczelność w układzie ciśnieniowym lub padnięty N75.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
sps5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 03, 2005 10:23
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Odpowiedz

Post autor: sps5 » pn mar 14, 2005 11:42

Dzieki wszystkim za odpowiedzi będę coś kombinował nareczka



PassatXL

Post autor: PassatXL » pn mar 14, 2005 15:34

@ Corvax

Masz racje, te gdybanie to i tak nic nie da! Bez diagnozy, a technika w TDI jest bardzo skaplikowana i podlaczenie pod komputer pawinno pomóc.

A przeplywki w tych silnikach naprawde zadko padaja, zalezy od przebiegu i producenta. Jezeli jest to Pierburg, to to wykluczam!

Jeszcze jedna teorie mam. Jezeli samochód jest glosny, to moze cos byc przy intercoolerze. Jakas guma nieszczelna lub tez cos przy samej turbosprezarce.

Nara
Marcin



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn mar 14, 2005 22:56

przyczyna glosnej pracy mogabyc tez popychacze zaworow,moga nie trzymac juz oleju i beda pukac charakterystyczny klekot...ale jesli glosna praca zaczela sie wtedy co i spadek mocy to ja stawiam na rozrzad...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Spadek mocy Golf III 1,9 tdi 90 ps

Post autor: Unicron » pn mar 14, 2005 23:43

sps5 pisze:Witam!

wgralem oryginalne sterowniki silnika poniewaz moje byly ponoc zchipowane tzn na pewno bo teraz to poprostu jest taki maly mółek w porównaniu do tego co było. Dlaczego to zrobiłem? ponieważ strasznie szarpał w przedziale 1300-2500 tys obr/min co moze byc cholera z tym autem
czy sam to wgrywałeś?? jeśli tak to VAGiem?? czy może jakoś inaczej?? a jeśli w serwisie to ile wzieli??


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 15, 2005 00:27

VAGiem, czyli przez złacze OBDII, to nie w tym aucie :). Trza ECU rozbierac :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
sps5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 03, 2005 10:23
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Re: Spadek mocy Golf III 1,9 tdi 90 ps

Post autor: sps5 » wt mar 15, 2005 14:27

Unicron pisze:
sps5 pisze:Witam!

wgralem oryginalne sterowniki silnika poniewaz moje byly ponoc zchipowane tzn na pewno bo teraz to poprostu jest taki maly mółek w porównaniu do tego co było. Dlaczego to zrobiłem? ponieważ strasznie szarpał w przedziale 1300-2500 tys obr/min co moze byc cholera z tym autem
czy sam to wgrywałeś?? jeśli tak to VAGiem?? czy może jakoś inaczej?? a jeśli w serwisie to ile wzieli??

wgrywałem oryginalne sterowniki w tzw firmie tuningującej silniki tdi i wzieli 500 pln



Qwerty.tarnow

Post autor: Qwerty.tarnow » wt mar 15, 2005 18:19

marcinvw pisze: a kolega troche przesadza mowiac ze jak to wrsja variant to cięzsza i dletego moze tyle ci idzie...
Wpływa więcej, czy mniej - różnie. Nie będę się kłócił. Z pewnością zaś nie jest jednak zupełnie obojętne.



PassatXL

Post autor: PassatXL » wt mar 15, 2005 19:46

Qwerty.tarnow pisze:
marcinvw pisze: a kolega troche przesadza mowiac ze jak to wrsja variant to cięzsza i dletego moze tyle ci idzie...
Wpływa więcej, czy mniej - różnie. Nie będę się kłócił. Z pewnością zaś nie jest jednak zupełnie obojętne.
Najwyzej 5 km/h!

Pozdrawiam
Marcin



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » śr mar 16, 2005 00:48

tak ci sie wydaje opor tez jest duzy przy duzych kapciach,swiadczy o tym chociaz by sama roznica w spalaniu,wiem bo mialem mk2 GTD najpierw na 13 a pozniej 15 195 i palil o wiele wiecej i niby mniej jechal,wiem to z wlasnego doswiadczenia,a nie z zadnej ksiazki i wyliczen wiec nie pieprzecie mi tu głupot...jak na 13 golf cisnoł 190km/h wedlug licznika tak na 15 juz 175km/h tylko...z palaca se tego nie wyssałem,jak bym nie byl pewien to bym sie niespierał,a roznica w spalaniu z 5 l wzrosla nawet do 7l wec to chyba mowi samo za siebie....


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

PassatXL

Post autor: PassatXL » śr mar 16, 2005 04:00

marcinvw pisze:tak ci sie wydaje opor tez jest duzy przy duzych kapciach,swiadczy o tym chociaz by sama roznica w spalaniu,wiem bo mialem mk2 GTD najpierw na 13 a pozniej 15 195 i palil o wiele wiecej i niby mniej jechal,wiem to z wlasnego doswiadczenia,a nie z zadnej ksiazki i wyliczen wiec nie pieprzecie mi tu głupot...jak na 13 golf cisnoł 190km/h wedlug licznika tak na 15 juz 175km/h tylko...z palaca se tego nie wyssałem,jak bym nie byl pewien to bym sie niespierał,a roznica w spalaniu z 5 l wzrosla nawet do 7l wec to chyba mowi samo za siebie....
No nie wiem! W sumie chodzilo o róznice miedzy kombi a hatchback-iem.

Co do kól, to masz racje. Mój mk2 GTI ciagnal z 195/50R15 troche ponad 200km/h, a z 195/45R14 ponad 230km/h. Ale czy on naprawde szybciej jechal, to raczej nie mozliwe, poprostu zalezy to od obwodu kola!

Co do zuzycia paliwa, to duzo zalezy od szerokosci opon.
Mój stary passat B4 bral z seryjnymi oponami (185/65R14) ok. 6,5 litrów przy mw. 500.000 km. Z alumami i 225/40R16 ok. 7,5 litra.

Terazniejszy passat bieze z seria (zimowe) ok. 7,0-7,8 litra, na letnich przód 225/40R18, tyl 245/35R18 ok. 8,0-8,5.

Nara
Marcin



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » śr mar 16, 2005 04:21

no wlasnie o te roznice mi chodziło widze ze wkoncu sie dogadalismy :D,to dobrze,ale jesli chodzi o variant a hatchback to mowie ci ze roznice to tylko ksiazki podaja a w rzeczywistosci to raczej nie ma wiekszego wplywu,a przynajmniej nie do odczucie,bo roznica w wadze jest naprawde niewielka,a moj kumpel ma mk3 w hatchback i nieraz tak sie draznimy :D:D to zawsze rowno ida a nieraz wrecz odwrotnie mowi zawsze korde ten twoj to jakos chyba lepiej idzie :D:D:D... a ja mowi zdaje ci sie bo rosniesz :D:D:D:D

pozdrawiam...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 382 gości